Η διατροφή είναι σημαντική για την υγεία. Μια ανθυγιεινή διατροφή μπορεί να βλάψει το μεταβολισμό σου, να προκαλέσει αύξηση βάρους, ακόμη και να βλάψει όργανα, όπως η καρδιά και το ήπαρ σου. Ταυτόχρονα η τροφή που επιλέγεις επηρεάζει και το δέρμα σου.  Οι καλύτερες τροφές για υγιές δέρμα με λιγότερα σημάδια γήρανσης είναι οι παρακάτω.

Τροφές για υγιές δέρμα

  1. Λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί και η ρέγγα, είναι εξαιρετικές τροφές για υγιές δέρμα. Είναι πλούσιες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία είναι σημαντικά για τη διατήρηση της υγείας του δέρματος. Περιέχουν επίσης ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και να διατηρήσουν το δέρμα σου ενυδατωμένο. Είναι επίσης μια καλή πηγή υψηλής ποιότητας πρωτεΐνης, βιταμίνης Ε και ψευδαργύρου.
  2. Τα αβοκάντο έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και περιέχουν βιταμίνες Ε και C, οι οποίες είναι σημαντικές για το υγιές δέρμα. Συσκευάζουν επίσης ενώσεις που μπορούν να προστατεύσουν το δέρμα σου από βλάβες από τον ήλιο.
  3. Τα καρύδια είναι μια καλή πηγή βασικών λιπών, ψευδαργύρου, βιταμίνης Ε, σεληνίου και πρωτεΐνης – όλα αυτά είναι θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το δέρμα σου.
  4. Οι ηλιόσποροι είναι μια εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Ε, η οποία είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό που βοηθάει το δέρμα.
  5. Οι γλυκοπατάτες είναι μια εξαιρετική πηγή βήτα καροτίνης, η οποία δρα ως φυσικό αντιηλιακό και μπορεί να προστατεύσει το δέρμα σου από τον ήλιο.
  6. Οι πιπεριές περιέχουν άφθονο β-καροτένιο και βιταμίνη C – και τα δύο είναι σημαντικά αντιοξειδωτικά για το δέρμα. Η βιταμίνη C είναι επίσης απαραίτητη για τη δημιουργία κολλαγόνου, της δομικής πρωτεΐνης που διατηρεί το δέρμα σου δυνατό.
  7. Το μπρόκολο είναι μια καλή πηγή βιταμινών, μετάλλων και καροτενοειδών που είναι σημαντικά για την υγεία του δέρματος. Περιέχει επίσης σουλφοραφάνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος και να προστατεύσει το δέρμα σου από ηλιακά εγκαύματα.
  8. Οι ντομάτες είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C και όλων των κύριων καροτενοειδών, ειδικά του λυκοπενίου. Αυτά τα καροτενοειδή προστατεύουν το δέρμα από βλάβες από τον ήλιο και μπορεί να βοηθήσουν στην αποφυγή των ρυτίδων.
  9. Η σόγια περιέχει ισοφλαβόνες, οι οποίες έχουν αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τις ρυτίδες, το κολλαγόνο, την ελαστικότητα και την ξηρότητα του δέρματος, καθώς και προστατεύουν το δέρμα σου από βλάβες στην υπεριώδη ακτινοβολία.
  10. Το κακάο περιέχει αντιοξειδωτικά που μπορούν να προστατεύσουν το δέρμα από τον ήλιο. Αυτά τα αντιοξειδωτικά μπορούν επίσης να βελτιώσουν τις ρυτίδες, το πάχος του δέρματος, την ενυδάτωση, τη ροή του αίματος και την υφή του δέρματος.
  11. Οι κατεχίνες που βρίσκονται στο πράσινο τσάι είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που μπορούν να προστατεύσουν το δέρμα από βλάβες ηλίου και να μειώσουν την ερυθρότητα, καθώς και να βελτιώσουν την ενυδάτωση, το πάχος και την ελαστικότητά του.
  12. Η ρεσβερατρόλη, το διάσημο αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα κόκκινα σταφύλια, μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης του δέρματός, επηρεάζοντας τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν το δέρμα σας.

Αυτές είναι οι τροφές για υγιές δέρμα που καλό είναι να εντάξεις στη διατροφή σου.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News

Διάβασε ακόμα:

Για ένα υγιές δέρμα, πρέπει να έχεις ένα υγιές έντερο. Πώς θα το πετύχεις;