Όλοι λατρεύουμε τον ύπνο και δεν τον χορταίνουμε! Αλλά γιατί; Υπάρχουν πράγματα που κάνουμε πριν τον ύπνο και δεν μπορούμε να ξεκουραστούμε στο 100%. Και κάπως έτσι… ξυπνάμε με μαύρους κύκλους! Ποια είναι τα λάθη πριν τον ύπνο;

Ναι, εμείς είμαστε υπεύθυνοι για τον ύπνο μας και το γεγονός ότι δεν ξεκουραζόμαστε αρκετά και δεν είμαστε έτοιμοι να αδράξουμε τη μέρα. Λάθη πριν τον ύπνο που μας κοστίζουν την επόμενη ημέρα και ξυπνάμε σαν… zombies.

Αν θέλεις τον ύπνο σου να τον απολαμβάνεις, πρέπει να ακολουθήσεις συγκεκριμένα βήματα.

Λάθη πριν τον ύπνο που πρέπει να αποφύγεις

Γλυκά και spicy φαγητά

λάθη πριν τον ύπνο

Όλοι αγαπάμε τα γλυκά και τα καυτερά, αλλά πριν τον ύπνο είναι απαγορευτικά.

Μια έρευνα η οποία δημοσιεύτηκε στο Journal of Clinical Sleep Medicine, έδειξε πως τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη συνδέονται με πιο ελαφρύ ύπνο και με περισσότερες διακοπές κατά τη διάρκεια του ύπνου. Τα πικάντικα φαγητά, συχνά προκαλούν παλινδρόμηση οξέος, η οποία επιδεινώνεται αν ξαπλώσεις μετά το φαγητό. Άφησε τα nachos για άλλη ώρα, sorry!

Κρασί

Μήπως ήπιες παραπάνω από ένα ποτήρι πριν κοιμηθείς; Η κατανάλωση κρασιού πριν τον ύπνο, επηρεάζει τον κύκλο του. Μπορεί το λίγο αλκοόλ να σε βοηθήσει να κοιμηθείς αλλά παράλληλα μειώνει την ποιότητά του. Επομένως είναι… απαγορευτικό!

Νερό πριν κοιμηθείς

Φυσικά και η ενυδάτωση είναι must. Είναι σημαντικό, όμως, να γνωρίζεις μέχρι ποια ώρα πρέπει να το πίνεις. Μην περιμένεις δηλαδή, 10 η ώρα το βράδυ να πετύχεις τον στόχο σου πίνοντας 8 ποτήρια νερό.

Το νερό πριν τον ύπνο είναι πιθανό να σε κάνει να σηκωθείς κατά τη διάρκεια του ύπνου για να πας τουαλέτα. Κι αυτό χαλάει τον κύκλο του.

Δες γιατί πρέπει να τρως μια κουταλιά μέλι πριν τον ύπνο!

Δεν έχεις μια συγκεκριμένη ρουτίνα

λάθη πριν τον ύπνο

Ορισμένα βράδια κοιμάσαι από τις 10 άλλα από τις 2. Αυτό δεν σε βοηθά! Είναι σημαντικό να έχεις ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, μια συγκεκριμένη ρουτίνα και να την ακολουθείς. Είναι πιο σημαντικό από όσο νομίζεις.

Ο ύπνος δεν αναπληρώνεται κι έχεις αποθέματα, αλλά πρέπει καθημερινά να ακολουθείς μια συγκεκριμένη ρουτίνα,ώστε να μην ξυπνάς το επόμενο πρωί με μάτια… κομμάτια!

Ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο

Μπορεί να θέλεις να κάνεις ένα ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο αλλά δεν είναι και η καλύτερη κίνηση γιατί θα… λειτουργήσει εναντίον σου. Προκειμένου να κοιμηθείς, το σώμα σου χρειάζεται να χαμηλώσει τη θερμοκρασία του και ένα ζεστό ντους προκαλεί την άνοδο της θερμοκρασίας του σώματος. Εάν δεν μπορείς να εγκαταλείψεις αυτή τη συνήθεια, τουλάχιστον κάντο δύο ώρες πριν τον ύπνο.

Αναβολή στο ξυπνητήρι

λάθη πριν τον ύπνο

Είμαστε όλοι ένοχοι! Είναι μια συνήθεια που δύσκολα μπορείς να κόψεις και το καταλαβαίνουμε απόλυτα. Αλλά… πρέπει. Γιατί; Γιατί κάθε φορά που πατάς αναβολή και κοιμάσαι, ξεκινάς έναν νέο κύκλο για να τον διακόψεις 5 ή 10 λεπτά μετά.

Κι αφού αυτός ο κύκλος δεν έχει προλάβει να ολοκληρωθεί, θα νιώθεις περισσότερο κουρασμένη μετά.

Φυσικά, συνήθειες όπως το να scrollαρεις στο Instagram πριν κλείσεις τα μάτια σου ή να φας μέχρι σκασμού… είναι γνωστό πως απαγορεύονται!

Διαβάστε επίσης:

Οι μαύροι κύκλοι δεν οφείλονται μόνο στην αϋπνία | 9 καθημερινά λάθη που κάνεις