Γενική 24ωρη απεργία για τα εργασιακά σε όλη τη χώρα σήμερα, Πέμπτη 10 Ιουνίου. Ποιοι συμμετέχουν σε αυτή και πώς κινούνται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

Σε απεργιακούς ρυθμούς βρίσκεται η χώρα λόγω της γενικής απεργίας που έχουν εξαγγείλει ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ-ΕΚΑ, ΠΝΟ, αντιδρώντας στο εργασιακό νομοσχέδιο. Στην απεργία για τα εργασιακά καλούνται να συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και το δημόσιο, ενώ μέχρι στιγμής, συμμετοχή έχουν ανακοινώσει τα σωματεία εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες και τα πλοία, αλλά και η Ένωση Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθήνας. «Χειρόφρενο» έχουν τραβήξει και τα περισσότερα ΜΜΜ, ενώ τα πλοία παραμένουν δεμένα στα λιμάνια.

Τα σωματεία εκφράζουν την αντίθεσή τους στο εργασιακό νομοσχέδιο της κυβέρνησης που όπως αναφέρουν «καταργεί και σαρώνει δικαιώματα και κατακτήσεις αιώνων των εργαζομένων».

Απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Στην απεργία για τα εργασιακά συμμετέχουν τα σωματεία εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες – ΣΤΑ.ΣΥ (Μετρό – Τραμ – Σιδηρόδρομος). Έτσι, οι συρμοί και οι αμαξοστοιχίες του Μετρό, του Τραμ, του Προαστιακού θα μείνουν ακινητοποιημένοι, όπως και τα Τρόλεϊ. Τα λεωφορεία στην Αθήνα θα κυκλοφορήσουν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ καθώς οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν δύο στάσεις εργασίας, μία στην αρχή έως τις 9 π.μ. και μία στη λήξη της βάρδιας μετά τις 9 μ.μ.

Τα σωματεία της ΣΤΑ.ΣΥ. δηλώνουν πως απεργούν και διαδηλώνουν ενάντια:

  • Στην κατάργηση του 8ώρου
  • Στις ατομικές συμβάσεις εργασίας
  • Στην κατάργηση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
  • Στην αποδυνάμωση της απεργίας Στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων
  • Στην κατάργηση του ν.1264 και στην επίθεση στα συνδικάτα».

Όπως αναφέρουν, «είναι ξεκάθαρο ότι το νομοσχέδιο αυτό επιχειρεί να δώσει ένα νέο συντριπτικό χτύπημα στα εναπομείναντα εργατικά δικαιώματα, που όλα τα τελευταία χρόνια της κρίσης βρίσκονται στο στόχαστρο των πολιτικών όλων των κυβερνήσεων και της εργοδοσίας. Όμως, όλοι μαζί, ενωμένοι, μπορούμε: να σταματήσουμε τη νέα επίθεση στα δικαιώματά μας, να εμποδίσουμε την επιστροφή των εργαζόμενων σε συνθήκες εργασίας, που επικρατούσαν πριν από έναν αιώνα, να βάλουμε φρένο στις αντεργατικές διατάξεις, να μην κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο».

Ακινητοποιημένα τα τρένα

Ακινητοποιημένες θα είναι την Πέμπτη και οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω της 24ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.) και των Σωματείων Εργαζομένων στον Σιδηρόδρομο. Ο ΟΣΕ ενημέρωσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι αδυνατεί να εξασφαλίσει ακόμη και τα ελάχιστα δρομολόγια που προβλέπονται σε περιπτώσεις απεργιών, με προσωπικό ασφαλείας.

Δεμένα στα λιμάνια τα πλοία

Για την Πέμπτη 10 Ιουνίου μεταφέρθηκε η 24ωρη πανελλαδική απεργία τεσσάρων ναυτεργατικών σωματείων καθώς και οι προγραμματισμένες απεργιακές κινητοποιήσεις από την ΑΔΕΔΥ και τα Εργατικά Κέντρα Αθήνας, Πειραιά, προκειμένου να συνδιοργανωθεί πανεργατική, πανελλαδική απεργία μαζί με τη ΓΣΕΕ.

Συμμετέχουν και οι Δικαστικοί Υπάλληλοι στην απεργία

Τη συμμετοχή της στην 24ώρη πανελλαδική απεργία της ΑΔΕΔΥ για την Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021 ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδος. Αναλυτικά το δελτίο τύπου αναφέρει: Η κυβέρνηση δια του υπουργού Εργασίας έδωσε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για τα εργασιακά, που καταργεί και σαρώνει δικαιώματα και κατακτήσεις αιώνων των εργαζομένων. Τις επόμενες μέρες θα το καταθέσουν στη Βουλή για ψήφιση. Το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων:

  1. Την κατάργηση του 8ώρου και την επιβολή εβδομάδας 50 ωρών εργασίας, μέσω των ατομικών συμβάσεων εργασίας.
  2. Ποινικοποιεί τη συνδικαλιστική δράση και φαλκιδεύει ακόμη περισσότερο το δικαίωμα στην απεργία. Πέρα από το γνωστό 50%+1, που νομοθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018, για την απεργία, προβλέπει την ηλεκτρονική ψηφοφορία στις Γενικές Συνελεύσεις, καταργώντας έτσι το δικαίωμα στον ζωντανό διάλογο, στην αντιπαράθεση των θέσεων και απόψεων, στη ζύμωση και τελικά στη σύνθεση. Πρόκειται ουσιαστικά, για την κατάργηση του δημοκρατικού διαλόγου στα συνδικάτα.
  3. Καταργεί τον Ν. 1264/82, που παρά τα όποια αρνητικά του, αποτέλεσε τον πιο φιλεργατικό νόμο που εφαρμόστηκε ποτέ στο ελληνικό κράτος. Στο Δημόσιο, ουσιαστικά, απαγορεύουν την απεργία, αφού για πρώτη φορά, πέρα από το προσωπικό ασφαλείας, καθιερώνουν και το προσωπικό «ελάχιστης εγγυημένης εργασίας» σε ποσοστό 33,3%!!! Ταυτόχρονα, παραπέμπουν στον Ο.ΜΕ.Δ. τις απεργίες και μέχρι ο μεσολαβητής να αποφασίσει, η απεργία αναστέλλεται!!! Οι ρυθμίσεις αυτές, μαζί με την κατάργηση του άρθρου 15 για τις Επιτροπές Προστασίας συνδικαλιστικών στελεχών και εργαζομένων από τις απολύσεις, απομειώνουν ακόμη περισσότερο τα εργασιακά μας δικαιώματα.
  4. Καταργεί την Κυριακάτικη αργία σε 31 κλάδους κι επιχειρήσεις, μειώνει την αμοιβή των υπερωριών(αν και όταν αυτές πληρώνονται) και απελευθερώνει τις απολύσεις εργαζομένων, αφού ο εργοδότης δεν είναι πλέον υποχρεωμένος να επαναπροσλάβει τον εργαζόμενο, αν δικαιωθεί στο δικαστήριο. Η κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας ωφελεί μόνο τους εργοδότες κι αποστερεί τη μόνη μέρα ξεκούρασης από τους εργαζόμενους.
  5. Διαλύουν ουσιαστικά το ΣΕΠΕ απομακρύνοντάς το από την ευθύνη του Υπουργείου Εργασίας με τη μετατροπή του σε «δήθεν» ανεξάρτητη αρχή, απεκδυόμενοι την πολιτική ευθύνη για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.

Συμμετοχή της ΕΣΗΕΑ

Τη συμμετοχή της στην πανελλαδική απεργία εργαζομένων στις 10 Ιουνίου ανακοίνωσε και η ΕΣΗΕΑ, καλώντας όλους του δημοσιογράφους που είναι μέλη της να λάβουν μέρος. Σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «με το νομοσχέδιο αυτό επιχειρείται η υποβάθμιση της συλλογικής διαπραγμάτευσης, με παράλληλη πριμοδότηση των ατομικών συμβάσεων εργασίας» και ότι με τις «προτεινόμενες ρυθμίσεις διευκολύνονται οι απολύσεις συνδικαλιστών, προβλέπεται περιορισμός της επαναπρόσληψης μετά από ακύρωση απόλυσης και ανοίγει ο δρόμος για ετεροχρονισμένη καταβολή της αποζημίωσης έως και 4 μήνες μετά την απόλυση». 

Σχετικά με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας μέσω ατομικών συμβάσεων η ΕΣΗΕΑ υπογραμμίζει ότι μέσω αυτής «ενισχύεται η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, επιχειρείται η κατάργηση του 8ωρου, ενώ στην ουσία επιβάλλεται μείωση των αποδοχών αφού η αυξημένη σε ώρες εργασία θα αμείβεται με ρεπό». Αναφέρεται, ακόμα, ότι «οι ρυθμίσεις της διαιτησίας είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα της εργοδοσίας, όπως άλλωστε και η ειδική προστασία των απεργοσπαστών».

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News