Η λειτουργία έχει ξεκινήσει πιλοτικά απ’ τον Ιούνιο σε μια δημοτική γραμμή και έχει μεγάλη ανταπόκριση απ’ τους επιβάτες. Πώς μπορείς να κλείσεις online θέση για το λεωφορείο;

Όπως αναφέρουν τα στοιχεία, μέσα σε διάστημα 2 μηνών έγιναν 2.500 online κρατήσεις θέσεων από επιβάτες στην πιλοτική λεωφορειακή δημοτική γραμμή «Δάσος- Κέντρο Χαϊδαρίου», μέσα απ’ το πρόγραμμα SmartBUS.

Η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ξεκίνησε τον Ιούνιο απ’ τον ΟΑΣΑ σε συνεργασία με τον Δήμο Χαϊδαρίου και η απήχηση απ’ το κοινό ήταν πολύ ικανοποιητική, έτσι, λοιπόν, αποφασίστηκε η 6μηνη παράτασή του.

Μέσα στους δύο μήνες πιλοτικής λειτουργίας δημιουργήθηκαν 400 λογαριασμοί ενεργών χρηστών, πραγματοποιήθηκαν 2.500 κρατήσεις θέσεων, εκτελέστηκαν 730 δρομολόγια ενώ εξασφαλίστηκε έλεγχος τήρησης μέγιστης επιτρεπτής πληρότητας οχήματος στο 100% των δρομολογίων του SmartBUS.

Την ίδια στιγμή, ο ΟΑΣΑ βάζει τις βάσεις για επέκταση του προγράμματος και σε άλλους δήμους.

Στόχος είναι να επεκταθεί η λειτουργία μιας «On-Demand» λεωφορειακής γραμμής σε δημοτική συγκοινωνία, με δυνατότητα επιλογής δρομολογίου και δέσμευσης θέσης βάσει διαθεσιμότητας του οχήματος. Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού των Συγκοινωνιών Αθηνών και υιοθέτησης σύγχρονων τάσεων αστικής κινητικότητας.

Η εφαρμογή «SmartBUS», η οποία αναπτύχθηκε σε περιβάλλον Android και iOS, ειδικά για το πιλοτικό πρόγραμμα, εισήγαγε μια σειρά καινοτομιών σε σχέση με το παραδοσιακό μοντέλο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης καθώς μέσα από την εφαρμογή ο χρήστης είχε τη δυνατότητα:

  • Κράτησης θέσης με δυνατότητα επιλογής αφετηρίας, προορισμού και ώρας αναχώρησης και αυτόματο έλεγχο διαθεσιμότητας θέσης και δέσμευσης του δρομολογίου ή και πρότασης εναλλακτικού δρομολογίου σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας.
  • Ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο για τη θέση του λεωφορείου που έχει πραγματοποιηθεί η κράτηση και την ακριβή ώρα που θα βρίσκεται στη στάση.
  • Προβολής ιστορικού δρομολογίων/κρατήσεων και επαναδέσμευσης δρομολογίου. 

Το σύστημα παρέχει επίσης τη δυνατότητα διαχείρισης τηλεφωνικών αιτήσεων κράτησης θέσης για τα άτομα χωρίς πρόσβαση στην «έξυπνη» εφαρμογή.

Εκτός απ’ το κλείσιμο online θέσης για το λεωφορείο, το «SmartBUS» κάνει επίσης δυνατή την:

  • Παρακολούθηση επιβιβάσεων, αποβιβάσεων και αριθμού επιβαινόντων στο όχημα σε πραγματικό χρόνο.
  • Εφαρμογή και έλεγχος τήρησης των μέτρων περιορισμού του μέγιστου αριθμού επιβατών ανά όχημα στο πλαίσιο του Covid-19, μέσω του αυτόματου συστήματος κράτησης θέσης, βάσει του ανώτατου κάθε φορά επιτρεπτού αριθμού επιβατών ανά όχημα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News