Φέτος η Black Friday θα είναι διαφορετική. Τα καταστήματα είναι κλειστά και τα e-shops έχουν πάρει “φωτιά”, ξεκινώντας από νωρίς τις προσφορές. Ενόψει της ημέρας που περιμένουν όλοι οι καταναλωτές (27/11), η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε οδηγίες για την Black Friday με τα όσα πρέπει να προσέχουμε.

Οι καταναλωτές συστήνεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές και να ελέγχου εάν τους παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες απ’ τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οδηγίες για την Black Friday για ασφαλείς αγορές:

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν: 

  • Τη ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Να επιβεβαιώνουν ότι η τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.
  • Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.   
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.    

  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και τη πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Τον σύνδεσμο  ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://). 

Πράγματα που δεν πρέπει να αγοράσεις online εν μέσω καραντίνας

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές :

  • Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα. 
  • Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο. 
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους  μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα  του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News