Μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου και τον υπερδιπλασιασμό των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, οι επιχειρήσεις προχώρησαν την Παρασκευή 1/7 σε ακόμα μία αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Οι αυξήσεις αυτές, κυμαίνονται από 4% έως 8% μεσοσταθμικά για ορισμένα μόνο ακτοπλοϊκά δρομολόγια και κυρίως από το λιμάνι του Πειραιά.

Από το λιμάνι της Ραφήνας οι τιμές των ατομικών εισιτηρίων με συμβατικά πλοία για Άνδρο, Τήνο και Μύκονο παραμένουν οι ίδιες, όπως και για πολλά δρομολόγια από το Λαύριο.

Η αύξηση αυτή είναι η τρίτη που γίνεται μέσα στο 2022.Η πρώτη είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022, ενώ η δεύτερη στις 15 Ιουνίου και κυμαίνονταν από 5% έως 10%.

Αναλυτικά η νέα αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι αυξήσεις έχουν ως εξής:

  • Στη γραμμή Πειραιάς – Νάξος το ατομικό εισιτήριο με συμβατικό πλοίο από τα 48 ευρώ διαμορφώνεται στα 51,50 ευρώ, αυξημένο κατά 7,29%
  • Στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος από τα 46,50 ευρώ στα 50 ευρώ – αύξηση κατά 7,53%
  • Στη γραμμή Πειραιάς – Πάτμος από τα 52,50 στα 55 ευρώ – αύξηση 4,76%
  • Στη γραμμή Πειραιάς – Ρόδος από τα 86,50 στα 91 ευρώ με αύξηση 5,20%
  • Στη γραμμή Πειραιάς – Ίος από τα 50 ευρώ στα 54 με αύξηση 8%.
  • Στη γραμμή από Πειραιά για Μύκονο από τα 48,50 ευρώ στα 52,50 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,25%
  • Στη γραμμή Πειραιάς – Ικαρία από 54,50 ευρώ στα 58,50 ευρώ, δηλαδή αύξηση 7,34%
  • Στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος από τα 42,50 στα 45,50 ευρώ – αύξηση 7,06%.

Από το λιμάνι της Ραφήνας η τιμή του ατομικού εισιτηρίου με το συμβατικό πλοίο παραμένει αμετάβλητη στα 25 ευρώ, επίσης το ίδιο από τη Ραφήνα για Τήνο η τιμή και εδώ παραμένει στα ίδια επίπεδα και συγκεκριμένα στα 35 ευρώ όπως και η τιμή από Ραφήνα για Μύκονο με το συμβατικό πλοίο στα 38 ευρώ.

Σε συνολικό επίπεδο, συγκριτικά με το περσινό έτος, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί περίπου από 25% έως 34%.

Aυτό που φαίνεται να αλλάζει σημαντικά φέτος είναι το κόστος καυσίμων, καθώς η τιμή του καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο εξακολουθεί να κυμαίνεται πάνω από τα 1.000 ευρώ ο τόνος, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι κυμαινόταν στα 400 ευρώ ο τόνος.

Το κόστος καυσίμων, που σε κανονικές περιόδους αποτελούσε το 30%-35% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων, με τις αυξήσεις των τιμών από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και όλο το 2022, έφτασε να αποτελεί τώρα το 60%-70% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων. Οι εταιρείες επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση αυτή με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων έως έναν βαθμό. 

Καλό είναι, οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν, πριν από την έκδοση του ακτοπλοϊκού τους εισιτηρίου, να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς μέσω των ταξιδιωτικών πρακτορείων και των ανάλογων ιστοσελίδων.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News