Νέους κανόνες κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά πατίνια και τα skates θεσπίζονται με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος προβλέπει, μεταξύ άλλων, μειωμένο πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση των δικύκλων.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το πρόστιμο μειώνεται στο μισό
κι αυτό αφορά την παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.

Το παρόν πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση των δικύκλων

Θυμίζουμε πως, σύμφωνα με τον ισχύοντα ΚΟΚ, το πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση ανέρχεται σε 40 ευρώ, ενώ σε χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης είναι 20 ευρώ και σε ράμπες ΑμΕΑ φτάνει και τα 150 ευρώ.

Παράλληλα, με το νομοσχέδιο, θα τεθούν κανόνες κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά πατίνια (e-scooters), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway), Τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skate boards), τα οποία περιγράφονται με τον ενιαίο όρο ΕΠΗΟ, δηλαδή ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκινούμενα Οχήματα.

Το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο θα ορίζει ότι μόνο τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητα έως έξι χιλιόμετρα την ώρα θα αντιμετωπίζονται ως πεζοί από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και ως εκ τούτου θα μπορούν να κυκλοφορούν και στα πεζοδρόμια.

Αντίθετα, όσα οχήματα μικροκινητικότητας αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα την ώρα, θα αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα και κατά συνέπεια θα κυκλοφορούν όπου κυκλοφορούν και ποδήλατα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων δρόμων χαμηλών ταχυτήτων. Ωστόσο θα ορίζεται ρητά ότι για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών θα απαγορεύεται σε οδούς, στις οποίες αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50 χιλιομέτρων την ώρα.

Γι’ αυτού του είδους τα οχήματα θα ορίζεται, σύμφωνα με το Έθνος, ότι:

  • Σε οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο ΚΟΚ τα οχήματα αυτά που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα) παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.
  • Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα,
  • Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα),
  • Μειώνεται στο μισό το επιβαλλόμενο πρόστιμο για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.
  • Δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίζουν χώρους για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών,
  • Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εξοπλισμό των ΕΠΗΟ κατ΄ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση) καθώς και τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας που πρέπει να φέρει ο χρήστης για την επιβολή διοικητικού προστίμου,
  • Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.

Δες ακόμα:

Τέλος τα μηχανάκια στα πεζοδρόμια | Έρχονται θέσεις πάρκινγκ

Photo: Daria Nepriakhina/ Unsplash