Η Νιγηρία γίνεται η πρώτη χώρα που απαγορεύει τα λευκά μοντέλα στις διαφημίσεις, καθώς και τις φωνές ξένων καλλιτεχνών που χρησιμοποιούνται σε τηλεοπτικές διαφημίσεις που γίνονται στην χώρα.

Η κίνηση, η οποία είναι η πρώτη του είδους της, θα τεθεί σε ισχύ τον Οκτώβριο και ακολουθεί τη δέσμευση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης που υπόσχεται να προβάλλει τα τοπικά ταλέντα, να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς και να αναπτύξει τη διαφημιστική βιομηχανία στη Νιγηρία.

Ιράν: Γυναίκες παρακολουθούν τον πρώτο αγώνα ποδοσφαίρου εδώ και 40 χρόνια!

Απαγόρευση λευκών μοντέλων: Τι έχει σκοπό να κάνει η Νιγηρία;

Οι Times του Λονδίνου αναφέρουν ότι η απαγόρευση αφορά όλους τους μη Νιγηριανούς καθώς και έναν αριθμό δυτικών, λευκών ηθοποιών που εμφανίζονται τακτικά στις τηλεοπτικές διαφημίσεις της χώρας.

«Όλες οι διαφημίσεις και το επικοινωνιακό υλικό μάρκετινγκ που στοχεύουν ή εκτίθενται στον διαφημιστικό χώρο της Νιγηρίας πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο μοντέλα και καλλιτέχνες από τη Νιγηρία», αναφέρει το Advertising Regulatory Council Of Nigeria (ARCON). «Οι διαφημιστές, τα Μέσα Ενημέρωσης, η διαφημιστική κοινότητα και το ευρύ κοινό καλούνται να λάβουν κάτι τέτοιο υπόψη τους».

Το μέτρο αναμένεται να ενισχύσει την εργασία για εγχώρια ταλέντα. Μέχρι τώρα, ο τομέας της διαφήμισης της Νιγηρίας χρησιμοποιούσε ένα μεγάλο ποσοστό λευκών Βρετανών μοντέλων και καλλιτεχνών με φωνή, από εδώ και πέρα, όμως, τα λευκά μοντέλα θα απαγορεύονται.

Ακόμη και πριν ανακοινωθεί η απαγόρευση, οι εταιρείες έπρεπε να πληρώσουν ένα τιμολόγιο 100.000 Naira, το οποίο είναι περίπου 240 $, για κάθε ξένο μοντέλο που χρησιμοποιείται σε μια διαφήμιση, καθιστώντας τη Νιγηρία ένα από τα πιο ασυμβίβαστα περιβάλλοντα στον κόσμο για την εκπροσώπηση των Μέσων Ενημέρωσης.

«Πριν από δέκα με είκοσι χρόνια, αν έβλεπες τις διαφημίσεις, θα έλεγα ότι ήταν σχεδόν 50/50 όσον αφορά τα ξένα πρόσωπα, και όλες οι φωνές ήταν με βρετανικές προφορές», δήλωσε ο Steve Babaeko, πρόεδρος της Ένωσης Διαφημιστικών Γραφείων της Νιγηρίας. 

Ο ρατσισμός και τα τυφλά μου σημεία

Τα νιγηριανά brand χρησιμοποιούσαν ξένους, ενώ πολυεθνικές όπως η Coca-Cola και η LG απλώς θα διένειμαν τις παγκόσμιες καμπάνιες τους, γεμάτες λευκά μοντέλα, στη Νιγηρία.

Υποδεικνύοντας τη μετατόπιση στη διαφημιστική στρατηγική των διεθνών brand, η Γκίνες γύρισε την τηλεοπτική διαφημιστική καμπάνια της Αφρικής στο Λάγος και χρησιμοποίησε έναν Νιγηριανό σκηνοθέτη και τοπικά μοντέλα.

Ανακοινώνοντας την απαγόρευση νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Γενικός Διευθυντής της ARCON Olalekan Foladapo εξήγησε ότι η πολιτική δεν θα επηρεάσει τις τρέχουσες διαφημιστικές καμπάνιες, λέγοντας ότι θα τους επιτραπεί να εξαντλήσουν τους όρους τους.

Ωστόσο, η Foladapo πρόσθεσε ότι «οι επακόλουθες αιτήσεις για επανεπικύρωση για συνεχή έκθεση τέτοιων υλικών δεν θα εγκριθούν» από το Ρυθμιστικό Συμβούλιο Διαφήμισης.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News