Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας σήμερα, Σάββατο 10/10/2020, και είναι η πιο κατάλληλη στιγμή να θυμηθούμε τη σπουδαιότητα που έχει η ψυχική μας υγεία. Αν θες να μάθεις πως να φροντίζεις την ψυχική σου υγεία καθημερινά δεν έχεις παρά να διαβάσεις τους δέκα τρόπους που υπόσχονται εύκολα και γρήγορα μία πιο θετική στάση ζωής.

10 τρόποι να φροντίζεις την ψυχική σου υγεία καθημερινά

  1. Να μιλάς για τα συναισθήματα σου. Σταμάτα να τα κρατάς μέσα σου και ξεκίνα να τα αναγνωρίζεις και να τα μοιράζεσαι. Τα συναισθήματα όλων μας είναι παρόν συνέχεια και είναι περισσότερα από όσα νομίζεις. Αν αισθάνεσαι κάτι συγκεκριμένο μοιράσου το και αν πάλι δε ξέρεις τι αισθάνεσαι εξωτερίκευσε το και κάποιος θα σε βοηθήσει να το αναγνωρίσεις.
  2. Αθλήσου. Η σωματική άσκηση θα φέρει ευεξία τόσο στο σώμα σου όσο και στην ψυχή σου. Η τακτική άσκηση μπορεί να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή σου, την αυτοσυγκέντρωσή σου, την ποιότητα του ύπνου σου και τα συναισθήματά σου ακόμα. Η άσκηση διατηρεί τον εγκέφαλο και τα άλλα ζωτικά όργανα υγιή, και είναι επίσης ένα σημαντικό όφελος για τη βελτίωση της ψυχικής σου υγείας.
  3. Να τρως σωστά να τρως καλά! Ο εγκέφαλος σου χρειάζεται ένα μείγμα θρεπτικών ουσιών για να παραμείνει υγιής και να λειτουργεί καλά, όπως και τα άλλα όργανα του σώματός σου. Μια διατροφή που είναι καλή για τη σωματική σου υγεία είναι επίσης καλή για την ψυχική σου υγεία.
  4. Περιόρισε το αλκοόλ. Οι πλειοψηφία των ανθρώπων τις δύσκολες στιγμές φαίνεται να στρέφονται προς το αλκοόλ το οποίο όμως τελικά σε αφήνει χειρότερα από ότι σε έπιασε. Ο φόβος ή η μοναξιά μπορεί να περάσουν με το αλκοόλ αλλά αυτό είναι παροδικό και γι’ αυτό καλό είναι να βρεις άλλο τρόπο να αντιμετωπίζεις αυτά τα συναισθήματα.
  5. Αν χρειάζεσαι βοήθεια ζήτα την. Δεν υπάρχει καμία ντροπή και καμία επιβάρυνση για τους ανθρώπους που έχεις γύρω σου και είναι διαθέσιμη για σένα ανά πάσα στιγμή, αρκεί μόνο να ζητήσεις τη βοήθεια που θα σου προσφέρουν απλόχερα γιατί σ’ αγαπάνε και η αγάπη μπορεί να γεμίσει τα κενά που νιώθεις μέσα σου!
  6. Αν αυτό δε βοηθήσει τότε ζήτα τη βοήθεια κάποιου ειδικού. Κανείς δεν είναι υπεράνθρωπος και υπάρχουν και οι στιγμές της απίστευτης αδυναμίας όπου χρειαζόμαστε βοήθεια περισσότερη και πιο εξειδικευμένη από τον κολλητό μας.
  7. Κάνε ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα. Η αλλαγή των παραστάσεων και των ρυθμών κάνουν καλό στην ψυχική σου υγεία. Ακόμα ωστόσο και αν δε μπορείς να αλλάξεις εντελώς το σκηνικό κάνοντας για ένα διάστημα διακοπές, πάρε μία παύση 5′ από τις δουλειές του σπιτιού ή κάνε ένα μεσημεριανό διάλειμμα στη δουλειά. Μερικά μόλις λεπτά είναι ικανά να σε αποφορτίσουν αρκεί να αδειάσεις και το μυαλό σου την ίδια στιγμή.
  8. Αποδέξου τον εαυτό σου. Όλοι είμαστε διαφορετικοί. Μπορεί να μην είμαστε πάντα ευχαριστημένοι με όλα μας τα χαρακτηριστικά αλλά μέσα στις ατέλειες κρύβεται η μοναδικότητα και για αυτή την αυθεντικότητα πρέπει να είσαι περήφανη. Το να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου αυξάνει την εμπιστοσύνη σου για να μάθεις νέες δεξιότητες, να επισκέπτεσαι νέα μέρη και να κάνεις νέους φίλους.
  9. Κάνε αυτό που αγαπάς και είσαι καλός σε καθημερινή βάση. Βρες αυτό που σου αρέσει να κάνεις και χάσου μέσα του, πέρνα χρόνο με τον εαυτό σου και ενδυνάμωσε την αυτοεκτίμηση σου. Σκέψου να φροντίζεις την ψυχική σου υγεία όπως τα λουλούδια στο μπαλκόνι σου.
  10. Φρόντισε τους φίλους σου. Οι φίλοι είναι πραγματικά σημαντικοί… Βοηθάμε ο ένας τον άλλον όποτε μπορούμε, οπότε είναι αμφίδρομος δρόμος και το να τους υποστηρίζουμε εξυψώνει τελικά και εμάς τους ίδιους!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News