Ποιοι είναι οι τρόποι πειθούς που προτιμάς να χρησιμοποιείς όταν προσπαθείς να πείσεις κάποιον για κάτι; Υπάρχουν πολλοί τρόποι που χρησιμοποιούμε οι άνθρωποι πάνω σε μια συζήτηση προσπαθώντας να δείξουμε ότι αυτό που λέμε έχει μια βάση, ότι είναι σωστό και ότι θα ήταν καλό να το σκεφτεί και ο συνομιλητής μας, γιατί μπορεί να μην το γνωρίζει. Υπάρχουν τρόποι θεμιτοί και αθέμιτοι. Σήμερα θα μιλήσω για τους αθέμιτους τρόπους πειθούς και για το πώς κάθε φορά που βρίσκομαι αντιμέτωπη με κάτι τέτοιο φεύγω μακριά.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων με πειθώ;

ο σύντροφός σου σε χειραγωγεί

΄Εχε το νου σου

Να έχεις το νου σου, όταν κάποιος σε προσεγγίζει, ειδικά αν είναι άγνωστός σου άνθρωπος και σε βρει στα social media ή σου στείλει ένα e-mail. Σαφώς είναι ένας τρόπος να «ψαρέψεις» πελάτες και ένα είδος μάρκετιγκ, αλλά αυτή η ενόχληση κάποιες φορές όταν γίνεται έτσι και χωρίς να έχει ζητηθεί άδεια προηγουμένως, κάποιους ανθρώπους τους ενοχλεί.

Όταν λοιπόν το μήνυμα που σου στέλνει ο αποστολέας έχει μέσα κολακείες και ένας άγνωστος προσπαθεί να σε ανυψώσει χωρίς εμφανή λόγο, ας αρχίσουν να χτυπούν τα πρώτα καμπανάκια. Πλέον όταν λαμβάνω τέτοια μηνύματα ξέρω τι θα συναντήσω παρακάτω. Κάποια επαγγελματική πρόταση που καθόλου δεν με ενδιαφέρει ή κάποιου είδους πώληση που κάποιος θέλει να κερδίσει χρήματα από εμένα και το κάνει με τον πλέον άκομψο τρόπο.

Η χειραγώγηση

Μια λέξη που δεν συμπαθώ καθόλου, όπως και εκείνους που χειραγωγούν. Νομίζω όλοι τους καταλαβαίνουμε από μακριά αυτούς τους τύπους, άμα τη εμφανίσει τους. Η χειραγώγηση έχει μέσα της την προσπάθεια του ύπουλου επηρεασμού ενός άλλου ανθρώπου με προσωπικά οφέλη.

Αν θες κάτι έχε τα κότσια να το ζητήσεις! Μην λες στους άλλους ψέματα προκειμένου να τους θαμπώσεις για να μην σου αρνηθούν μετά τίποτα. Αυτή η ύπουλη νίκη έχει την ίδια γεύση σαν μια τίμια νίκη; Ποτέ δε θα μάθω.

Γιατί δεν πρέπει να ασχολούμαστε με τους ανθρώπους που δεν μπορούν να αναγνωρίσουν την αξία μας

Όταν ο άλλος είναι «ψυλλιασμένος»

Στις περιπτώσεις που τα χειριστικά άτομα βάλουν «τα μαγικά τους» αλλά αυτά δεν πιάσουν γιατί ο άλλος είναι ψυλλιασμένος ή γιατί είναι περισσότερο καχύποπτος από ότι θα ήθελαν, τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν για να σε πείσουν έχουν μέσα τους ποσοστά από ανύπαρκτες έρευνες που προσπαθούν να αποδείξουν ότι αυτή η συμπεριφορά ακολουθείται από την πλειοψηφία.

Η επίκληση στην έρευνα ως τρόπος πειθούς για να σε κάνει να νιώσεις άσχημα δεν θα πρέπει να πιάσει. Η επίκληση στο συναίσθημα είναι ένας από τους πιο ύπουλους τρόπους πειθούς και συχνά οι άνθρωποι «πέφτουν» μετά από αυτό, αν δεν έπεσαν ήδη με τις κολακείες και τις έρευνες.

Άσε το παράδειγμά σου να πείσει

Οι άνθρωποι δεν θα ακολουθήσουν τα λόγια σου, θα ακολουθήσουν το παράδειγμά σου!

Αν αυτό που πρεσβεύεις, προωθείς, παρουσιάζεις, έχει αξία και θα βοηθήσει τους άλλους ανθρώπους να ανυψωθούν και οι ίδιοι, θα το δουν από το παράδειγμά σου. Θα το εκπέμπεις ο ίδιος σαν άνθρωπος. Δεν θα χρειαστεί να πεις ούτε μια κουβέντα. Οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι πειθούς για εμένα είναι το παράδειγμά μας. Όχι οι κουβέντες που θα πούμε, αλλά οι πράξεις μας.

Τα όχι που είπαμε μας έφεραν εδώ που μας έφεραν. Θα το έχεις ακούσει συχνά από πολλούς πετυχημένους ανθρώπους. Είναι πολύ δελεαστικό κάποιες φορές το να είσαι επιθυμητός και να σε θέλουν αλλά κρύβει και πολλούς κινδύνους, ειδικά αν μιλάμε για προσωπικά οφέλη άλλων. Αν κάτι σου χτυπάει άσχημα για κάποιο λόγο συμβαίνει αυτό και κάτι προσπαθεί να σου πει ο εγκέφαλός σου.

Φθινοπωρινά αναγνώσματα απ’ την Key Books: Συγκλονιστικές αληθινές ιστορίες και 2 βιβλία απ’ τη Ζέτα Δούκα!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News