Δύο χρόνια που ζούμε μαζί με τον κορονοϊό. Που όλα όσα είχαμε μάθει τα ξεχάσαμε. Αγκαλιές και κορονοϊός! Μην πάρεις αγκαλιά, μην φιλήσεις, μη δώσεις το χέρι σου, μη βγάλεις τη μάσκα σου. Όλα όσα είχαμε μάθει τα ξεχάσαμε. Το γεγονός ότι χάσαμε τις αγκαλιές και τη σωματική επαφή με τους ανθρώπους είναι κάτι που στοιχίζει όπως προσυπογράφουν πολλοί ειδικοί στην ψυχική μας υγεία. Στην ανάγκη μας να κρατηθούμε υγιείς έχουμε εντελώς απομακρυνθεί από τους ανθρώπους γύρω μας. Κρατώντας τις αποστάσεις που θα μας βοηθήσουν να μην κολλήσουμε.

Τα οφέλη της αγκαλιάς

  1. Μειώνει το άγχος. Αν κάποιος δικός μας νιώσει άγχος και του δώσουμε μια αγκαλιά, οι επιστήμονες λένε ότι η υποστήριξη ενός άλλου ατόμου μέσω της αφής μπορεί να μειώσει το άγχος του ατόμου που παρηγορείται. Μπορεί ακόμη και να μειώσει το άγχος του ατόμου που κάνει την παρηγοριά.
  2. Προστατεύει από ασθένειες. Σε μια μελέτη με περισσότερους από 400 ενήλικες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αγκαλιά μπορεί να μειώσει την πιθανότητα να αρρωστήσει ένα άτομο. Οι συμμετέχοντες με μεγαλύτερο σύστημα υποστήριξης είχαν λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν. Και εκείνοι με το μεγαλύτερο σύστημα υποστήριξης που αρρώστησαν είχαν λιγότερο σοβαρά συμπτώματα από εκείνους με ελάχιστο ή καθόλου σύστημα υποστήριξης.
  3. Κάνει καλό στην υγεία της καρδιάς μας. Τα αποτελέσματα της αγκαλιάς μειώνουν το άγχος μπορεί επίσης να σας κρατήσουν πιο υγιείς. Βάσει μιας έρευνας μια ομάδα που κρατούσε τους συντρόφους από το χέρι για 10 λεπτά, ακολουθούμενη από μια αγκαλιά 20 δευτερολέπτων μεταξύ τους και μια άλλη ομάδα που κάθονταν απλώς σιωπηλοί με τους συντρόφους τους για 10 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα. Τα άτομα της πρώτης ομάδας εμφάνισαν μεγαλύτερες μειώσεις στα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και στον καρδιακό ρυθμό από τη δεύτερη ομάδα.
  4. Μας κάνει πιο ευτυχισμένους. Η ωκυτοκίνη είναι μια χημική ουσία στο σώμα μας που οι επιστήμονες αποκαλούν μερικές φορές «ορμόνη αγκαλιάς». Αυτό συμβαίνει επειδή τα επίπεδά του ανεβαίνουν όταν αγκαλιάζουμε, αγγίζουμε ή καθόμαστε κοντά σε κάποιον άλλο. Η ωκυτοκίνη συνδέεται με την ευτυχία και το λιγότερο άγχος. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι αυτή η ορμόνη έχει ισχυρή επίδραση στις γυναίκες. Η ωκυτοκίνη προκαλεί μείωση της αρτηριακής πίεσης και της ορμόνης του στρες νορεπινεφρίνη. (Μια μελέτη διαπίστωσε ότι τα θετικά οφέλη της ωκυτοκίνης ήταν ισχυρότερα στις γυναίκες που είχαν καλύτερες σχέσεις και πιο συχνές αγκαλιές με τον ρομαντικό τους σύντροφο. Οι γυναίκες είδαν επίσης θετικά αποτελέσματα της ωκυτοκίνης όταν κρατούσαν στενά τα βρέφη τους).
  5. Βοηθά να μειώσεις τους φόβους σου. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι το άγγιγμα μπορεί να μειώσει το άγχος σε άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση. Το άγγιγμα μπορεί επίσης να εμποδίσει τους ανθρώπους να απομονωθούν όταν τους υπενθυμίζεται η θνησιμότητα τους.Διαπίστωσαν ότι ακόμη και το άγγιγμα ενός άψυχου αντικειμένου, όπως ένα αρκουδάκι, βοήθησε στη μείωση των φόβων των ανθρώπων για την ύπαρξή τους.
  6. Βοηθάει στη μείωση του πόνου. Η έρευνα δείχνει ότι ορισμένες μορφές αφής μπορεί να είναι ικανές να μειώσουν τον πόνο.Σε μια μελέτη, τα άτομα με ινομυαλγία είχαν έξι θεραπευτικές θεραπείες αφής. Κάθε θεραπεία περιλάμβανε ελαφρύ άγγιγμα στο δέρμα. Οι συμμετέχοντες ανέφεραν αύξηση στην ποιότητα ζωής και μειωμένο πόνο. Η αγκαλιά είναι μια άλλη μορφή αφής που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου.
χρήση μάσκας στην Αττική

Πόσα χρόνια ζωής χάθηκαν λόγω του κορονοϊού. Πώς άλλαξε το προσδόκιμο και τι σημαίνουν όλα αυτά τα δεδομένα για εμένα;

Πόσες αγκαλιές χρειαζόμαστε;


Η οικογενειακή θεραπεύτρια Virginia Satir είπε: «Χρειαζόμαστε τέσσερις αγκαλιές την ημέρα για να επιβιώσουμε. Χρειαζόμαστε 8 αγκαλιές την ημέρα για συντήρηση. Χρειαζόμαστε 12 αγκαλιές την ημέρα για να αναπτυχθούμε». Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται σαν πολλές αγκαλιές, φαίνεται ότι οι πολλές αγκαλιές είναι καλύτερες από τις μη αρκετές.

Πόσες αγκαλιές πρέπει να έχετε την ημέρα για βέλτιστη υγεία; Σύμφωνα με την καλύτερη επιστήμη, θα πρέπει να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερες αν θέλουμε να αποκομίσουμε τα μεγαλύτερα θετικά αποτελέσματα συνολικά.

Ζώντας δύο χρόνια με το άγχος να μην κολλήσω κορονοϊό

Αγκαλιές και κορονοϊός

Κρατήστε αποστάσεις! Έτσι λένε οι οδηγίες. Δεν ξέρω πόσο αυτό είναι εφικτό όταν τα οφέλη της αγκαλιάς είναι τόσα πολλά. Τον πρώτο χρόνο της πανδημίας δεν αγκαλιάσαμε καθόλου γονείς και παππούδες ώστε να τους προφυλάξουμε και τώρα είναι σπάνιες οι αγκαλιές με τους αγαπημένους μας.

Οι μεταλλάξεις είναι τόσες πολλές που δεν ξέρουμε ποιος είναι ασυμπτωματικός γύρω μας, μπορεί και εμείς οι ίδιοι. Αν κάποιος πολύ στενός μας μας έχει λείψει μπορούμε με κάθε προφύλαξη, αντισηπτικά, μάσκες κράτημα αναπνοής να του κάνουμε μια γρήγορη αγκαλιά και καμιά φορά μπορεί να το κάνουμε. Λαμβάνοντας όλα τα μέτρα. Μέχρι όλα αυτά που ζούμε τώρα να περάσουν και να είναι μια ανάμνηση.

20+1 quotes που θα σε βοηθήσουν να νικήσεις τον φόβο σου! Ή τουλάχιστον θα κάνουν την αρχή

Πληροφορίες: Healthline.com

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News