Πώς επηρεάζει το άγχος το σώμα; Το άγχος μπορεί να επηρεάσει ολόκληρο το σώμα μας με πολλούς τρόπους. Τα σωματικά συμπτώματα του άγχους μπορούν να προκαλέσουν πολλές επιπτώσεις στο σώμα. Δεν είναι μυστικό ότι το άγχος μπορεί να κάνει περίεργα πράγματα στο μυαλό μας. Αλλά τα σωματικά συμπτώματα του άγχους μπορεί να είναι εξίσου δυσάρεστα και απρόβλεπτα, οποιοσδήποτε έχει υποφέρει από την εμπειρία μιας κρίσης πανικού μπορεί να το εγγυηθεί. Όταν ο εγκέφαλός μηρυκάζει πάνω από μια ανησυχία ή φόβο, σηματοδοτεί την παραγωγή ισχυρών ορμονών του στρες. Αυτός είναι ο τρόπος του σώματός μας να μας προστατεύσει από τον κίνδυνο ή την απειλή. Αλλά επειδή οι περισσότερες από αυτές τις σκέψεις πιθανότατα δεν προέρχονται από καταστάσεις ζωής ή θανάτου, καταλήγουμε να αντιμετωπίζουμε έναν χείμαρρο συμπτωμάτων που μας αφήνουν να νιώθουμε εξαντλημένοι.

Δεν μου αρέσει η δουλειά μου
Pexels

Πώς επηρεάζει το άγχος το σώμα

Το άγχος είναι ένας γενικός όρος για ένα σύμπλεγμα τρομακτικών συναισθημάτων που μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν, όπως ο φόβος, η ανησυχία, στρες. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το άγχος για να περιγράψουν φυσιολογικά, καθημερινά συναισθήματα στρες. Άλλες φορές, όμως, το άγχος είναι πολύ συντριπτικό και μπορεί ακόμη και να γίνει χρόνιο, όταν βρισκόμαστε στο έδαφος μιας διαγνώσιμης πάθησης ψυχικής υγείας.

Ποια σωματικά συμπτώματα προκαλούνται από το άγχος;

  1. Ταχυπαλμία
  2. Δύσπνοια
  3. Συνεχής εξάντληση
  4. Δυσκολία στον ύπνο
  5. Μυϊκό σφίξιμο και πόνος
  6. Στομαχικές ενοχλήσεις
  7. Ναυτία
  8. Διαρκής εφίδρωση
  9. Μειωμένη ή αυξημένη όρεξη
  10. Τρέμουλο
  11. Το να ξαφνιάζεσαι εύκολα
  12. Σφίξιμο στον λαιμό
  13. Θέματα ανοσοποιητικού συστήματος
  14. Ακανόνιστες περίοδοι

Πώς να το αντιμετωπίσω

  • Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία θεωρείται το τρέχον «χρυσό πρότυπο» της ψυχοθεραπείας. Η συνεργασία με τον θεραπευτή για να αποκαλύψουμε τα λανθασμένα μοτίβα σκέψης, ώστε να εκπαιδεύσουμε εκ νέου τον εγκέφαλό μας να σκέφτεται, να συμπεριφέρεται και να αντιδρά διαφορετικά όταν πρόκειται για καταστάσεις που προκαλούν άγχος.

Δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση για το πότε είναι ώρα προς αναζήτησης θεραπείας, αλλά ένας καλός εμπειρικός κανόνας είναι ότι αν τα συμπτώματα του άγχους παρεμποδίζουν τη ζωή μας, ίσως θελήσουμε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να επισκεφτούμε έναν εξουσιοδοτημένο επαγγελματία ψυχικής υγείας.

  • Η φαρμακευτική αγωγή για το άγχος δεν είναι μια αυτόνομη θεραπεία, αλλά υπάρχουν διάφορες συνταγογραφούμενες θεραπείες που μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση ορισμένων από τα συμπτώματά μας, σύμφωνα με το γιατρό μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι επιλογές συνταγογραφούμενων φαρμάκων για το άγχος έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, επομένως η εύρεση του καλύτερου μπορεί να χρειαστεί κάποιο πειραματισμό. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει μια λεπτομερή συζήτηση με τον γιατρό ή τον ψυχίατρό μας, ώστε να γνωρίζουμε καλά τυχόν πιθανές παρενέργειες και να είμαστε προετοιμασμένοι για το πώς να ακολουθήσουμε καλύτερα το σχέδιο θεραπείας με ασφάλεια.

  • Αυτοφροντίδα :Αν και η επαγγελματική βοήθεια είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης του άγχους, η θεραπεία και η φαρμακευτική αγωγή δεν είναι πάντα προσβάσιμες σε όλους. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε μερικούς από τους κοινούς τρόπους με τους οποίους τα άτομα με άγχος ασκούν την αυτοφροντίδα και βοηθούν τους εαυτούς τους να αισθάνονται καλύτερα. Οι ασκήσεις αναπνοής είναι πολύ ανακουφιστικές για το στρες.

Η τρομακτική αλήθεια για το τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν είσαι αγχωμένη (Και μερικές προτάσεις για να χαλαρώσεις)

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News