Ζούμε σε έναν ανεμοστρόβιλο συνεχούς επικοινωνίας. Μεταξύ smartphone, tablet και smartwatches, πολλοί από εμάς βρισκόμαστε στο διαδίκτυο ή πάνω από μία οθόνη για αρκετές ώρες της ημέρας. Αν και αυτή η νοοτροπία μπορεί να φαίνεται ότι μας κάνει πιο παραγωγικούς, ενδόμυχα μας οδηγεί στο να θυσιάσουμε κάτι που μπορεί να έχουμε ανάγκη πολύ περισσότερο: προσωπικό χρόνο για τον εαυτό μας. 

Γιατί ο προσωπικός χρόνος που αφιερώνουμε στον εαυτό μας είναι πολύτιμος και πώς να τον διαφυλάξεις στις διακοπές

Είναι στιγμές που η εσωτερική φωνή μας έχει ανάγκη και ζητάει να την ακούσουμε. Όταν οι καταστάσεις της καθημερινότητας μaς πιέζουν κι όλη αυτή η λειτουργικότητα μας εγκλωβίζει, τότε πρέπει να χαμηλώσουμε λίγο την ένταση. 

Προσωπικός χρόνος – Οφέλη για την ψυχική σου υγεία

Βελτιώνει την ψυχική μας υγεία

Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που αισθάνονται άνετα με τη μοναξιά, βιώνουν αυξημένη ευτυχία και καλύτερη διαχείριση του άγχους. Η απόλαυση του προσωπικού χρόνου μόνος προσφέρει καλύτερη ικανοποίηση από τη ζωή και χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης.  

Πυροδοτεί τη δημιουργικότητα

Το να αφιερώνεις σκόπιμα χρόνο για τον εαυτό σου μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να αυξήσεις τις δημιουργικότητά σου. Και αυτό γιατί αφήνει το μυαλό σου να περιπλανηθεί ώστε να μπορεί να πυροδοτήσει νέες ιδέες. Χρειάζεται μόνο να εμπνευστείς από κορυφαίους καλλιτέχνες και συγγραφείς που επέλεξαν λίγη μοναξιά για να βοηθηθούν στο να δημιουργήσουν ορισμένα από τα πιο κορυφαία έργα τους — τον Thoreau, την Georgia O’Keeffe ή τον Hemingway.

προσωπικός χρόνος οφέλη
Pexels

Ενισχύει την αυτοεκτίμηση

Χρειάζεσαι και άλλο λόγο για να συνειδητοποιήσεις πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνο που περνάς με τον εαυτό σου; Μελέτες έχουν αποδείξει πως σε αρκετά μεγάλο βαθμό, ενισχύεται η αυτοεκτίμηση ενός ατόμου. Ωστόσο, η μοναξιά είναι καλή για τους ανθρώπους μόνο αν την επιλέξουν οι ίδιοι. 

Μήπως να ξεκινήσεις κι εσύ art therapy; Όλα τα οφέλη που προσφέρει στην ψυχική υγεία

Ενισχύεται η ενσυναίσθηση

Όταν καθαρίζει το μυαλό σου από χαοτικές σκέψεις, έχεις την ευκαιρία να αυξήσεις την ενσυναίσθηση και τη συμπόνια σου για τους άλλους. Αντί να βρίσκεσαι μονίμως με τον συνηθισμένο κύκλο φίλων και οικογένειας, αφιέρωσε λίγο χρόνο στον εαυτό σου, κάτι που μπορεί να διευρύνει την προοπτική σου, να ανοίξει το μυαλό σου σε νέες ιδέες και να αποτρέψει αυτό που είναι γνωστό ως «νοοτροπία ομάδας», όπου οι άνθρωποι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από αυτούς που τους περιβάλλουν.

Αυξάνεται η συναισθηματική νοημοσύνη

Έχεις σκεφτεί πως ο προσωπικός χρόνος μπορεί επίσης να αυξήσει τη συναισθηματική σου νοημοσύνη; Πώς συμβαίνει όμως αυτό; Έχοντας περισσότερο χρόνο για να αναλογιστείς τα συναισθήματά σου, αποκτάς αυτογνωσία. Όταν είμαστε απασχολημένοι, μερικές φορές τείνουμε να ενεργούμε ή να αντιδράμε βιαστικά. Αφιέρωσε χρόνο στον εαυτό σου, ώστε να ξεκαθαρίσεις τα συναισθήματά σου και να απαλλαγείς από τις αρνητικές σκέψεις.

προσωπικός χρόνος οφέλη
Pexels

Πώς να δημιουργήσεις περισσότερο χρόνο για τον εαυτό σου

  • Για αρχή, ένας καλός τρόπος είναι να ξεκινήσεις λέγοντας τη μαγική λέξη με τρία γράμματα. Ακούει στο «όχι» και μπορεί να αποδειχτεί θαυματουργή σε συγκεκριμένες περιστάσεις.
  • Προγραμμάτισε προσωπικό χρόνο, όπως θα έκανες για μια συνάντηση ή μεσημεριανό γεύμα με έναν φίλο. 
  • Απομακρύνσου από τα κοινωνικά δίκτυα. Είναι ένας απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος. 
  • Ασχολήσου με μια νέα δραστηριότητα ή αφιέρωσε χρόνο για ένα παλιό χόμπι. Ένα μάθημα γυμναστικής, ένα καλό βιβλίο ή μια νέα συνταγή — υπάρχουν δεκάδες τρόποι για να αφιερώσεις λίγο χρόνο στη μέρα σου.  

Τι είναι η ψυχική υγεία και γιατί είναι τόσο σημαντική; Ποια καμπανάκια δηλώνουν ότι χρειάζεται να ζητήσω άμεσα βοήθεια

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News