Πόσο challenging είναι κάποιες φορές η διαχείριση δύσκολων ανθρώπων! Από τους εργοδότες, τους δύστροπους συνεργάτες, τους πελάτες μέχρι τους εντελώς αγνώστους στο δρόμο που είναι ικανοί να φέρουν την καταστροφή για ασήμαντους λόγους. Μπορεί να σε παρασύρουν σε τέτοιο σημείο με το ξέσπασμά τους, το επίπεδο να πέσει στα τάρταρα ενώ είσαι γενικά ένας ψύχραιμος άνθρωπος και να γυρίσεις σπίτι έξαλλος με τον εαυτό σου που κατάφερε ένας ξένος να σε φέρει σε σημείο που σε κάνει να ντρέπεσαι.

Διαχείριση δύσκολων ανθρώπων

Όταν κάποιες καταστάσεις γίνονται για πρώτη φορά στη ζωή μας, ανοίγονται νέες συνάψεις στον εγκέφαλό μας. Νέες προκλήσεις και νέοι τρόποι αντιμετώπισης που δεν ήξερες ότι είχες μέσα σου μέχρι να χρειαστούν να αναδυθούν. Το μόνο σίγουρο πια στις μέρες μας είναι ότι όποιος θέλει να μαλώσει θα μαλώσει και αυτό είναι το πιο εύκολο. Οι αντοχές έχουν πέσει εξαιρετικά χαμηλά και οι άνθρωποι δεν αντέχουν να κάνουν πάσο ενώ το κάνουν όλη μέρα στη δουλειά, στους πελάτες, σε ανθρώπους που δεν μπορούν να αντιδράσουν. Ναι ο πρώτος τυχόντας στον δρόμο είναι βούτυρο στο ψωμί μας σε μια δύσκολη μέρα.

Προφανώς δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα με ένα παράλογο άτομο, αλλά σίγουρα υπάρχουν τεχνικές για να καταφέρεις να διαχειριστείς καλύτερα τέτοιου είδους καταστάσεις. Πριν πω οτιδήποτε χρειάζεται να γίνει αυτή η διευκρίνιση για να το έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου: Κανένας άνθρωπος που τα έχει καλά με τον εαυτό του δεν κάνει σκηνές με αγνώστους στον δρόμο. Δεν κάνει γενικά σκηνές με ανθρώπους, δεν τσακώνεται, δεν γίνεται έρμαιο των συναισθημάτων και φυσικά όλοι αυτοί τα έχουν με τον εαυτό τους και όχι με εσένα που είσαι ο αποδέκτης της λάσπης που σου πέταξαν.

είδη του θυμού
Pexels

Πώς να τα βγάλεις πέρα με όλους αυτούς

Είναι μια αλήθεια ότι η ζωή δεν έχει να κάνει με το τι μας συμβαίνει αλλά με το πώς εμείς αντιδρούμε σε αυτό που μας συμβαίνει. Για παράδειγμα, εσύ αντιμετωπίζεις με έναν συγκεκριμένο μια σκηνή από κάποιον αγενή τύπο στον δρόμο που πιάστηκε από το παραμικρό ενώ κάποιος άλλος μπορεί να αντιδρούσε με άλλον τρόπο.

Οι άνθρωποι παίρνουν τη δύναμη που εμείς τους δίνουμε. Και θα μας φερθούν όπως τους επιτρέψουμε εμείς να μας φερθούν.

  1. Μόλις συμβεί αυτή η σκηνή το πρώτο βήμα είναι να πάρεις μια ή και δύο βαθιές ανάσες και να επιτρέψεις στον εγκέφαλό σου να πάρει λίγο φρέσκο αέρα.
  2. Άκουσε προσεκτικά αυτόν τον άνθρωπο και προσπάθησε να καταλάβεις πιο είναι το πρόβλημά του και ποια είναι η βάση του προβλήματός του. Τις περισσότερες φορές δεν ακούμε καν τι μας λέει ο άλλος και βιαζόμαστε να απαντήσουμε. Μπορεί να έχει κάποια βάση αυτή η έκρηξή του.
  3. Ποια είναι η ανάγκη του; Οκ αυτό είναι λίγο δύσκολο να το καταλάβουμε ειδικά αν είναι κάποιος άγνωστος σε μας άνθρωπος. Ωστόσο η ανάγκη για αποδοχή, για προσοχή για αυτό το «Δώστε μου επιτέλους σημασία» είναι πολύ ξεκάθαρο. Αν αυτή είναι η ανάγκη του ας του τη δώσεις λοιπόν.
  4. Μην βιαστείς να κρίνεις, να χαρακτηρίσεις και φυσικά δεν δίνουμε χαρακτηρισμούς για το πρόσωπο αλλά για την πράξη.
  5. Να εκπέμπεις σεβασμό. Αν αυτό είναι ψηλά στο αξιακό σου σύστημα είναι σίγουρα μονόδρομος στο πώς θες να συμπεριφέρεσαι και πώς θες να σου συμπεριφερθούν.
  6. Ψάξε γύρω σου υποστηρικτές. Ναι το ξέρω αυτό είναι λίγο δύσκολο. Δύσκολα θα πάρεις κάποιος άλλος άγνωστος το μέρος μας όμως ποτέ δεν χάνουμε να δοκιμάσουμε. Η ισχύς εν την ενώσει κερδίζει. Αν βρεθεί ένας ίσως έρθει και άλλος ένας και το επεισόδιο να λάβει τέλος.
  7. Η μαγική λέξη: «Καταλαβαίνω». Δείξε ότι καταλαβαίνεις ακόμα και αν δεν καταλαβαίνεις. Άσε τον άλλον να νομίζει ότι έχει το πάνω χέρι, αυτό που θέλουμε είναι να πέσουν τα πνεύματα, χωρίς να περαστούν τα όρια κανενός και χωρίς να μετανιώνεις μετά για όσα είπες ή έκανες.
  8. Μην κάνεις επίθεση. Η άμυνα είναι η καλύτερη επίθεση. Δεν χρειάζεται η σκηνή δύο ανθρώπους που επιτίθενται.
  9. Προσπέρασε και μην δίνεις σημασία.

Και τι θα γίνει με το δίκιο που με πνίγει;

Το ξέρω ότι σε αυτές τις περιπτώσεις που το δίκιο σε πνίγει είναι δύσκολο να προσπεράσεις χωρίς να απαντήσεις, χωρίς να υπερασπιστείς τον εαυτό σου. Και γιατί να το κάνεις; Γιατί η ψυχική μας υγεία και η διαφύλαξή της είναι προτεραιότητα ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χάσεις μια μάχη. Να τις διαλέγεις τις μάχες που αξίζει να δώσεις. Δεν είναι όλες τόσο σοβαρές. Κράτα την ενέργειά σου για όλες εκείνες τις φορές που πραγματικά πρέπει να σηκώσεις το ανάστημά σου.

Η διαχείριση δύσκολων ανθρώπων δεν είναι εύκολη υπόθεση και θέλει τεράστια αυτοκυριαρχία για να καταφέρεις να σταθείς πιστός στις αξίες σου και με σεβασμό να αντιμετωπίσεις τον άλλον. Καλό είναι να μαθαίνουμε τον μηχανισμό αυτό ώστε σε περίπτωση που βρεθούμε απέναντι σε τέτοια συμπεριφορά να ξέρουμε πώς να φερθούμε.

Οι 4 συμπεριφορές που σε κάνουν να νιώθεις άσχημα για σένα και πώς να τις αντιμετωπίσεις

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News