Συμβαίνει πολλές φορές στα πλαίσια του διαλόγου ο συνομιλητής μας να κρατά αμυντική στάση, σαν τους αγώνες μπάσκετ που ο αμυντικός προστατεύει την ομάδα από το σουτ του αντιπάλου. Η υιοθέτηση αμυντικής στάσης σε μια συζήτηση με αμυντικό άνθρωπο έχει ως αποτέλεσμα να σταματήσει κάθε κίνηση προς τα εμπρός. Από τη στιγμή που κάποιος ενεργεί αμυντικά (είτε με την τοποθέτηση ενός προστατευτικού τοίχου, είτε με το κλείσιμο, είτε ακόμα και με την απόκλιση της εστίασης της συζήτησης πάνω σας) είναι εύκολο να χάσουμε τα ίχνη του αρχικού θέματος.

τσακωμοί στη σχέση

Πώς θα διαχειριστείς έναν σύντροφο που είναι μονίμως σε άμυνα

Συνήθως, μια αμυντική απάντηση πηγάζει όταν αισθανόμαστε κατηγορούμενοι για κάτι μέσα σε μια σύγκρουση, σύμφωνα με την ειδικό συνομιλιών Debra Roberts. «Είτε σκοπεύατε να τους κατηγορήσετε είτε όχι, ένα αμυντικό άτομο μπορεί να καταστρέψει αυτό που είπατε και έπειτα να ενεργεί ως πληγωμένο». Στην πράξη, αυτό μπορεί να μοιάζει με την ανατροπή σε μια προσπάθεια να ανακάμψει το πρόβλημα, να εστιάσει ή να κατηγορήσει ξανά εσένα, το οποίο με τη σειρά του σου αναθέτει να ψάξεις εσύ για την επίλυσή του.

«Αν νιώθετε ότι ο σύντροφός σας απλά δεν σε ακούει, δεν δείχνει περιέργεια σε αυτό που έχεις να πεις ή προσπαθεί να καταλάβει την άποψή σας, θα μπορούσε να ενεργήσει και αμυντικά»

Tracy Ross

Κάποιες φορές, η αμυντική απάντηση μπορεί να είναι λιγότερο εμφανής. Εάν αισθάνεσαι ότι ο σύντροφός σου απλά δεν σε ακούει, για να εντοπίσεις την αμυντική του συμπεριφορά, εντόπισε τα στοιχεία της γλώσσας του σώματος, όπως μια κλειστή στάση, σταυρωμένα χέρια ή γουρλωμένα μάτια. Αλλά ακόμα κι αν ένας φίλος ή αγαπημένος σας φαίνεται ιδιαίτερα επιρρεπής στο να μπει σε αμυντικό έδαφος, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να περπατήσετε πάνω στις μύτες των ποδιών σας, ενώ σκέφτεστε πώς να του μιλήσετε. Στην πραγματικότητα, πιθανότατα υπάρχει κάποιος βαθμός ανταπόκρισής τους με τον οποίο μπορείτε να συσχετιστείτε. «Όλοι γινόμαστε αμυντικοί μερικές φορές», λέει ο Roberts. «Απλώς το επίπεδο της άμυνας και της επίγνωσης ποικίλει». Έχοντας αυτό κατά νου, εξετάστε τις ακόλουθες συμβουλές από τους Roberts και Ross για να προσεγγίσετε την κατάσταση με ενσυναίσθηση.

Πώς να ξεκινήσετε μια συνομιλία με ένα αμυντικό άτομο:

  1. Δηλώστε ήρεμα τις προθέσεις σας εκ των προτέρων
    Για ιδιαίτερα ευαίσθητα θέματα που είστε σχεδόν βέβαιοι ότι θα προκαλέσουν αμυντική απάντηση, μπορεί να είναι χρήσιμο να το προβλέψετε. Μπορείτε να πείτε: «Θέλω να σου μιλήσω για αυτό που συνέβη χθες. Και θέλω να ξέρεις ότι δεν σου επιτίθεμαι και δεν θέλω να νιώθεις αμυντικά. Απλώς θέλω να σου πω πώς ένιωσα», λέει ο Roberts. Αυτό μπορεί να βοηθήσει να διαχειριστείς τις προσδοκίες.
  2. Αποφύγετε να κάνετε κατηγορίες
    Ο τρόπος με τον οποίο ξεκινά μια συνομιλία θα δώσει τον τόνο για το πώς θα προχωρήσει, λέει ο Ross: Αντί να ξεκινήσετε με το τι μπορεί να έχει κάνει το άλλο άτομο, ξεκινήστε τη συνομιλία με τη δική σας εμπειρία, πώς αισθάνεστε τώρα ή πότε εμφανίστηκε η κατάσταση και πώς θα θέλατε να πάει διαφορετικά.
  3. Αποφύγετε τις δηλώσεις “πάντα”, “ποτέ” και “εσείς”
    Με τον ίδιο τρόπο που μια δήλωση “εσύ” είναι συχνά ένας τρόπος για να ρίξετε ευθύνες, το να χρησιμοποιείτε όρους όπως “πάντα” ή “ποτέ”, μπορεί εύκολα να ανατρέψει τη συζήτηση και να κάνει τον συνομιλητή σας να νιώσει ότι του επιτίθενται. Αντί γι’αυτό ο Roberts προτείνει τη χρήση δηλώσεων “εγώ”, όπως “είμαι στενοχωρημένος για αυτό που συνέβη” ή “ένιωσα έτσι όταν συνέβη αυτο…”.

Διαλέγοντας σύντροφο: Καμία σχέση που έχεις κάνει δεν είναι τυχαία!

Πώς να μιλήσετε σε ένα αμυντικό άτομο εν μέσω καυγά

  1. Να μιλάτε για το δικό σας μέρος
    Επειδή τα συναισθήματα του καθενός είναι διαφορετικά βάσει του μοναδικού μας συνόλου προηγούμενων εμπειριών. Σε αυτή την περίπτωση, είναι καλύτερο να ζητήσουμε συγγνώμη για ό, τι αντιληφθήκαμε ως επιθετικό. Παράδειγμα: «Λυπάμαι που φέρθηκα με αυτόν τον τρόπο. Δεν ήθελα να το κάνω αυτό», λέει ο Roberts. Αυτό το απλό βήμα μπορεί να έχει τεράστιο βάρος όταν πρόκειται για τον μετριασμό της έντασης και την επαναφορά της συζήτησης σε καλό δρόμο.
  2. Κάντε ερωτήσεις “Αν είσαι πραγματικά περίεργος και ανοιχτός στο να ακούς τι έχει να πει ο σύντροφός σου, είναι πολύ πιο πιθανό να παραμείνει ήρεμος”, λέει ο Ross. Το άνοιγμα του λόγου για να μιλήσει δεν είναι μόνο μια χρήσιμη τακτική συνομιλίας γενικά, αλλά μπορεί επίσης να του δώσει την ευκαιρία να εξηγήσει τι προκαλεί την έντονη ανταπόκρισή του.
  3. Μην κατηγορείτε επιπλέον
    Ίσως η χειρότερη απάντηση, όσο φυσική και αν είναι, είναι να κατηγορήσετε το άτομο ότι είναι αμυντικό (ή ακόμα χειρότερα, ότι “πάντα” είναι αμυντικό). Όπως σημειώθηκε παραπάνω, το αίσθημα της επίθεσης είναι ένας από τους κύριους παράγοντες άμυνας, οπότε το να κατηγορείτε κάποιον ότι ενεργεί με τέτοιο τρόπο πιθανότατα θα προσθέσει προσβολή.
  4. Κάντε ένα διάλειμμα
    Η φυσική αφαίρεση του εαυτού σας από τον ίδιο χώρο μπορεί να βοηθήσει στην απομάκρυνση των συγκρούσεων και στην αποφυγή κλιμάκωσής του, λέει ο Ross. Μερικές φορές, χρειάζονται μερικά λεπτά για να συνειδητοποιήσει κάποιος ότι, ίσως, είχε μια υπερβολικά έντονη αντίδραση, να το επεξεργαστεί ως αμυντική και να είναι έτοιμος να ξαναμπεί στην αρχική συνομιλία. Εφόσον συμφωνείτε να επιστρέψετε στη συζήτηση, ας πούμε, μετά από λίγο, προσθέτει ο Ross (αντί να τελειώσει με μια πικρή γεύση ) ότι ο χρόνος μόνος μπορεί να είναι ό, τι χρειάζεται ένα άτομο για να καταλάβει ότι οι προθέσεις σας δεν θα έβλαπταν.

Η συζήτηση με αμυντικό άνθρωπο μπορεί να αποφευχθεί και να λήξει με όμορφο τρόπο χωρίς να χάσει κανείς την ψυχραιμία του.

Δες πώς θα βγεις νικητής από μια λογομαχία χωρίς να χρειαστεί να τσακωθείς

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News