Οι αλλαγές που διαδραματίστηκαν (και εξακολουθούν να υπάρχουν) στην ζωή μας εξαιτίας της πανδημίας ήταν πολλές και καθοριστικές για μας και την καθημερινότητά μας. Έπειτα από 1,5 χρόνο απόλυτου χάους οι επιπτώσεις των lockdown και της αστάθειας που αυτά προκάλεσαν σε όσα ξέραμε μέχρι σήμερα είχαν σημαντική επίδραση στην ψυχολογία και την λειτουργικότητά μας. Η εξάντληση μετά την πανδημία είναι ένα συναίσθημα κοινό για πολλούς από εμάς και πλέον έχει και επίσημα αναγνωριστεί με τον όρο “μετα-πανδημική εξάντληση”. Εάν νιώθεις και εσύ πως τα αποθέματα της ενέργειάς σου τελειώνουν, οι ειδικοί προτείνουν να ακολουθήσεις αυτήν την απλή διαδικασία για να την ανακτήσεις.

Πώς να αντιμετωπίσεις την εξάντληση μετά την πανδημία

Όταν τα επίπεδα ενέργειας σου είναι χαμηλά, το μυαλό σου θολό και τα μελλοντικά πλάνα σου φαίνονται ακαθόριστα ίσως ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις το χάος που επικρατεί στο κεφάλι σου να θεωρείς πως είναι οι διακοπές. Ο χρόνος που θες να αφιερώσεις στον εαυτό σου για να χαλαρώσει και να επαναπροσδιορίσεις τα θέλω και τους στόχους σου είναι σημαντικός, όχι όμως αρκετός για να αντιμετωπίσεις την συναισθηματική εξάντληση. Η πραγματική λύση εντοπίζεται στην θεραπεία που ανέπτυξε ο ψυχολόγος Steven Hayes με τίτλο “αποδοχή και δέσμευση”. Σύμφωνα με τον ειδικό, όταν βιώνουμε αυτήν την συναισθηματική εξάντληση και τα κίνητρα μας μειώνονται, είναι ωφέλιμο να καθορισμού τις βασικές μας αξίες και τα πράγματα που μας ενδιαφέρουν περισσότερο στην ζωή και έπειτα να δράσουμε με βάση αυτήν την λίστα αξιών.

Αντιμετώπισε το άγχος της δουλειάς με πρακτικές συμβουλές που μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα

εξάντληση μετά την πανδημία
pexels/cottonbro

Σύμφωνα με αυτήν την προσέγγιση, οι άνθρωποι φαίνεται να είναι περισσότερο ευτυχισμένοι όταν νιώθουν ότι οι καθημερινές τους ενέργειες ευθυγραμμίζονται με τις βαθύτερες αξίες τους. Είναι το βασικό βήμα για να νιώθουμε ικανοποιημένοι στο τέλος της ημέρας. Για να το πετύχουμε αυτό αρκεί να καθορίσουμε “όχι περισσότερες από πέντε και όχι λιγότερες από τρεις αξίες” σύμφωνα με τους ειδικούς. Μόλις καταλάβουμε τί μας ενδιαφέρει πραγματικά, το επόμενο βήμα είναι να ξεκαθαρίσουμε ποιες συγκεκριμένες καθημερινές συμπεριφορές θα μας φέρουν πιο κοντά σε αυτά τα ιδανικά. Οι καθημερινές συμπεριφορές δεν προϋποθέτουν μεγάλες αλλαγές αλλά μικρά βήματα τα οποία όταν γίνονται επαναλαμβανόμενα μπορούν να μας φέρουν πιο κοντά στο στόχο μας.

Zoom Fatigue ή αλλιώς η κόπωση της πανδημίας και 8 tips για να την καταπολεμήσεις

Ο δρόμος για να βρεις τον εαυτό σου δεν είναι να σκέφτεσαι, να υπεραναλύεις και να αγωνιάς για την αλλαγή αλλά να αναλάβεις δράση. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι νέες συμπεριφορές είναι αυτές που οδηγούν σε νέα συναισθήματα και όχι το αντίθετο.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News