Πώς να αδειάσω το μυαλό μου; Δουλειά, σπίτι, υποχρεώσεις, to-do lists, δραστηριότητες, αγορές από το σούπερ μάρκετ, social media και τόσα άλλα πράγματα που απαιτούν την προσοχή μας καθημερινά; Ξεκινάς να φύγεις από το σπίτι και στο μυαλό σου κάνεις εκατό τσεκ ότι τα έκλεισες όλα πριν φύγεις, ότι ετοίμασες τα πάντα, ότι πήρες μαζί σου όλες τις τσάντες με υπολογιστές και φαγητά, παιδιά, σκυλιά, γατιά και ξεκινάς τη μέρα σου. Φιουυυυ, πραγματικά όλο αυτό μοιάζει με αγώνας δρόμου. Δεν είναι μόνο χαρακτηριστικό των ενηλίκων αλλά το βλέπω και στα μικρά μας παιδιά. Να είναι μονίμως σε μια κίνηση, να τρέχουν να προφτάσουν κάτι χωρίς να απολαμβάνουν τη στιγμή.

συνέντευξη σε τοξική δουλειά
Pexels

Πώς να αδειάσω το μυαλό μου

  1. Αν δεν χρειάζεται πάνω από 2 λεπτά για να το κάνεις, κάνε το αμέσως και μην αφήνεις ανοιχτούς λογαριασμούς. Είτε αυτό λέγεται τηλέφωνο, είτε λέγεται e-mail είτε οποιαδήποτε δουλειά που έρχεται μπροστά σου κάθε στιγμή. Αν θέλει περισσότερο χρόνο αξιολόγησε πότε θα δώσεις χρόνο σε αυτό για να φύγει από τη μέση.
  2. Κάνε μια εβδομαδιαία λίστα με τα πράγματα που θα ήθελες να έχεις ολοκληρώσει μέχρι να τελειώσει η εβδομάδα αυτή. Δες τη μεγάλη εικόνα και φαντάσου πώς θα είσαι όταν θα τα ολοκληρώσεις. Τι θα κερδίσεις και πώς θα νιώθεις τότε. Πάρε την απόφαση και δράση. Είμαστε ο άνθρωπος που θα αποφασίσουμε να γίνουμε.
  3. Κάνε αξιολόγηση! Τι είναι αυτό που σε αγχώνει; Είναι ο όγκος της δουλειάς σου; Είναι οι δουλειές του σπιτιού, είναι τα τόσα ανοιχτά μέτωπα που έχεις ανοίξει και δε σε αφήνουν να αφιερωθείς και να πάρεις αποτελέσματα; Ένα ένα! Το μυαλό μοιάζει με έναν υπολογιστή, μην αφήνεις πολλά tabs ανοιχτά γιατί όσο το κάνεις, τόσο θα νιώθεις χαμένος. Άνοιξε μια δουλειά και τελείωσέ την όσο πιο καλά και γρήγορα μπορείς. Θα δεις ότι αυτό που βαριόσουν ή φοβόσουν να κάνεις ουσιαστικά δεν ήταν τίποτα. Με δέσμευση μισής ώρας κάθε μέρα, τελικά το τελείωσες και έφυγε και αυτό το βάρος από πάνω σου! Αξία ανεκτίμητη!
  4. Η χαρά της ολοκληρωμένη λίστας. Όχι με ψυχαναγκαστικό τρόπο αλλά με ουσιαστικό. Μου αρέσουν οι λίστες και μου αρέσουν οι λίστες που έχουν ολοκληρωθεί και είχαν έναν σκοπό. Δεν υπάρχει λόγος να παραφορτώνουμε τις λίστες μας και να τις αφήνουμε ανολοκλήρωτες απλώς και μόνο για να γράφουμε λίστες και να γεμίζουμε φάνσι τετράδια με υποχρεώσεις που δεν μας πάνε πουθενά. Κάνε συχνά έλεγχο.
  5. Κάνε κάποιες διαδιακασίες μηχανικά. Δηλαδή αν για να πας στη δουλειά σου χρειάζεται να έχεις, την τσάντα του υπολογιστή σου, του φαγητού σου, τα κλειδιά σου, το κινητό σου και τη μάσκα σου, φτιάξε ένα σταθμό εισόδου όπου θα έχεις όλα αυτά τα πράγματα σε ετοιμότητα προς χρήση. Κάθε φορά που κάνεις μια δουλειά, πχ όταν κάνεις τον καφέ σου, να είσαι εκεί 100% κάνοντας τις διαδικασίες με τη σειρά. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα χρειάζεται να γυρίσεις 10 φορές πίσω να δεις αν έκλεισες το κουμπί της καφετιέρας, του σίδερου, του θερμοσίφωνα κλπ. Αφιερώσου σε ό,τι κάνεις κάθε στιγμή.
  6. Ξέχνα την αναβολή! Η αναβολή σημαίνει ταυτόχρονα και εκκρεμότητα αλλά και έναν ανοιχτό λογαριασμό που περιμένει από εσένα να ολοκληρώσεις πράγματα. Μην σε βαραίνεις άσκοπα. Είναι μόνο μια στιγμή δράση η οποία θα σε κάνει πολύ χαρούμενο μετά.
  7. Αυτοφροντίδα! Κάνε ένα αφρόλουτρο, άκου ένα podcast ή ένα ηχητικό βιβλίο όσο είσαι στο μπάνιο ή το αυτοκίνητο.Βγες μια βόλτα με τα πόδια. Αποδεσμεύσου από οτιδήποτε ηλεκτρονικό όπως υπολογιστή ή κινητό. Άσε για λίγο όλες αυτές τις ειδοποιήσεις που χτυπούν και θέλουν την προσοχή σου. Δεσμεύσου σε 30 τουλάχιστον λεπτά χωρίς οθόνες πριν κοιμηθείς και την ώρα του φαγητού. Θα δεις μεγάλη διαφορά στην καθημερινότητά σου.
  8. Ζήτα βοήθεια αν είσαι πελαγωμένος και δεν ξέρεις από πού να αρχίσεις! Είτε αυτό λέγεται δουλειές του σπιτιού, είτε δουλειά, είτε μια γενική τακτοποίηση της ζωής σου. Είναι στιγμές που το μυαλό μας χρειάζεται να κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να αδειάσει και να μη σκέφτεται όλα αυτά που σε περιμένουν! Κάνε αυτό που είναι σωστό για σένα και θα σε ευχαριστείς μετά.

Και τελικά τι είναι αυτό το mindfulness;

Στην πράξη

Το μυαλό μας πάντα ρωτά αν θα προκαλέσει πόνο ή απόλαυση και πάντα θα διαλέξει την επιλογή της απόλαυσης. Πρέπει να το εκπαιδεύσουμε και να το πείσουμε ότι αυτός ο πρόσχαιρος πόνος, θα μας βοηθήσει μακροπρόθεσμα για να αναλάβουμε δράση. Μη ξεχνάμε ποτέ ότι και η ξεκούραση είναι πολύ χρήσιμη και κάποιες φορές είναι και επιθυμητό το να δίνουμε χρόνο στην τεμπελιά και τη βαρεμάρα, ώστε να δώσουμε θέση σε νέες ιδέες και brainstorming που μπορούν να μας πάνε στο επόμενο βήμα.

Αφουγκραζόμαστε πάντα εμάς και τις ανάγκες μας. Δεν είμαστε καλοκουρδισμένα ρομποτάκια, είμαστε άνθρωποι με ανάγκες και επιθυμίες και είναι μόνο δική μας ευθύνη να τις ακούμε και να τις ικανοποιούμε!

«Αν περιμένεις την κατάλληλη μέρα, κάποιου είδους σημάδι… αυτό είναι! Σήμερα είναι η μέρα»- Δωρεάν Μαθήματα έμπνευσης απ’ την Όπρα

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News