Τα όνειρα, η προέλευσή τους και η ερμηνεία τους, προκαλούσε ανέκαθεν το ενδιαφέρον των ανθρώπων. Οι ψυχολόγοι παραμένουν διχασμένοι ως προς τη λειτουργία και τη σημασία των ονείρων. Κάποιοι πιστεύουν ότι τα όνειρα δεν είναι τίποτα περισσότερο από το αποτέλεσμα τυχαίας εγκεφαλικής δραστηριότητας που εμφανίζεται όσο κοιμόμαστε. Άλλοι, υποστηρίζουν ότι τα όνειρα μπορούν να αποκαλύψουν τις βαθύτερες ασυνείδητες επιθυμίες και ευχές ενός ανθρώπου. Όπως και να έχει, ένα είναι σίγουρο: όλοι ονειρευόμαστε. Κάποιοι μπορούν να θυμηθούν κομμάτια των ονείρων τους, ενώ άλλοι δεν έχουν καμία ανάμνηση από αυτά. Τι γίνεται όμως με εκείνα τα πολύ παράξενα όνειρα, που μοιάζουν τόσο ζωντανά και ξυπνώντας αναρωτιόμαστε τι μπορεί να σημαίνουν, καθώς και τι είναι αυτό που τα προκαλεί;

Τι μπορεί να επηρεάσει τα όνειρα σου; Οι αιτίες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς ήσυχος

Γιατί βλέπουμε παράξενα όνειρα;

Το σώμα μας περνά από διαφορετικά στάδια ύπνου κάθε βράδυ. Το μεγαλύτερο μέρος των ονείρων συμβαίνει κατά τη διάρκεια του ύπνου ταχείας κίνησης των ματιών (γνωστός και ως REM), ο οποίος γίνεται περίπου 90 λεπτά αφού κοιμηθούμε.

Ο σκοπός τους εξακολουθεί να παραμένει μυστήριο για την επιστημονική κοινότητα, αν και υπάρχουν κάποιες ενδείξεις όσον αφορά την προέλευση τέτοιου είδους ονείρων.

Επεξεργάζεσαι νέες πληροφορίες

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα όνειρα παίζουν ρόλο στην επεξεργασία των πληροφοριών που έχουμε λάβει κατά τη διάρκεια της ημέρας, στην παγίωση των αναμνήσεων και στην ταξινόμηση νέων πληροφοριών. Συγκεκριμένα, εάν εστιάσουμε σε ένα θέμα λίγο πριν τον ύπνο, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα αυτό να εκδηλωθεί στο όνειρό μας.

Επεξεργάζεσαι τα συναισθήματά σου

Υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα όνειρα είναι η μορφή της θεραπείας του νου. Κατά τη διάρκεια της νύχτας δημιουργούμε αναμνήσεις, επεξεργαζόμαστε εμπειρίες, καθώς και συναισθήματα. Ο ύπνος REM είναι ιδιαίτερα σημαντικός στην επεξεργασία των συναισθημάτων. Για παράδειγμα, υψηλότερα επίπεδα στρες μπορεί να οδηγήσουν αργά ή γρήγορα σε πιο ζωντανά όνειρα. Υπάρχει επίσης ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του μετατραυματικού στρες και των άσχημων ονείρων.

Υπάρχει μια αλλαγή στη ρουτίνα σου

Εάν κανείς κοιμάται αργότερα ή νωρίτερα από τη συνηθισμένη του ώρα, αυξάνεται η πιθανότητα να βιώσει περίεργα όνειρα. Και το αντίθετο βέβαια μπορεί να ισχύει: η έλλειψη ύπνου ή η στέρηση ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε πιο ζωντανά όνειρα.

5 Παράγοντες που επηρεάζουν τα όνειρά σου!

Πώς να διαχειριστείς τέτοιου είδους όνειρα

Μείωσε το άγχος

Προσπάθησε να απέχεις από δραστηριότητες που μπορεί να σου δημιουργήσουν άγχος ή να σε ενοχλούν, όπως το να δεις μια τρομακτική ταινία ή να διαβάσεις δυσάρεστες ειδήσεις. Για να έχεις έναν πιο ποιοτικό ύπνο, μπορείς να δοκιμάσεις την τακτική άσκηση, το διαλογισμό ή μια χαλαρή συζήτηση με έναν φίλο.

Τεχνικές χαλάρωσης

Εάν ένα όνειρο σε ξυπνήσει στη μέση της νύχτας, μπορεί να είναι δύσκολο να ξανακοιμηθείς. Μετά από ένα ανησυχητικό όνειρο, η χαλάρωση, οι βαθιές αναπνοές και η εστίαση στη μείωση του καρδιακού παλμού είναι μερικές ευεργετικές τεχνικές οι οποίες βοηθούν στην επαναφορά της ηρεμίας. Θα μπορούσες επίσης να προσπαθήσεις να απασχολήσεις το μυαλό σου με κάτι άλλο, όπως να διαβάσεις ένα βιβλίο, μέχρι να νιώσεις και πάλι υπνηλία.

Ρουτίνα ύπνου

Μια σωστή ρουτίνα ύπνου μπορεί να κάνει θαύματα, ενδεχομένως να αποφύγεις και τα άσχημα όνειρα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να στοχεύεις να κοιμάσαι και να ξυπνάς περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα, κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει ακόμη και το να αποφύγεις τον υπερβολικό ύπνο ή τη στέρηση του.

5+1 αλήθειες για τα όνειρα! Μπορούν να βγουν αληθινά;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News