Η ματαιοδοξία στα social media είναι κάτι που τρέφεται καθημερινά με τον πιο απλό τρόπο. Το ποστάρισμα. Προσπερνώ το γεγονός ότι εμείς τα παιδιά των 80’S δεν θα περιμέναμε ποτέ ότι θα ζήσουμε την εποχή που μέσα από την ίδια συσκευή θα βγάζουμε φωτογραφίες και βίντεο, θα τα ποστάρουμε με το πάτημα ενός κουμπιού και στη συνέχεια θα έχουμε την επικοινωνία και κριτική σε αυτό που ανεβάσαμε; Έχουν γραφτεί άπειρα άρθρα για τα social media και δεν θέλω να σε κουράσω. Εγώ σήμερα θα γράψω για τη δική μου λίστα με τους 3 πιο κουραστικούς τύπους χρηστών που ακολουθούμε στα social και ακόμα δεν έχουμε πατήσει το unfollow!

Οι πιο 3 κουραστικοί τύποι των social media

  1. Ο διακοπάκιας: Αυτός που ανεβάζει περιεχόμενο μόνο στις διακοπές. Για δέκα μήνες ο λογαριασμός του είναι νεκρός στην κυριολεξία. Ένα φάντασμα που βλέπει τα πάντα, από stories μέχρι φωτογραφίες και βίντεο χωρίς να κάνει ποτέ καμία αντίδραση. Με το που μπει ο Αύγουστος όμως πυροβολάει τον λογαριασμό του με non stop περιεχόμενο από θάλασσες ακρογιαλιές, δειλινά. Φωτογραφίες του ίδιου με μαγιό, με πρωινό ντύσιμο, με βραδινό ντύσιμο. Φωτογραφία του Cocktail και φυσικά του πρωινού. Είναι πάντα στην πρώτη πρώτη σειρά στο feed σου. Πιστεύω ότι δεν το κάνει για να στην μπει στο μάτι, θεωρώ ότι ίσως μοιάζει με ένα τρόπον τινά προσωπικό ημερολόγιο, το οποίο θα ήταν εξαιρετικό αν μπορούσε να κρατηθεί ένα μέτρο στην ποσότητα το περιεχομένου.
  2. Ο Θαυμάστε με: Αυτός ο τύπος που έχει την ανάγκη να σου κοινοποιήσει τα ΠΑΝΤΑ. Τα επιτεύγματά του, του παιδιού του, του σκύλου του, το εσωτερικού του inbox του και όσα θετικά του στέλνουν οι υπόλοιποι, που τις περισσότερες φορές είναι κολακείες, αλλά αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο. Το περιεχόμενο του τις περισσότερες φορές έχει τον τρόπο να γυρνάει την κουβέντα πάλι σε εκείνον ώστε να καταφέρει να τραβήξει τα μπράβο και τα like πάνω του. Πολλές φορές ο αυτοσαρκασμός που υπάρχει στο περιεχόμενο είναι ένα όχημα για να γίνει πιο προσιτός και «ανθρώπινος» στους άλλους, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο όλο αυτό είναι ειλικρινές.
  3. Ο «πωλητής»: Δεν είναι ψέμα. Το ξέρουμε όλοι ότι πια τα social media είναι ένας τρόπος να πουλήσεις προϊόντα, υπηρεσίες, αντικείμενα που σε έχουν πληρώσει για να παρουσιάσεις ως τέλεια. Χάνεται ο αυθορμητισμός. Πουλάνε τόσο πολύ που πιά δεν θυμάσαι ποιος είναι ο άνθρωπος που ακολούθησες σε πρώτο χρόνο και τι κέρδος αποκτάς τελικά από αυτόν.
κριτική στους άλλους
Unsplash

Βαρέθηκες και εσύ να διαβάσεις ποστ αυτοβελτίωσης στα social media;

Η ματαιοδοξία στα social media

Σαφώς τα social media πια δεν έχουν τη μορφή που είχαν πριν 15 χρόνια που μπήκαν στη ζωή μας. Αυτή της σύνδεσης, της επικοινωνίας, της επαφής. Γίναμε ένα μεγάλο χωριό που δεν έχει ούτε σύνορα, ούτε μια γλώσσα, ούτε καν πραγματική επαφή.

Η ανάγκη πίσω από τα περισσότερα κλικ εκεί έξω είναι η αποδοχή όπως και αν αυτή μεταφράζεται. Με επικοινωνία, με το να με θαυμάσει ο άλλος, να μου δώσει τα 8 δευτερόλεπτά του και να μου δείξει ότι είμαι σημαντικός. Όταν ξαφνικά περάσεις τους 1000 followers θαρρείς πώς έγινες η Μενεγάκη της γειτονιάς σου και βγαίνεις με μεγάλα γυαλιά και καπέλο για να μην σε γνωρίσουν οι κοινοί θνητοί.

Είναι μάταιο όλο αυτό. Κανείς δε θα σε θυμάται αν για κάποιο λόγο χαθείς από τη σελίδα σου. Από όλους αυτούς τους άγνωστους ακολοθούς που σήμερα ταυτίζεστε σε όλα και πίνουν νερό στο όνομά σου. Ο καθένας μας έχει τη ζωή του και τον αγώνα του να ζήσει.

Γιατί ασχολείσαι και γιατί δεν κάνεις unfollow

Είμαι υπέρ του Unfollow όταν κάτι δεν σου προσφέρει έμπνευση. Να ανοίγεις για λίγο το Instagram και να μαθαίνεις κάτι, να γεμίζεις έμπνευση, να φεύγεις πλουσιότερος. Είναι μια μικρογραφία του κόσμου μας και η σελίδα μας και όσοι ακολουθούμε και μας ακολουθούν.

Αυτοί είναι οι 3 τύποι των ανθρώπων που θεωρώ κουραστικό το περιεχόμενό τους, σε αυτή τη φάση και πια προσπερνώ στα γρήγορα και δεν δίνω χρόνο.

Oι δυο εαυτοί μας: O ψηφιακός των social και εκείνος της αληθινής ζωής. Ποιος βγαίνει νικητής;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News