Έχεις σκεφτεί ποτέ όλα όσα παρουσιάζουμε προς τα έξω τι σχέση μπορεί να έχουν με τον αληθινό μας εαυτό; Ο εαυτός στα social media είναι αληθινά πραγματικός και εκείνος που αντικατοπτρίζει την αληθινή ζωή μας ή είναι μια περσόνα που δημιουργήσαμε και παρουσιάζει ένα μέρος της ζωής μας, το όμορφο, το τακτοτοποιημένο, το ευπαρουσίαστο και ό,τι είναι έξω από το κάδρο έχει ανάγκη από δουλειά και σουλούπωμα; Κανείς δεν θα παρουσιάσει τη γκρίνια, τη λύπη, την απογοήτευση, τον θυμό. Όλα για κάποιο λόγο είναι παραπάνω χαρούμενα, φωτεινά, φωναχτά, ενθουσιώδη, λαμπερά και άξια παρουσίασης. Είναι όμως αυτή η εικόνα της αληθινής σου ζωής;

Eαυτός στα social media

O εαυτός των social media είναι λίγο πιο φτιαγμένος σε σχέση με τον άλλο που θα συναντήσεις έξω στο σούπερ μάρκετ. Έχουμε όλοι την ευκαιρία να μας παρουσιάσουμε με όποιον τρόπο θέλουμε, να παρουσιάσουμε τα επιτεύγματά μας, τη ζωή μας, ότι είναι ωραίο από αυτήν και αξίζει να φανερωθεί προς τα έξω δηλαδή. Είναι σαν έχουμε πάρει αγκαζέ την εικόνα του εαυτού μας και να φοράμε αυτό το κουστούμι κάθε φορά που ανεβάζουμε μια φωτογραφία ή ένα στόρι.

ζώδια (24/11/2021)
Pexels

Βλέπεις, λοιπόν, στα σόσιαλ την κάθε κοπελίτσα, να λέει: «Απαντάω σε όλα τα μηνύματα που μου στέλνετε», θεωρώντας τον εαυτό της κάποια σπουδαία τηλεπερσόνα αλλά ξεχνά ότι όσο περισσότερο θόρυβο κάνει κάποιος τόσο πιο κενό το δοχείο. Μου έχει τύχει πολλές φορές να συναντήσω ανθρώπους που γνωριζόμαστε από τα social media, έξω στην αληθινή ζωή και το άτομο αυτό να είναι ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο από αυτό που παρουσιάζει.

Ο καθένας μας έχει τη δική του ζωή

Τα social media κάποιες φορές μοιάζουν να είναι σαν μια βιτρίνα. Ξεχνάς ότι όλοι έχουμε αυτά τα 3 δευτερόλεπτα που έχει μετρηθεί ως ο χρόνος που διαθέτει ο μέσος χρήστης στο σκρολάρισμα του. Όλος αυτός ο κόπος και το φτιασίδωμα για 3 δευτερόλεπτα υπόθεση. Ο καθένας έχει τη δική του ζωή που τον απασχολεί και πραγματικά καθόλου δεν τον ενδιαφέρει το τι μπορεί να ανεβάζω εγώ ή εσύ στην σελίδα μας.

Ερωτήσεις πριν πατήσεις τη δημοσίευση:

Αν έχεις ένα λογαριασμό στα social media και σε ενδιαφέρει το θέμα του περιεχομένου αλλά σε συνάρτηση με την αυθεντικότητα και το να είσαι και αληθινός βρήκα κάποιες πολύ εύστοχες ερωτήσεις που μπορεί να κάνεις και εσύ κάθε φορά που ποστάρεις κάτι.

  • Θα βοηθήσει έστω και έναν άνθρωπο αυτό που σκοπεύω να κοινοποιήσω; Αν ναι τότε πρέπει να το κάνεις. Αν όχι μπορείς να το κρατήσεις για τον εαυτό σου.
  • Το ανεβάζω για να θρέψω την ματαιοδοξία μου ή γιατί είναι κάτι πραγματικά χρήσιμο;
  • Θα το έδειχνες στη γιαγιά σου, στο παιδί σου, στον εργοδότη σου; Σε 10 χρόνια που θα έχεις παιδιά θα είσαι περήφανος που είναι πάνω στον αέρα αυτή η πληροφορία για εσένα;
  • Είμαι αληθινά εγώ αυτός που παρουσιάζεται στην φωτογραφία και στη λεζάντα, ή έχω προσπαθήσει πολύ για το αποτέλεσμα αυτό; Έχω βάλει τα μαγικά μου, τα φίλτρα μου, τα δυνατά μου και έχω παρουσιαστεί με κάποιον τρόπο ως ο άνθρωπος που θα ήθελα να είμαι αλλά έχω πολύ δουλειά μέχρι να φτάσω εκεί;

Social media: Μήπως όλα αυτά που φοβάσαι ότι θα σκεφτούν οι άλλοι τα έχεις σκεφτεί πρώτα εσύ για εσένα;

Ψάχνουμε το μυστικό της επιτυχίας

Θέλουμε να είμαστε αρεστοί, αυτό είναι από τις θεμελιώδεις ανάγκες του ανθρώπου και μας ακολουθεί φυσικά και στα social media εκτός από την αληθινή ζωή. Ίσως έχεις δει και εσύ την πληθώρα των λογαριασμών με όλα αυτά τα τιπς και τις συμβουλές επιτυχίας στα social media. Πώς να κάνεις followers και να είναι «πιστοί» στον λογαριασμό σου. Να πατάνε κουδουνάκια και ειδοποιήσεις για να μην χάσουν ούτε λέξη σου, ποιοι είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι και τι κερδίζουν αλήθεια ακολουθώντας με στο ψηφιακό κόσμο;

Το μυστικό είναι ένα, κανείς δεν νοιάζεται για εσένα και για εμένα και για τα επιτεύγματά μας. Ο καθένας μας νοιάζεται αληθινά και μόνο για τον εαυτό του και με ποιον τρόπο μπορεί να πάρει έμπνευση από κάτι που τον ευχαριστεί όπως είναι τα κοινωνικά δίκτυα. Κανείς δεν πατάει το κουμπί της εφαρμογής για να αγοράσει πχ κάτι. Η είσοδος γίνεται για καθαρά ψυχαγωγικούς λόγους, άλλο που κάποιοι καταφέρνουν να πουλήσουν κιόλας πράγματα.

Αν κάνεις μια έρευνα στα στατιστικά σου θα δεις ότι τα πιο αποθηκευμένα ποστ είναι αυτά που έχεις να πεις κάποια πρόταση ή κάποιο πραγματικό «ξεγύμνωμα» ψυχής. Θέλουν αλήθειες οι άνθρωποι και να ταυτιστούν με εσένα που είσαι και εσύ ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας όπως είμαι και εγώ. Ο αριθμός των followers δεν αυξάνει την αξία μας. Αν νομίζεις ότι είσαι «διάσημος ή γνωστός» επειδή σε ακολουθούν 5000-10000 άνθρωποι είναι σαν να νομίζεις ότι είσαι πλούσιος επειδή κέρδισες στην μονόπολη λεφτά και τη Λεωφόρο Αμαλίας.

Είμαστε ένα, είμαστε πάντα ο ίδιος άνθρωπος όσο και αν θέλουμε να ωραιοποιήσουμε κάποιες φορές τις καταστάσεις.

Από τα social media μέχρι τις συνεντεύξεις για δουλειά, πώς μπορώ να «πουλήσω» καλύτερα τον εαυτό μου;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News