Όλοι μας έχουμε μία καθημερινή ρουτίνα. συχνά οι άνθρωποι τείνουν να υιοθετούν συνήθειες προκειμένου να αποφεύγουν το άγχος στην καθημερινή τους ζωή. Ωστόσο πολλές φορές οι συνήθειες σου αυξάνουν το άγχος και δεν είναι πάντα καλές και ωφέλιμες για τον εαυτό σου και έτσι πολλές φορές αντί να σε ελαφρύνουν τείνουν να σου προκαλούν μεγαλύτερη δυσαρέσκεια.

Γιατί οι συνήθειες σου αυξάνουν το άγχος της καθημερινότητας

Οι συνήθειες μας συχνά είναι στην πλειοψηφία τους υποσυνείδητες. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι μία καλή συνήθεια σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα χωρίς να απαιτείται από εσένα να καταβάλεις την παραμικρή προσπάθεια. Ωστόσο αντίστοιχα αν αναπτύξεις μία κακή συνήθεια αυτό σε επιβαρύνει καθημερινά και σου προσθέτει άγχος χωρίς να συνειδητοποιείς ότι συμβαίνει.

Στην πράξη ένα παράδειγμα θα μπορούσε να ήταν η παρακολούθηση ταινιών τρόμου. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να παρακολουθείς μία ταινία τρόμου προκειμένου να μη σκέφτεσαι και να χαλαρώσεις όμως στην πραγματικότητα μπορεί υποσυνείδητα να σε στρεσάρει. Ακόμα ένα παράδειγμα μπορεί να είναι ένας εργαζόμενος ο οποίος είναι αγχωμένος με τη δουλειά του και έτσι στο διάλειμμα επιλέγει να κοιτάξει τα social media όπου ωστόσο διαβάζει περισσότερα ανησυχητικά και αγχώδεις νέα που δυσχεραίνουν την πνευματική του κατάσταση.

άγχος στο εργασιακό περιβάλλον
Pexels

Πώς μπορείς να το αποτρέψεις;

Για να διακόψεις μία συνήθεια που έχεις συνειδητοποιήσει ότι σε αγχώνει αυτό που χρειάζεται είναι να την αντικαταστήσεις με μία άλλη που σε κάνει να νιώθεις καλά και σου είναι ωφέλιμη. Το μυστικό σε αυτό προκειμένου να το πετύχεις είναι να παρατηρήσεις τη συνήθεια που έχεις αναπτύξει και στη συνέχεια να βρεις κάποια άλλη να την αντικαταστήσεις όπως για παράδειγμα κάποιος που καπνίζει μπορεί να δοκιμάσει το να μασάει τσίχλα ή κάποιος που στο διάλειμμα στη δουλειά τρώει μπισκότα να ξεκινήσει να τρώει φρούτα.

Σύμφωνα με τον Ψυχίατρο Judson Brewer, αν συνειδητοποιήσεις απλά ότι οι συνήθειες της καθημερινότητάς σου σε αγχώνουν έχει κάνει ήδη την αρχή. Πιο συγκεκριμένα, ο Brewer, προτείνει ακόμα το συντονισμό της αναπνοής προκειμένου να μειώσεις το άγχος που σε καταβάλει ή να κάνεις θετικές σκέψεις σχετικά με σένα και το περιβάλλον σου.

Άγχος και ψυχοσωματικά
Unsplash/ Anthony Tran

Το σημαντικότερο βήμα που πρέπει να κάνεις όμως παραμένει το να αφουγκραστείς τις ανάγκες και τα συναισθήματα που σου δημιουργούνται με διάφορες καθημερινές ενασχολήσεις που έχεις στη ρουτίνα σου. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να καταλάβεις αν οι συνήθειες σου αυξάνουν το άγχος της καθημερινότητας ή όχι!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News