Τον τελευταίο καιρό μια από τις λέξεις που ακούγονται πάρα πολύ συχνά γύρω μας είναι η τοξικότητα. «Βρίσκομαι σε τοξικό περιβάλλον…» «ο Διευθυντής μου είναι τοξικός…» «η σύντροφός μου είναι τοξική…». Αυτές είναι κάποιες από τις ατάκες που πιθανά να έχεις ακούσει ή να έχεις πει και εσύ. Τι γίνεται όμως στις περιπτώσεις που κάποιος άλλος ισχυρίζεται ότι είμαστε εμείς αυτός ο τοξικός άνθρωπος; Το ερώτημα που γεννάται εδώ είναι αν μπορεί ένας άνθρωπος να σταματήσει να είναι τοξικός, αν είναι εύκολο να το κάνει και πώς ουσιαστικά μπορεί να το πετύχει;

λάθος στη σχέση
Pexels

Μήπως είσαι ένας τοξικός άνθρωπος;

Να κοιτάς εκεί που θες να πας

Το ότι κάποιος μας έριξε μια κατηγορία και μας φόρεσε μια ταμπέλα όπως αυτή του «τοξικού ανθρώπου», που αυτό είναι σίγουρα μια κριτική και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να το εκλάβουμε ως εποικοδομητική ανατροφοδότηση, ωστόσο, πριν θυμώσουμε μαζί του, καλό είναι με ηρεμία να συζητήσουμε με τον άλλο άνθρωπο και να του ζητήσουμε να στηρίξει με επιχειρήματα την κατηγορία του αυτή.

Πώς δηλαδή ορίζει αυτός ο άνθρωπος τον τοξικό. Αν τα στοιχεία που μας δίνει ευσταθούν, στηρίζουν την κατηγορία και θέλουμε να αλλάξουμε αυτό το στοιχείο του χαρακτήρα μας γιατί βλέπουμε ότι χωρίς αυτό θα είμαστε πιο λειτουργικοί στη μέρα μας τότε μπορούμε να το θέσουμε ως στόχο.

Ο στόχος θα πρέπει να είναι ξεκάθαρος, δηλαδή να πεις ακριβώς πώς θα είναι ο άνθρωπος που θέλεις να γίνεις. Τι χαρακτηριστικά έχει, πώς αντιδρά σε δύσκολες ή πιεστικές στιγμές, πώς αντιδρά στις περιπτώσεις που ξέρεις ότι αντιδρούσες με τρόπο που δεν σου άρεσε μέχρι σήμερα. Αν δεν ξέρεις πώς ακριβώς θες να είσαι, αν δεν οραματιστείς το ιδανικό για εσένα, πώς θα το καταφέρεις ή πώς θα ξέρεις ότι το κατάφερες τελικά;

Τα δύο Δ που φέρνουν αποτελέσματα

Η αυτοβελτίωση είναι κάτι που δείχνει δύναμη. Το γεγονός ότι βλέπεις ότι ένα στοιχείο του εαυτού σου, χρειάζεται βελτίωση ώστε να δεις τα αποτελέσματα που αναζητάς εσύ από τον εαυτό σου, δε σε κάνει αδύναμο ή ελαττωματικό. Γίνεσαι ένας άνθρωπος ο οποίος θέλει να προσαρμόζεται στις συνθήκες, δεν κολλάει σε συνήθειες που δεν βοηθούσαν στο παρελθόν και έχει όραμα για το μέλλον.

Μεγαλώνουμε και εξελισσόμαστε. Αλίμονο αν έχουμε τις ίδιες απόψεις και αντιδράσεις με αυτές που είχαμε όταν ήμαστε νεότεροι. Μεγαλώνοντας αποκτάμε πολύτιμη εμπειρία για τη ζωή μας, εφόδια που θα μας χρησιμεύσουν στο ταξίδι της ζωής.

Αν λοιπόν το πάρεις απόφαση, γιατί ότι θέλουμε να αλλάξουμε, απέχει μόνο μια απόφαση από αυτό που θέλουμε και δεσμευτούμε έχουμε κάνει τη μισή δουλειά. Αν δεσμευτούμε στη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε και ξεκινήσουμε άμεσα τη δράση και αυτή η δράση είναι διαφορετική σε σχέση με αυτό που έκανες χθες, αμέσως θα πάρεις ένα διαφορετικό αποτέλεσμα σε σχέση με αυτό που είχες χθες.

Μπορώ να σου εγγυηθώ ότι οι δράσεις και οι δεσμεύσεις θα σου φέρουν αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα τις επιλογές σου. Μπορείς όμως να κάνεις δοκιμές μέχρι να πετύχεις το αποτέλεσμα που αναζητάς. Το ότι συνεχίζεις και δεν τα παράτησες παρόλο που δεν πήρες τα αποτελέσματα που ήθελες είναι ένα σίγουρο σχέδιο επιτυχίας. Κάποιο μοντέλο θα λειτουργήσει, αρκεί να μην σταματήσεις.

Αναβλητικότητα: Οι 3 ερωτήσεις που θα σε οδηγήσουν στη ρίζα του προβλήματος και πώς θα αποκτήσεις μεγαλύτερη δέσμευση στους στόχους σου

Ο άνθρωπος που θέλω να είμαι

Πώς είναι ο άνθρωπος που θέλω να είμαι; Ποιες είναι οι βασικές μου αρχές και αξίες που δε θέλω να καταπατήσω. Φτιάξε μια εικόνα αυτού του ανθρώπου στο μυαλό σου και έχε τον εκεί σαν φάρο που θα δείχνει το δρόμο σου. Κάθε φορά που κάτι συμβαίνει και θες να αντιδράσεις με τον τρόπο που αντιδρούσες μέχρι χθες, προσπάθησε να κάνεις λίγο πίσω. Πάρε τρεις αναπνοές κάνε την ερώτηση «γιατί αυτό με ενόχλησε, γιατί θέλω να αντιδράσω έτσι..» και ρώτησε τον εαυτό σου: Ο άνθρωπος που θέλω να είμαι πώς θα αντιδρούσε; Η απάντησή αυτή θεωρώ ότι είναι ότι χρειάζεσαι.

Θέλει δύναμη, αγώνα και μεγάλη δέσμευση για να αλλάξεις κάτι που δεν είναι λειτουργικό σήμερα. Είναι συνήθειες που μας συντροφεύουν μια ζωή. Ωστόσο, το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή είναι μια επένδυση που θα σε βοηθήσει στο μέλλον σου και θα νιώσεις ότι άξιζε πραγματικά ο κόπος, αφού η βελτίωση που θα δεις στη ζωή σου θα είναι σημαντική.

Το πείραμα των 20 ημερών

Υπάρχουν πάρα πολλές θεωρίες πάνω στο πόσο καιρό αλλάζει μια συνήθεια, άλλοι λένε 20 μέρες, άλλοι 21 άλλοι 30. Τα διάφορα πανεπιστήμια κάνουν πειράματα και μας δίνουν τα αποτελέσματα των ερευνών αυτών. Σίγουρα οτιδήποτε κάνεις με συνέπεια σου δίνει αποτέλεσμα. Το θέμα είναι να γίνεται με mindfulness δηλαδή να το θες να το κάνεις οικειοθελώς και κάθε φορά που κάνεις κάτι να είσαι εκεί! Όλες σου οι αισθήσεις να είναι εκεί. Αν μπορείς με κάποιον τρόπο να βάλεις και την απόλαυση σε αυτό, αν πεις δηλαδή ότι αυτό το κάνω όχι γιατί πρέπει αλλά για το θέλω, σίγουρα θα ανυπομονείς να το ξανακάνεις.

Δεν είμαστε οι ταμπέλες που μας φοράνε οι άλλοι. Μπορούμε αν θέλουμε να γίνουμε ότι θέλουμε βλέποντας νοερά το αποτέλεσμα που θέλουμε! Να ξέρεις ότι το μόνο που χρειάζεσαι είναι να πιστεύεις στον εαυτό σου, εγώ πιστεύω σε εσένα, ελπίζω να κάνεις και εσύ το ίδιο. ΑΝ δεν θες να είσαι πια αυτός ο τοξικός άνθρωπος, μπορείς να μην είσαι, είναι στο χέρι σου. Αν το θέλεις μπορείς!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News