Νιώθεις πως μες τη μέρα “χάνεσαι” με τις υποχρεώσεις και μες το μυαλό σου επικρατεί ένας μικρός “πανικός”; Αν ναι, αυτοί οι απλοί τρόποι συγκέντρωσης θα σε ηρεμήσουν τη στιγμή που εσύ θα συγκεντρώνεις την προσοχή σου κάπου.

Η καθημερινή ρουτίνα δεν είναι εύκολη υπόθεση μες τη μέρα και καλείσαι να βρεις τρόπους να χαλαρώσεις για λίγο από τις υποχρεώσεις, ώστε να συγκεντρωθείς στη συνέχεια σε όσα έχεις να κάνεις. Το mindfulness ή αλλιώς η «ενσυνειδητότητα» ή αλλιώς η επίγνωση που προκύπτει όταν επικεντρώνεις την προσοχή σου σε κάτι απαιτεί προσπάθεια. Όμως, καθημερινά μπορείς να κάνεις και κάνεις ήδη βασικά χωρίς να το ξέρεις κάποιες τακτικές οι οποίες σε βοηθούν να συγκεντρωθείς ακόμα κι όταν οι υποχρεώσεις σε “πνίγουν”.

Κάνε το mindfulness μέρος της καθημερινότητάς σου, ακόμα κι όταν δουλεύεις!

Ποιοι είναι αυτοί οι τρόποι συγκέντρωσης;

Βουρτσίζεις τα δόντια σου

Συνήθως το κάνεις αυτόματα, χωρίς να το πολυσκεφτείς και σου παίρνει μόλις λίγα λεπτά μες τη μέρα. Αλλά αυτή καθημερινή ρουτίνα που έχεις μες το μπάνιο σου -που είναι συχνά κουραστική- μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό βούρτσισμα δοντιών. Οι ειδικοί σε συμβουλεύουν να βουρτσίζεις τα δόντια σου για δύο λεπτά δύο φορές τη μέρα, ώστε να γίνει αυτή η ρουτίνα μια κατάλληλη στιγμή για να γλιστρήσεις σε κάποιο νοητικό χρόνο και να συγκεντρωθείς σε αυτό το “τελετουργικό”.

Πηγαίνεις μια βόλτα

Έρευνα έχει δείξει ότι το περπάτημα σε βοηθάει να συγκεντρώσεις τις σκέψεις σου, ενώ οι ειδικοί έχουν τονίσει ότι το προσεκτικό περπάτημα είναι χρήσιμο γιατί ευαισθητοποιεί τα πέλματα των ποδιών σου και τα σημεία πίεσης όπου τα πόδια σου έρχονται σε επαφή με το έδαφος. Μάλιστα, η έρευνα δείχνει ότι η κίνηση (ειδικά το περπάτημα) και η προσοχή μαζί βοηθούν στην ανακούφιση του άγχους.

τρόποι συγκέντρωσης
Pexels

Απολαμβάνεις τον καφέ σου το πρωί

Πρέπει να βγούμε από τη συνήθεια των πολλαπλών εργασιών, λέει ο Jon Aaron, δάσκαλος στο New York Insight Meditation Center και πιστοποιημένος καθηγητής μείωσης του στρες που βασίζεται στη συνείδηση. Ένας καλός τρόπος για να εξασκηθείς σε αυτό είναι να απολαμβάνεις τον πρωινό σου καφέ (ή τσάι ή ό,τι θες να πιεις). Ο Aaron σου προτείνει να απλοποιήσεις αυτήν την ήδη γνωστή πράξη, περιορίζοντας τους περισπασμούς. Για παράδειγμα, όταν πίνεις τον καφέ σου μην κάθεσαι και στον υπολογιστή ή δουλεύεις ή διαβάζεις. Απλά κάτσε και απόλαυσέ τον, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάτι παραπάνω για να περάσεις καλά.

τρόποι συγκέντρωσης
Unsplash/ Anthony Tran

Τρως ένα γεύμα

Κάτι παρόμοιο είναι καλό να συμβαίνει και με το φαγητό σου. Είναι μια ιδανική ευκαιρία μες τη μέρα για να εξασκήσεις το μυαλό σου. Σταμάτα να τρως γρήγορα και απόλαυσε αυτό που κάνεις, το να τρως, το γεύμα σου, τόσο απλό κι εύκολο. Επίσης, αν τρως μαζί με άλλους είναι μια υπέροχη στιγμή για να δώσεις και σε αυτούς σημασία και να μοιραστείς μαζί τους σκέψεις και προβλήματα.

Κάνεις ντους

Το μπάνιο είναι ένας τρόπος χαλάρωσης. Αξιοποίησε αυτόν τον χρόνο που έχεις στο ντους μες τη μέρα, ώστε να έρθεις σε επαφή με τις σκέψεις και τις αισθήσεις σου. Νιώσε το νερό να ακουμπά στο δέρμα σου, τη θερμοκρασία του, μύρισε το σαμπουάν σου και νιώσε ευγνώμων για το καθαρό νερό που βγαίνει τόσο εύκολα απ’ το ντους σου.

Αυτές τις πέντε στιγμές της ημέρας κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου και χαλάρωσε από ό,τι κάνεις, συγκεντρώνοντας το μυαλό σου σε αυτές τις στιγμές!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News