Αν έχεις αρκετές ευθύνες στη δουλειά σου είναι λογικό να νιώθεις πίεση και άγχος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να χαλαρώσεις και να εστιάσεις για λίγο την προσοχή στον εαυτό σου. Πώς να κάνεις πράξη το mindfulness σε μια πολυάσχολη μέρα στη δουλειά;

Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι το mindfulness. Στα ελληνικά μεταφράζεται ως «ενσυνειδητότητα» και σημαίνει η επίγνωση που προκύπτει όταν επικεντρώνεις την προσοχή σου σε κάτι. Δεν πρόκειται μόνο για τον διαλογισμό, αφού με το mindfulness μπορείς να έχεις μεγαλύτερη επίγνωση των σκέψεων, των συναισθημάτων και των αισθήσεών σου.

Φυσικά και μπορείς να το κάνεις και μόνη σου, ακόμα κι όταν πίνεις καφέ ή είσαι στο γραφείο κι εδώ είναι που θα εστιάσουμε.

Το mindfulness ως τρόπος αντιμετώπισης του φόβου!

Πώς να κάνεις πράξη το mindfulness όταν έχεις πολλή δουλειά;

Αν είσαι πιεσμένη στη δουλειά σου και νιώθεις ένα χάος να σε κυριεύει, τότε το mindfulness είναι αυτό που χρειάζεσαι. Και πώς θα το πετύχεις;

Σάρωσε το σώμα σου

Αν έχεις 10-15 λεπτά, τότε δεν χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω. Αυτή η τεχνική είναι γνωστή ως σάρωση του σώματος και σε βοηθάει να γνωρίσεις καλύτερα τα μέρη του σώματός σου, αλλά και να επικεντρωθείς στις αισθήσεις σε κάθε μέρος του σώματός σου. Ξάπλωσε ανάσκελα, με τα πόδια σταυρωμένα, τα χέρια χαλαρά στο πλάι και δώσε έμφαση στην αναπνοή σου. Καθώς αναπνέεις βαθιά, επικεντρώσου σε διαφορετικά σημεία του σώματός σου, ξεκινώντας από τα πόδια και καταλήγοντας στο κεφάλι. Ουσιαστικά, στόχος είναι να συνειδητοποιήσεις πώς αισθάνεται κάθε σημείο του σώματός σου.

πώς να κάνεις πράξη το mindfulness
Unsplash/ Sarah Diniz Outeiro

Οραματίσου

Η οπτικοποίηση είναι μια άλλη τεχνική συνειδητοποίησης, που σε βοηθά να εστιάσεις στα θετικά συναισθήματα. Η οπτικοποίηση μπορεί να είναι δύσκολη στην αρχή, δεδομένου ότι είναι πιο αφηρημένη και απαιτεί κάποια φαντασία, όμως είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική.

Κάνε ασκήσεις αναπνοής

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να μειώσεις το άγχος ενώ είσαι στη δουλειά είναι σίγουρα αυτός. Ακόμα κι όταν κάθεσαι στην καρέκλα, εστίασε την προσοχή σου στην αναπνοή σου. Είσπνευσε αργά και βαθιά, κράτα για λίγο την αναπνοή σου χαμηλά, στην κοιλιά, έκπνευσε αργά και πλήρως, σκεπτόμενη κάτι θετικό και ήρεμο κι ύστερα επανάλαβε για μερικές ακόμα φορές.

πώς να κάνεις πράξη το mindfulness
Unsplash

Οι τεχνικές αυτές είναι πιο απλές απ’ όσο ακούγονται, αρκεί να δώσεις μια ευκαιρία στον εαυτό σου να εστιάσει σε σένα!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News