Υπάρχει μια λανθασμένη συνήθεια που κάνουμε κάθε μέρα κι έχει σημαντικές συνέπειες στη μνήμη και το μυαλό. Ποια συνήθεια κάνει κακό στη μνήμη και πώς να απαλλαχθείς απ’ αυτή;

Οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής απαιτούν πολλές υποχρεώσεις και υπερφορτωμένο πρόγραμμα, ή τουλάχιστον έτσι νομίζουμε. Όλοι μας λίγο – πολύ τρέχουμε όλη μέρα, κάθε μέρα, για να προλάβουμε να διευθετήσουμε όσα έχουμε στο πρόγραμμα να κάνουμε. Ωστόσο, υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια που ξεχνάμε και κάνει τη διαφορά.

Μπορεί να έχουμε πει ότι μερικές φορές το άγχος οξύνει τη μνήμη, αφού όταν είμαστε πολύ αγχωμένοι ίσως να θυμόμαστε πράγματα που είχαμε ξεχάσει για χρόνια ή όταν ψάχνουμε εναγωνίως μια απάντηση σε ένα ερώτημα, έχουν υπάρξει φορές που αυτή έρχεται από το πουθενά. Αυτός είναι ένας από τους τρόπους που αντιδρά το μυαλό στο στρες, και αυτό είναι λόγω των ορμονών του στρες που αυξάνουν την εγρήγορση όταν αυτή είναι περισσότερο απαραίτητη. Ωστόσο, συχνά ξεχνάμε πως το περιστασιακό στρες είναι αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να εστιάσουμε την προσοχή μας κάπου και να βελτιώσει τη διαδικασία ανάκλησης αναμνήσεων σε στιγμές που έχουμε πιεστεί.

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι το καθημερινό, εντατικό και συνεχές στρες δεν βοηθά τη μνήμη σου, αλλά δεν είναι και το μόνο.

συνήθεια κάνει κακό στη μνήμη
Pexels

Πολλές φορές η μνήμη μας εξασθενεί όταν είμαστε κουρασμένοι, εξαντλημένοι και σε συνεχή ένταση. Το υπερφορτωμένο πρόγραμμα και οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής που απαιτούν ένταση και οδηγούν στη συνεχή κόπωση σίγουρα δεν βελτιώνουν τη μνήμη μας. Αντιθέτως, ίσως να έχεις παρατηρήσει κι εσύ πως δημιουργούνται κάποιες φορές μικρά κενά μνήμης στην καθημερινότητά σου ή ότι έχεις έλλειψη συγκέντρωσης. Δεν συμβαίνει, λοιπόν, μόνο σε σένα, αλλά σε όλους όσους υπερφορτώνουμε το πρόγραμμά μας και βρισκόμαστε σε συνεχή εξάντληση.

Τι σου συμβαίνει όταν υπερφορτώνεις το πρόγραμμά σου;

Αυτή η συνήθεια κάνει κακό στη μνήμη σου και αυτό είναι ένα στοιχείο, μία ένδειξη που κάτι έχει να σου πει κι είναι πολύ σημαντικό να σκεφτείς πώς να βελτιώσεις τη μνήμη σου, ώστε να βγεις από αυτόν τον φαύλο κύκλο κούρασης και απώλειας μνήμης.

Βομβαρδίζεις συνεχώς τον εγκέφαλό σου με πληροφορίες, εικόνες, ήχους, ειδήσεις, νέα, καθιστώντας τον εαυτό σου λιγότερο παραγωγικό και περισσότερο στρεσαρισμένο. Φυσικά και όπως καταλαβαίνεις, η ξεκούραση είναι πολύ σημαντική, αλλά από μόνη της δεν αρκεί, αφού σίγουρα σε λίγο καιρό θα βρεθείς πάλι στην ίδια κατάσταση.

Τι μπορείς να κάνεις και πώς να βελτιώσεις τη μνήμη σου όταν έχεις κόπωση και εξάντληση;

Περιόρισε το multitasking όσο περισσότερο μπορείς. Ναι, μπορείς να τα καταφέρεις, κάνοντας επιπλέον πράγματα και αναλαμβάνοντας έξτρα υποχρεώσεις και projects, όμως δεν χρειάζεται να υπερφορτώνεις τόσο πολύ τον εγκέφαλό σου. Μην απαιτείς από αυτόν να εστιάζει συνεχώς σε πάνω από ένα πράγματα. Οργανώσου, φτιάξε ένα καλό, απλό και συγχρόνως συγκροτημένο πρόγραμμα, εντάσσοντας σε αυτό και την ξεκούραση και πες όχι σε επιπλέον υποχρεώσεις που θέλουν οι γύρω σου να σου αναθέσουν.

Έφτασα στα πρόθυρα του burnout κι αυτά είναι όσα πρέπει να ξέρεις για να μην σου συμβεί κι εσένα

Αυτή είναι μια καλή αρχή για να βάλεις τέλος στα κενά μνήμης που δημιουργούνται από την κόπωση και το άγχος. Μην το αμελείς!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News