Διατροφή και άγχος σημειώσατε διπλό… Ή μήπως όχι; Το φαγητό που τρως έχει σχέση με το στρες που νιώθεις; Κι αν ναι, πόσο μπορεί να το επηρεάσει;

Αν το στρες είναι μέρος της καθημερινότητάς σου, τότε σίγουρα καταλαβαίνεις πως διατροφή και άγχος σχετίζονται άμεσα και όπως έχουμε ξαναπεί, τρως αυτό που θες να είσαι. Μην το πάρεις προσωπικά, όμως όταν επιλέγεις να τρως συνέχεια ανθυγιεινά φαγητά και delivery, τότε φαίνεται πως δεν προσπαθείς για μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή. Το αντίθετο συμβαίνει, βέβαια, όταν επιλέγεις να τρως υγιεινά τρόφιμα, φρούτα, λαχανικά και να διατηρείς μια ισορροπία στη διατροφή σου.

Κι όταν είσαι αγχωμένος τι συμβαίνει;

Συνήθως το άγχος δεν σε βοηθάει να τρως προσεγμένα, υγιεινά και ισορροπημένα, όμως υπάρχουν κάποιες τροφές που πρέπει πραγματικά να προσπαθείς να τις αποφεύγεις όταν έχεις στρες.

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγεις όταν έχεις άγχος;

Fast food

Μια μελέτη του 2019 διαπίστωσε πως η κακή ποιότητα της διατροφής συνδέεται με την κακή ψυχική υγεία ανεξάρτητα από παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, η εκπαίδευση, η οικογενειακή κατάσταση και το εισόδημα. Η μελέτη έδειξε ότι τα τηγανητά τρόφιμα, τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και τα επεξεργασμένα δημητριακά συνδέονται με αύξηση της κατάθλιψης. Παρόμοια ήταν και τα αποτελέσματα άλλων ερευνών που έχουν γίνει.

διατροφή και άγχος
Unsplash/Szabo Viktor

Ζάχαρη

Όπως αναφέραμε και πριν, η κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να επιδεινώσει τα καταθλιπτικά συμπτώματα αυξάνοντας τη φλεγμονή στον εγκέφαλο.

Δες πώς η κατανάλωση ζάχαρης επηρεάζει τον εγκέφαλο!

Δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες

Οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες σχετίζονται με την κακή υγεία του εντέρου. Με τη σειρά του, η υγεία του εντέρου συσχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την ψυχική υγεία. Πολλές μελέτες δείχνουν ότι αν βελτιωθεί η υγεία του εντέρου, αυτό μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση και της ψυχικής υγείας.

Διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Μελέτη έχει διαπιστώσει ότι οι αλλαγές στο σωματικό βάρος και το σάκχαρο στο αίμα που προκαλούνται από μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά προκαλούν αλλαγές στον εγκέφαλο που αυξάνουν τα συμπτώματα του άγχους και της κατάθλιψης.

διατροφή και άγχος
Pexels

Αλκοόλ

Μια μελέτη του 2012 διαπίστωσε η αυξημένη κατανάλωσε αλκοόλ μπορεί μελλοντικά να αυξήσει την εμφάνιση άγχους και κατάθλιψης.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News