Εάν η διάθεσή σου έχει μειωθεί σοβαρά τους τελευταίους μήνες, δεν είσαι η μόνη. Τα συμπτώματα κατάθλιψης μέσα στην καραντίνα έχουν αυξηθεί δραματικά, ενώ τα στοιχεία για τις ΗΠΑ είναι ανησυχητικά. Συνολικά, το 24% των ερωτηθέντων ανέφεραν εμφανή συμπτώματα κατάθλιψης σε μια έρευνα, δηλαδή τέσσερις φορές περισσότερο από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Περίπου ο ίδιος αριθμός αντιμετώπιζε υψηλό άγχος, το οποίο είναι τριπλάσιο από το προηγούμενο έτος. Τα αρνητικά συναισθήματα του lockdown μερικές φορές είναι αναπόφευκτα, ειδικά εάν μένεις μακριά απ’ τους αγαπημένους σου. Πώς μπορείς, όμως, να τα διαχειριστείς;

Νιώθεις ότι η καραντίνα σε πνίγει; Απλοί τρόποι για να διατηρήσεις την ψυχική σου υγεία στο lockdown

Εάν κάποιος εκδικητής της ανθρωπότητας ήθελε να δημιουργήσει μια πανδημία κατάθλιψης, θα μπορούσε να κάνει μερικά πράγματα που μοιάζουν σε πολλά σημεία με την πανδημία του COVID. Θα ξεκινούσε με μια εξαιρετικά αγχωτική και αβέβαιη κατάσταση. Στη συνέχεια, θα αφαιρούσε το κομμάτι της δουλειάς απ’ τους ανθρώπους, τις ευχάριστες δραστηριότητες και τη φυσική παρουσία της οικογένειας και των φίλων. Στο τέλος, θα ερχόντουσαν τα συμπτώματα κατάθλιψης.

αρνητικά συναισθήματα του lockdown
Pexels

Ευτυχώς υπάρχουν αποτελεσματικές τεχνικές που μπορούν να ανακουφίσουν αυτά τα αρνητικά συναισθήματα του lockdown. Φυσικά, εάν τα συμπτώματα κατάθλιψης αρχίσουν και γίνονται πιο σοβαρά και δεν μπορείς να τα διαχειριστείς μόνη, σε συμβουλεύουμε να ζητήσεις τη βοήθεια ενός επαγγελματία ψυχικής υγείας.

5+1 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου κατά την καραντίνα, αν θες να τα έχεις καλά μαζί του

5 αποδεδειγμένοι τρόποι για να ανακουφίσεις τα αρνητικά συναισθήματα του lockdown

  • Προσοχή στις σκέψεις σου: Άρχισε να παρατηρείς τις σκέψεις που έχεις, ειδικά όταν η διάθεσή σου είναι πεσμένη. Τι πέρασε από το μυαλό σου πριν από λίγο; Τι είπες στον εαυτό σου; Μετά γράψτες (αυτό το κομμάτι είναι σημαντικό). Όταν μπορούμε να καταγράψουμε αυτές τις σκέψεις, είμαστε σε καλύτερη θέση να αρχίσουμε να τις αμφισβητούμε και να επανερχόμαστε στην ορθολογική σκέψη.
  • Κίνησε το σώμα σου: Ένα απ’ τα πιο αποτελεσματικά φάρμακα κατά της κατάθλιψης είναι η άσκηση. Αλλά μην το δεις σαν ένα task, κάτι ακόμα που πρέπει να επιβάλεις στον εαυτό σου να κάνει. Δες τι σου αρέσει κι απλά ένταξέ το στην καθημερινότητά σου. Μπορεί να είναι μια βόλτα μ’ ένα φίλο, τρέξιμο ή ακόμα και χορός μέσα στο σπίτι!
  • Δώσε προσοχή στον ύπνο: Μιλώντας για ύπνο, υπάρχει στενή σχέση μεταξύ ύπνου και κατάθλιψης. Συχνά κοιμόμαστε χειρότερα όταν είμαστε καταθλιπτικοί και ο κακός ύπνος μπορεί να συμβάλει στην κατάθλιψη. Και ενώ δεν μπορούμε να εγγυηθούμε έναν υγιή ύπνο κάθε βράδυ, υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να κοιμηθούμε καλύτερα. Καταρχάς, να μεταχειρίζεσαι τον ύπνο σαν να είναι ιερός. Αφιέρωσε πραγματικά χρόνο σ’ αυτόν και φρόντισε να κλείσεις κάθε οθόνη για τουλάχιστον 30-60 λεπτά πριν πέσεις για ύπνο.
  • Να είσαι κοντά με τους δικούς σου ανθρώπους: Οι καλές σχέσεις είναι αντικαταθλιπτικά. Προσπάθησε να περνάς περισσότερο χρόνο με αυτούς που αγαπάς, είτε από κοντά (εάν είναι δυνατόν) είτε μέσω τηλεφώνου ή video κλήσης. Μπορείς ακόμα και να δεις ταινία με ανθρώπους που μένουν μακριά σου!
  • Ζήσε το παρόν: Η κατάθλιψη επιδεινώνεται όταν εστιάζουμε στο μέλλον, φανταζόμενοι ότι θα αισθανόμαστε πάντα έτσι και ότι τα πράγματα δεν θα γίνουν ποτέ καλύτερα. Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι πρακτικής της παρουσίας, συμπεριλαμβανομένου του διαλογισμού. Οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι μια πρόσκληση για να μείνουμε εστιασμένοι στο παρόν, αντί να κολλήσουμε το μυαλό μας σ’ ένα φανταστικό μέλλον.

Πάνω απ’ όλα όμως να φέρεσαι με καλοσύνη και ευγένεια στον εαυτό σου! Είναι δύσκολες όλες αυτές οι στιγμές που ζούμε. Κανείς από εμάς δεν έχει περάσει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν. Και κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να καταλάβουμε τι είναι αυτό που μας συμβαίνει και να το διαχειριστούμε. Μην τα παρατάς, δεν είσαι μόνη σου!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News