Πώς να έχεις αυτοπεποίθηση! Τόνοι μελάνης έχουν χυθεί για την αυτοπεποίθηση. Είτε είσαι εσωστρεφής είτε εξωστρεφής, ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας σε όλους τους τομείς της ζωής είναι να μάθουμε το πώς να έχουμε περισσότερη αυτοπεποίθηση. Καθημερινά παλεύουμε με την αμφιβολία και την ανασφάλεια κάτι διώχνει μακριά την αυτοπεποίθηση. Αυτό είναι κάτι που έχουμε βιώσει όλοι οι άνθρωποι κάποτε στη ζωή μας για κάποιο συγκεκριμένο τομέα. Σου έχω καλά νέα! Ακόμα κι αν νιώθεις ανασφάλεια αυτή τη στιγμή, μπορείς να μάθεις πώς να έχεις περισσότερη αυτοπεποίθηση. Πάμε λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε τι είναι η αυτοπεποίθηση και πώς μπορούμε πρακτικά να βάλουμε λίγη από αυτήν στη ζωή μας.

Αυτοπεποίθηση VS ανασφάλεια

Προσπάθησε να θυμηθείς έναν γνωστό ή φίλο που μπαίνει στο δωμάτιο λες και του ανήκει το σπίτι, μη σου πω όλη η περιοχή. Θαυμάζουμε τον τρόπο που κινούνται, που συζητούν και εμπιστεύονται τον εαυτό τους οι άνθρωποι αυτοί. Η αλήθεια είναι ότι δεν γεννήθηκαν με το «γονίδιο της αυτοπεποίθησης». Ευτυχώς δεν έχει να κάνει με την προσωπικότητα, αλλά είναι μια δεξιότητα για όλους μας, μια δεξιότητα που εκπαιδεύεται!

Η ανασφάλεια λειτουργεί επίσης με τον ίδιο τρόπο. Αν σήμερα αισθάνεσαι ανασφαλής, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν χρειάζεται να αισθάνεσαι έτσι για πάντα. Η ανασφάλεια δεν είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σου και μπορείς να μάθεις πώς να είσαι πιο σίγουρος με την πάροδο του χρόνου.

Πώς να έχεις αυτοπεποίθηση

  • Εκπαίδευσε τον εγκέφαλό σου

Το 1954, ένας Βρετανός αθλητής, ο Roger Bannister, κατέρριψε ένα παγκόσμιο ρεκόρ για το τρέξιμο ενός μιλίου σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά. Πριν από αυτό οι ειδικοί συμφώνησαν ότι το τρέξιμο ενός μιλίου σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά ήταν αδύνατο. Αλλά μάντεψε μόλις το έκανε ο Bannister, χρειάστηκαν μόνο 46 ημέρες για να κερδίσει κάποιος άλλος το χρόνο και να σημειώσει νέο ρεκόρ! Τι συνέβη που άλλαξε αυτό που ήταν δυνατό; Δεν άλλαξαν εξωτερικοί παράγοντες. Ο τρόπος που εκπαιδεύτηκε ο Bannister δεν ήταν καν μοναδικός σε από αυτό που έκανε. Η μόνη διαφορά ήταν ότι είχε εστιάσει το μυαλό του σε αυτό. Είπε, «Ο εγκέφαλος, όχι η καρδιά ή οι πνεύμονες, είναι το κρίσιμο όργανο». Και αφού το κατάφερε ο Bannister, όλοι ένιωσαν σίγουροι ότι μπορούσαν επίσης να το καταφέρουν. Επαναπροσδιόρισε το «αδύνατο» με καθαρή θέληση.

πώς να ενισχύσεις την αυτοπεποίθησή σου
Pexels

Στην πράξη

  • Πρόσεξε τα λόγια σου

Είτε το συνειδητοποιείς είτε όχι, οι λέξεις που λες διαμορφώνουν τις πεποιθήσεις σου για τον εαυτό σου και τι πιστεύουν οι άλλοι για εσένα. Αν το έχω κάνει μία φορά, το έχω κάνει χίλιες φορές. Κάποιος μου κάνει ένα κομπλιμέντο και το υποβαθμίζω. Κάποιος λέει κάτι ωραίο και το απορρίπτω. Κάποιος με ενθαρρύνει και απλά το αποσιωπώ. Ξέρω ότι δεν είμαι η μόνη που το κάνει αυτό. Παρακολουθώ φίλους και την οικογένειά μου, να το κάνουν συνέχεια. Γιατί η απάντησή μας είναι πάντα αντίθετη με το ωραίο που είπε ο άλλος; Για πολλούς από εμάς, οφείλεται στην ανασφάλεια και στην έλλειψη αυτοπεποίθησης. Αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης στις λέξεις που χρησιμοποιούμε διαχέεται σε κάθε τομέα της ζωής μας. Για παράδειγμα, ζητάμε συγγνώμη όταν δεν υπάρχει τίποτα για το οποίο πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη.

  • Άλλαξε τη γλώσσα του σώματός

Τα ζώα εκφράζουν τη δύναμη και την κυριαρχία κάνοντας τους εαυτούς τους να φαίνονται μεγαλύτεροι. Τεντώνονται, μεγαλώνουν και κυριολεκτικά αναγκάζονται να καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο. Αλλά όταν ένα ζώο αισθάνεται ανίσχυρο, κάνει το αντίθετο. Γυρίζει θέση και φαίνεται μικρότερο. Το ίδιο κάνουν και οι άνθρωποι. Βάσει έρευνας, διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι με αυτοπεποίθηση (όπως και τα ζώα) έχουν υψηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης. Τα πειράματα έδειξαν ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αυξήσουν τα επίπεδα τεστοστερόνης τους απλώς επιδεικνύοντας μια «πόζα υψηλής ισχύος». Βασικά, κάνουν τους εαυτούς τους να φαίνονται μεγαλύτεροι αντί για μικρότεροι , οι ώμοι πίσω, τα χέρια και τα πόδια χαλαρά και πιο σίγουροι στο χώρο τους. Τα αποτελέσματα; Μόνο μετά από μόλις δύο λεπτά πόζας, τα επίπεδα τεστοστερόνης των συμμετεχόντων αυξήθηκαν κατά 20%! Προσποιήσου το λοιπόν μέχρι να γίνεις!

Έχεις τη δύναμη να είσαι πιο σίγουρος μέσα σου. Απλώς πρέπει να εργαστείς για να αλλάξεις το μυαλό σου, τις λέξεις και τη γλώσσα του σώματός σου. Το να ντύνεσαι για την επιτυχία και να επιλέγεις ρούχα με τα οποία νιώθεις υπέροχα δεν βλάπτει επίσης!

  • Να είσαι ασφαλής (με αυτό που είσαι).

Το να είσαι σίγουρος για το ποιος είσαι σημαίνει ότι, αν και μπορεί να κάνεις ένα λάθος ή να αποτύχεις, ξέρεις ότι δεν είσαι αποτυχημένος. Σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διαφωνήσει μαζί σου, αλλά αυτό είναι πολύ ΟΚ. Επιπλέον είναι χρήσιμο να εστιάζεις σε αυτό που θέλεις να είσαι αντί σε αυτό που νιώθεις ότι είσαι, ειδικά αν παλεύεις με την ανασφάλεια αυτή τη στιγμή. Ποιος θέλεις να γίνεις; Γιατί το θες; Όταν αποφασίζεις τι είδους άτομο θέλεις να γίνεις, τότε αποφάσισε τι έχει μεγαλύτερη σημασία για εσένα και τι να κάνεις γι’ αυτό.

  • Μείνε θετική

Κάθε φορά που οι κανόνες δεν είναι σαφείς έχεις δύο επιλογές: Μπορείς να υποθέσεις ότι δεν μπορείς. Να ανησυχείς ότι θα αντιμετωπίσεις προβλήματα. Ή μπορείς να υποθέσεις ότι μπορείς. Δεν ξέρεις αν δεν προσπαθήσεις. Και ποιο είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί; Κάποιος σε διορθώνει και σου λέει όχι. Η αυτοπεποίθηση δεν σημαίνει ότι είσαι θετική ότι θα βγει τέλεια, σημαίνει απλώς ότι είσαι θετική ότι θα προσπαθήσεις. Και αν θέλεις πραγματικά να μάθεις πώς να έχεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, πίστεψε το καλύτερο και μην φοβάσαι την αποτυχία ή την απόρριψη.

  • Ζήτησε βοήθεια

Δεν μπορούμε να ξέρουμε τα πάντα. Αν κάποιος μας ρωτήσει κάτι που είναι εκτός αντικειμένου μας μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια, να ρωτήσουμε και να μάθουμε. Την επόμενη φορά που κάποιος μας ρωτήσει κάτι γι αυτό το θέμα, θα το γνωρίζουμε και θα απαντήσουμε με αυτοπεποίθηση.

8 προτάσεις-ένεση ενίσχυσης της αυτοπεποίθησής σου

  • Απόκτησε εμπειρία

Τίποτα δεν δημιουργεί αυτοπεποίθηση όπως η εμπειρία. Η εκπαίδευση είναι θεωρία, αλλά η εμπειρία είναι εφαρμογή στην πραγματική ζωή. Η εκπαίδευση είναι μαθήματα, βιβλία, συνέδρια και πιστοποιήσεις και αυτά είναι υπέροχα. Αλλά τίποτα δεν θα είναι τόσο πολύτιμο για σένα όσο η απόκτηση εμπειρίας σε οποιονδήποτε τομέα στον οποίο δεν έχεις σήμερα εμπιστοσύνη.

Αφού κάνεις κάτι μια φορά, η εμπιστοσύνη σου στην ικανότητά σου να το ξανακάνεις θα εκτιναχθεί στα ύψη. Απλώς κάντε το και ας φοβάσαι και δες την αυτοπεποίθησή σου να απογειώνεται.

  • Τα οφέλη του να είσαι πιο σίγουρος

Ίσως δεν σε εκπλήσσει που οι άνθρωποι που έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση βλέπουν περισσότερα θετικά αποτελέσματα στη ζωή τους. Οι άνθρωποι που έχουν υψηλή αυτοαποδοχή και αυτοεκτίμηση είναι από τη φύση τους πιο ευτυχισμένοι. Και το επίπεδο της αυτοπεποίθησής μας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις που παίρνουμε για την καριέρα μας, ακόμη και τις σχέσεις μας.

Η αυτοπεποίθηση είναι μια ικανότητα που μπορείς να αναπτύξεις με την πάροδο του χρόνου. Είναι σαν μυς. Εάν δεν το χρησιμοποιήσεις ποτέ, είναι αδύναμο στην αρχή. Αλλά, με λίγη εξάσκηση και άσκηση, αυτός ο μυς θα γίνει πιο δυνατός. Η χρήση του θα γίνει ευκολότερη. Πες ψέματα μέχρι να το νιώσεις! Πριν το καταλάβεις, τα συναισθήματα σου θα είναι αυθεντικά. Θα νιώθεις καλύτερα, πιο δυνατή και φυσικά πιο σίγουρη!

Πίστεψε στον εαυτό σου και δες τη ζωή σου να αλλάζει – πώς να χτίσεις βήμα βήμα την αυτοπεποίθηση σου

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News