Υπάρχουν άνθρωποι που βιώνουν το άγχος καθημερινά και σε διάφορες περιπτώσεις και υπάρχουν άνθρωποι που βιώνουν άγχος στο εργασιακό περιβάλλον τους κατά βάση.

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που το άγχος σου χτυπήσει την πόρτα και αφορά τη δουλειά σου; Παρακάτω είναι μερικοί τρόποι για να αντιμετωπίσεις το άγχος στο περιβάλλον εργασίας.

Οι συγκεκριμένες συμβουλές αφορούν και εσένα που εξακολουθείς να πηγαίνεις στο γραφείο και καλείσαι να διαχειριστείς το άγχος εκεί αλλά και εσένα που εργάζεσαι απ’ το σπίτι.

Τι να κάνεις εάν βιώνεις άγχος στο εργασιακό περιβάλλον

Αναγνώρισε τα συναισθήματα σου

Το πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσεις τι αισθάνεσαι και να καταλάβεις ότι δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. “Η μεγαλύτερη παρανόηση είναι ότι το άγχος είναι κακό”, εξηγεί ο ειδικός Philippe Goldin. Το άγχος είναι ένα σημάδι και όπως κάθε είδος συναισθημάτων, μια πηγή πληροφοριών για την εξωτερική και την εσωτερική μας κατάσταση.

Τα σημάδια ποικίλλουν από άτομο σε άτομο, ωστόσο υπάρχουν μερικοί βασικοί δείκτες που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις το άγχος που σχετίζεται με την εργασία σου. Το συναίσθημα του φόβου, της μικρότερης εμπλοκής, της δυσκολίας εστίασης και της εμφάνισης σωματικών συμπτωμάτων, όπως ο γρήγορος καρδιακός παλμός και η εφίδρωση όταν πλησιάζεις στο χώρο εργασίας, είναι όλα σημάδια άγχους.

άγχος στο εργασιακό περιβάλλον
Pexels

Άλλαξε τη ρουτίνα σου

Αν νιώθεις ότι το περιβάλλον στον χώρο εργασίας σου είναι ιδιαίτερα ασφυκτικός, μπορείς να δοκιμάσεις μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα σου που θα σε βοηθήσουν να το αντιμετωπίσεις. Για παράδειγμα, όταν γυρνάς από τη δουλειά ή όταν κλείνεις το laptop, κάνε λίγη yoga, είναι ένας πολύ καλός τρόπος να διώξεις μακριά τις ανησυχίες σου. Δοκίμασε επίσης να κλείνεις το κινητό σου μία ώρα πριν πας για ύπνο.

Δοκίμασε μία άσκηση αναπνοής

Έχεις αναγνωρίσει τα συναισθήματά σου, έχεις κάνει τις ανάλογες αλλαγές στο πρόγραμμα σου και όταν φτάνεις στο γραφείο νιώθεις και πάλι αυτό το κύμα άγχους να πλησιάζει. Σύμφωνα με τον Goldin, υπάρχει μια απλή άσκηση αναπνοής που μπορεί να μειώσει το άγχος στο γραφείο.

Στήριξε την πλάτη σου στην καρέκλα, κλείσε τα μάτια σου και κάνε ένα μικρό μασάζ στο λαιμό και το πρόσωπό σου. Στη συνέχεια, ανέπνευσε, σήκωσε τους ώμους σου προς τα αυτιά, κράτα την αναπνοή και τη σύσπαση των μυών σου για πέντε δευτερόλεπτα και στη συνέχεια άφησε τα ελεύθερα.

Κι επειδή δεν θέλεις να φτάσεις στα όρια του burnout, διάβασε αυτό το κείμενο!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News