Τι είναι accountability και γιατί είναι σημαντικό σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας αλλά και στην δουλειά μας; Το accountability (η αναγνώριση στην ουσία) στον χώρο εργασίας είναι μια σημαντική πτυχή κάθε εταιρικής κουλτούρας για όλα τα μέλη της ομάδας. Είναι ουσιαστικά ένας απολογισμός μιας κατάστασης αφού έχει συμβεί. Αυτή η εργασία θα πρέπει να ανατεθεί σε ένα συγκεκριμένο άτομο, με βάση τις δεξιότητες και τις ικανότητές του και τον τρόπο με τον οποίο ευθυγραμμίζονται με τις απαιτήσεις της ίδιας της εργασίας.

Τι είναι accountability

Μερικές φορές οι ομάδες βιώνουν τόσες πολλές αλλαγές που οι προσδοκίες παραγωγικότητας έρχονται σε δεύτερη μοίρα για να ξεπεράσουν οι πάντες τις προκλήσεις τους. Δεν βοηθά τους υπαλλήλους που μπορεί να αναρωτιούνται αν αποδίδουν αρκετά καλά ή όχι, το να μην λαμβάνουν ανατροφοδότηση. Για παράδειγμα, ένας πωλητής που σπάνια επιτυγχάνει έναν στόχο πωλήσεων αλλά ποτέ δεν το συζητά με έναν διευθυντή, πώς μπορεί να βελτιωθεί σε αυτό ή να δει τι είναι αυτό που δίνει αυτό το αποτέλεσμα;

Η έλλειψη accountability στην εργασία στέλνει το μήνυμα ότι δεν έχουν τόση σημασία ούτε τα αποτελέσματα και ίσως ούτε η προσπάθεια. Ακόμη και άτομα με υψηλές επιδόσεις μπορεί να παρατήσουν την προσπάθειά τους αν:

Αναστολές Φεβρουαρίου
Pexels
  • Οι προσδοκίες είναι ασαφείς
  • Ένας διευθυντής δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται
  • Τα συστήματα της εταιρείας είναι παραμελημένα
  • Όταν δεν αναγνωρίζουν προβλήματα που εμποδίζουν την παραγωγικότητα της ομάδας, μπορεί να το εκλάβουν ως αδιαφορία ή αδυναμία, κάτι που μπορεί να αποθαρρύνει όλους.

Δημιουργώντας κουλτούρα αναγνώρισης

Δημιουργώντας μια κουλτούρα αναγνώρισης για την ομάδα, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει σήμερα ένα τέτοιο περιβάλλον στην εταιρεία… Πώς μπορεί να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει όλους να συνεισφέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα;

  • Η αναγνώριση στο χώρο εργασίας δεν έχει να κάνει με τον έλεγχο! Συχνά, οι διευθυντές συνδέουν την αναγνώριση με τον έλεγχο.
  • Όλο το σύστημα έχει σημασία. Όταν μιλάμε για αναγνωρισιμότητα στην εργασία, υπάρχει επίσης μια τάση να επικεντρωνόμαστε σε μεμονωμένους υπαλλήλους. Στην πραγματικότητα, η βέλτιστη απόδοση εξαρτάται από πολλούς αλληλένδετους παράγοντες, όπως:
  1. Ολόκληρη η ομάδα
  2. Οι πολιτικές και οι διαδικασίες τους
  3. Η τεχνολογία που πρέπει να χρησιμοποιήσουν
  4. Οι μετρήσεις που παρακολουθούνται

Ανεπαρκής απόδοση ενός ατόμου

Πολλοί λόγοι μπορεί να συντρέχουν για την ανεπαρκή απόδοση ενός ατόμου: Όπως ένας διευθυντής που δεν δίνει σαφείς οδηγίες, ανεπαρκής εκπαίδευση, τεχνικά προβλήματα, αντικρουόμενες προτεραιότητες, έλλειψη σημείων ελέγχου.

Μερικές φορές, αυτό που χρειάζεται περισσότερο πριν προσεγγίσουμε άτομα με χαμηλή απόδοση είναι μια ενέργεια, όπως η αναγνώριση των αδυναμιών μας ως ηγέτες ή η αναγνώριση των τεχνολογικών κενών. Έτσι με αυτόν τον τρόπο κάνουν και οι ηγέτες από τη δική τους πλευρά το κομμάτι της αναγνώρισης για την δική τους δουλειά.

Τα δύο πρόσωπα της κριτικής-Ποιο δεν χρειάζονται οι άνθρωποι που συναναστρέφεσαι

Η αυτοεκπληρούμενη προφητεία

Αν πείτε στην ομάδα, ότι θέλετε να τηρηθεί ένα συγκεκριμένο πρότυπο και περιμένετε να το αποδώσει, συνήθως ανταποκρίνονται στο ύψος των περιστάσεων. Αλλά από την άλλη πλευρά, αν βάλετε τον πήχη χαμηλά, θα πάρετε πίσω αυτό που ζητήσατε.

Πρέπει να είσαι σαφής. Γνωρίζοντας πόσο μεταμορφωτικές μπορεί να είναι οι προσδοκίες σου θα πρέπει να σε παρακινήσει να είσαι εξαιρετικά σαφής σχετικά με το ποιες είναι στην πραγματικότητα αυτές οι προσδοκίες. Δεν μπορείς να υποθέσεις ότι η ομάδα σου σκέφτεται όπως εσύ. Όσο πιο άμεσα και ξεκάθαρα επικοινωνείς τις προσδοκίες σου, τόσο το καλύτερο!

Απαιτείται φυσικά συναισθηματική νοημοσύνη. Οι άνθρωποι μερικές φορές δεν κατανοούν τον αντίκτυπο της συμπεριφοράς τους.

Κάνοντας την αναγνώριση για τον εαυτό μου

Η αναγνώριση είναι μια εξαιρετικά βοηθητική και χρήσιμη κατάσταση που σε βοηθά να γίνεις κάθε μέρα καλύτερη. Αν ο διευθυντής σου δεν μπορεί ή δε θέλει να αναγνωρίσει την καλή ή τη λιγότερη καλή δουλειά που κάνεις, τότε εσύ είσαι αυτός που με κριτική διάθεση και mindset ανάπτυξης θα κάνεις accountability για τον εαυτό σου.

Τις περισσότερες φορές ξέρουμε πολύ καλά τι πρέπει να κάνουμε και πόσο κοντά είναι σε αυτό που είναι το ιδανικό για τον εργοδότη μας ή πόσο μακριά. Ας κάνουμε αυτήν την αναγνώριση με ειλικρίνεια και με διάθεση για να προσφέρουμε κάθε μέρα το καλύτερο που μπορούμε.

Η μελέτη του Harvard που αλλάζει όσα ξέραμε: Πώς επηρεάζεται ο manager σου όταν σου δίνει αρνητικό feedback;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News