Τι είναι ο κανόνας Mayday που χρησιμοποιούν στην επικοινωνία τους οι άνθρωποι με υψηλά ανεπτυγμένη την συναισθηματική τους νοημοσύνη; Ο όρος είναι δανεισμένος από το mayday που πρώτος ο Frederick Stanley Mockford που εργαζόταν στο αεροδρόμιο Croydon, το 1923, του ζητήθηκε να βρει μια λέξη που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι πιλότοι στο ραδιόφωνο για να ανακοινώσουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Έτσι όταν έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα, είναι μεγάλη ανάγκη, sos ακούμε τη λέξη mayday.

Τι είναι ο κανόνας Mayday

Ακόμα και αν είσαι αρχάριος στη γλώσσα της συναισθηματικής νοημοσύνης ο κανόνας αυτός μπορεί να σε βοηθήσει να φτιάξεις απλές και αποτελεσματικές γλωσσικές συντομεύσεις που θα σε βοηθήσουν στην επικοινωνία σου με τους άλλους.

Η ύπαρξη της ενσυναίσθηση δεν είναι ένα skill που με κάνει αυτόματα καλό άτομο, αλλά σαφώς μπορεί να με διευκολύνει να φανταστώ πώς είναι να είσαι να μπαίνεις στα παπούτσια των άλλων ή να προβλέψω πώς ορισμένες λέξεις ή εμπειρίες μπορεί να τους επηρεάσουν συναισθηματικά.

Η EQ είναι μια ικανότητα που εκπαιδεύεται και χτίζεται ακόμα και αν κάποιος δεν το έχει έμφυτα. Η αξιοποίηση των συναισθημάτων είναι πιο πιθανό να βοηθήσουν ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι και μπορείς να το πετύχεις με δύο τρόπους. Ο ένας είναι πιο επίπονος και μακρύς δρόμος και ο άλλος πιο ήπιος.

Ο δύσκολος τρόπος είναι το να προσπαθήσουν να αλλάξουν τον τρόπο που βιώνουν τον κόσμο, ώστε να μάθουν να βλέπουν τα πράγματα μέσα από τα μάτια των άλλων και να προβλέπουν τις συναισθηματικές τους αντιδράσεις.
Η πιο εύκολη διαδρομή, είναι να ακολουθήσεις το παράδειγμα του Mockford απομνημονεύοντας συγκεκριμένα πράγματα που πρέπει να πεις ή να μην πεις, που είναι πιθανό να εμπνεύσουν συναισθηματικές αντιδράσεις, ακόμα κι αν δεν υπάρχει αρκετός χρόνο για να σκεφτείς. Να γίνουν δηλαδή αυτόματες διαδικασίες.

Ο δεύτερος τρόπος είναι μια καλή επιλογή αν είσαι αρχάριος επειδή μπορείς να ξεκινήσεις αμέσως και επειδή παρόλο που εστιάζεις στην απομνημόνευση αρχικά, η αποφυγή συγκεκριμένων φράσεων φαίνεται να οδηγεί τους ανθρώπους να λειτουργούν συναισθηματικά, ακόμα κι αν δεν μπορούν να το πράξουν σωστά στην αρχή.

εργαζόμενος δεν είναι χαρούμενος
Pexels

Πώς να το κάνω στην πράξη

Ευχαριστώ για την κατανόηση

Αυτή είναι μια εξαιρετική φράση για να θυμάσαι ως αρχάριος. Στην πραγματικότητα. Αυτό αρκεί. Δεν χρειάζεται να προσθέσεις συγνώμη ή άλλες παρόμοιες φράσεις. Το ό,τι ευχαριστείς για την κατανόηση είναι αρκετό. Για παράδειγμα δεν χρειάζονται:

«Λυπάμαι που δεν μπόρεσα να τηρήσω την προθεσμία»

«Λυπάμαι που δεν θα μπορέσω να παρευρεθώ στη συνάντηση».

«Ζητώ συγγνώμη για την αναστάτωση»

Τα άτομα με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη θα καταλάβουν ότι η χρήση απολογητικής γλώσσας όταν στην πραγματικότητα δεν σκοπεύετε να ζητήσετε συγγνώμη ανοίγει κάθε είδους συναισθηματικές αντιδράσεις. Για παράδειγμα, το να λες ότι λυπάσαι που δεν μπορείς να κάνεις κάτι υποδηλώνει ότι πραγματικά θέλεις να το κάνεις.

Αντίθετα η χρήση του «ευχαριστώ για την κατανόηση» σηματοδοτεί ότι η συζήτηση έχει τελειώσει και εκφράζει επίσης ευγνωμοσύνη για κάτι που ελπίζεις να κάνει το άλλο άτομο και φυσικά δίνει το μήνυμα ότι δεν πρόκειται να αλλάξει η θέση σου.

Μπορείς να μου πεις περισσότερα;

Αυτή είναι μια ακόμα ισχυρή φράση. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς σχεδόν οποιοδήποτε σενάριο που περιλαμβάνει κάποιον που προσπαθεί να εξηγήσει κάτι στο οποίο αυτή η ερώτηση δεν θα προκαλέσει θετική απάντηση, ειδικά αν εμπλέκονται συναισθήματα.

«Είμαστε απογοητευμένοι από την υπηρεσία που λάβαμε την τελευταία φορά που ήρθαμε στην επιχείρησή σας»

«Δυσκολεύομαι να αποφασίσω ποιο από τα προϊόντα σας θα λειτουργούσε καλύτερα για μένα»

«Μπορούμε να μιλήσουμε για ένα πρόβλημα που είχα στη δουλειά που με δυσκολεύει να είμαι παραγωγικός»

Αυτές οι πέντε απλές λέξεις είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα προκαλέσουν καλές αντιδράσεις. Λατρεύω αυτή τη φράση γιατί όντως παρέχει διαβεβαίωση στο άλλο άτομο ότι ασχολείσαι, ακους και ενδιαφέρεσαι ειλικρινά για εκείνον.

Διατηρεί την εστίαση στην εμπειρία και τις προτεραιότητες του άλλου ατόμου, με πολύ λίγη προσπάθεια από μέρους σου και επιπλέον είναι μια υπενθύμιση ότι πρέπει να παραμείνεις σιωπηλός ενώ απαντά ο συνομιλητής, το οποίο σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό να λάβεις χρήσιμες πληροφορίες που ίσως φανούν χρήσιμες.

Αν ένα πρέπει να θυμάσαι αυτό είναι:

Ωστόσο, το πιο χρήσιμο πάνω σε αυτό είναι ότι η συναισθηματική νοημοσύνη δεν έχει να κάνει μόνο με το να είσαι ευγενικός με τους ανθρώπους και σίγουρα δεν είναι να διοχετεύεις περισσότερο συναίσθημα στις συζητήσεις και τις αποφάσεις.

Αντίθετα, πρόκειται για τη μόχλευση των συναισθημάτων, τόσο θετικών όσο και αρνητικών, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι σου. Μπορείς να αναπτύξεις τη συναισθηματική νοημοσύνη σου με τον δύσκολο τρόπο ή μπορείς να δοκιμάσεις τον κανόνα Mayday που είναι πιο απλός για αρχή τουλάχιστον.

3 tips που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες ώστε να μην βιώνουν συναισθηματική μετάδοση στις συνεδρίες (και μπορείς να τα εφαρμόσεις κι εσύ)

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News