Τα social media ενός εργαζομένου επηρεάζουν την συνολική επαγγελματική του εικόνα. Είμαστε στην εποχή, όπου οι recruiters εκτός απ’ το βιογραφικό, το cover letter και τις συστατικές επιστολές, κοιτούν και τα social media των υποψηφίων για να αποκτήσουν μια πιο συνολική για εκείνους.

Πλέον, η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητη για την επαγγελματική εξέλιξη, ξεκινώντας φυσικά απ’ το βασικό μέσο: Το LinkedIn.

Πώς μπορείς να βελτιώσεις αυτή την εικόνα; Οι παρακάτω συμβουλές από την ManpowerGroup θα σου δείξουν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις εάν θέλεις να αναβαθμίσεις την ψηφιακή σου εικόνα.

΄Οσα πρέπει να έχουν τα social media ενός εργαζομένου

Φτιάξε το προφίλ σου στο LinkedIn

Όπως και η offline δικτύωση, έτσι και η online δικτύωσή σου δεν θα πρέπει να αφορά μόνο το τι μπορείς να αποκομίσεις από τους άλλους. Είναι σημαντικό να δημιουργείς αξία για την κοινότητα και να παρουσιάζεις τις ικανότητές σου, αντί να ζητάς απλώς «χάρες». Δράσε προληπτικά και σύνταξε μία σύσταση για άλλους στο LinkedIn, ενημέρωσε το προφίλ σου με την παρούσα επαγγελματική σου θέση και τίτλο, συμπεριέλαβε πρόσφατα σχετικά έργα ή δραστηριότητες στα οποία συμμετείχες καθώς και επιτεύγματα, δεξιότητες και εθελοντική εργασία την οποία μπορεί να εκτέλεσες.  

social media ενός εργαζομένου
LinkedIn Sales Navigator/Unsplash

Γίνε μέλος σε Ομάδες στο Facebook

Ίσως θεωρείς το Facebook ως απλά ένα μέσο για να κρατάς επαφή με του φίλους και την οικογένειά σου, και να μαθαίνεις νέα για την προσωπική τους ζωή. Ωστόσο τελευταία το Facebook έχει ενισχύσει ενεργά τις διαδικτυακές Ομάδες του, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν ένα μέσο τόσο επαγγελματικής πληροφόρησης όσο και δικτύωσης με νέους ανθρώπους. Επισκέψου το https://www.facebook.com/groups/feed/ ή επίλεξε την καρτέλα Ομάδες ώστε να φιλτράρεις τη ροή ειδήσεών σου βάση των Ομάδων και δες όλες τις προτεινόμενες ομάδες στις οποίες μπορείς να γίνεις μέλος. Έτσι θα μπορέσεις να επεκτείνεις το δίκτυό σου και πέραν από τους ανθρώπους που ήδη γνωρίζεις αλλά και να αποκτήσεις πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την καριέρα και την σταδιοδρομία σου, ειδικότερα όταν επιλέξεις Ομάδες διεθνούς εμβέλειας.   

Βρες θέσεις εργασίας μέσα από το Instagram  

Όπως και στην περίπτωση του Facebook, αν κοιτάξεις πέρα από τις φωτογραφίες και τις διάφορες άλλες ψυχαγωγικές λειτουργίες του Instagram, μπορείς να ανακαλύψεις μια πολύτιμη πηγή επαγγελματικής πληροφόρησης μέσα από hashtags και λίστες θέσεων εργασίας. Σε αυτή σου την αναζήτηση, προτίμησε μια ενεργή αναζήτηση παρά μια απλή παθητική περιήγηση. Για παράδειγμα, δοκίμασε να κάνεις μια αναζήτηση με τη λέξη-κλειδί “careers” προκειμένου να εντοπίσεις λογαριασμούς με λίστες θέσεων εργασίας από εταιρείες που έχουν δημιουργήσει ειδικά σχεδιασμένους λογαριασμούς ανθρώπινου δυναμικού και στελέχωσης στο Instagram. Μπορείς ακόμη να ακολουθήσεις hashtags όπως #careertips προκειμένου να σου εμφανίζεται περιοδικά ό,τι περιεχόμενο αναρτάται σχετικά με την εν λόγω θεματική. 

Όποιο κοινωνικό δίκτυο και αν χρησιμοποιείς, το μυστικό για να κάνεις τη διαφορά είναι να το χρησιμοποιήσεις έξυπνα και όχι απερίσκεπτα. Αντί να αφήνεις έναν αλγόριθμο να καθορίσει το περιεχόμενο που θα βλέπεις, σκέψου τις ανάγκες σου, τους στόχους σου και τι περιμένεις να κερδίσεις μέσα από την κάθε περιήγησή σου! Και στη συνέχεια, δράσε ανάλογα!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News