Το εορταστικό πρόγραμμα ξεκίνησε και άλλη μια φορά πελάτες σε εμπορικά και εστίαση θαρρούν πώς είναι παντοδύναμοι. Και αν ψάχνεις πώς να τα βγάλεις πέρα με αγενείς πελάτες τις μέρες των γιορτών αλλά και γενικά σε κάθε περίσταση, ίσως αυτό εδώ το άρθρο σε βοηθήσει να βρεις την άκρη.

Πώς να τα βγάλεις πέρα με αγενείς πελάτες

Έφτασε για άλλη μια φορά η περίοδος που όλοι τρελαμένοι βγαίνουν στα μαγαζιά να ψωνίσουν δώρα. Τα μαγαζιά ανοιχτά όλη μέρα, κάθε μέρα, λες και έχουμε κάποια μάχη να αντιμετωπίσουμε ή λες και περισσεύουν σε κανέναν τα χρήματα. Φυσικά τώρα είναι ευκαιρία να δουλέψουν τα μαγαζιά, να δουλέψει η εστίαση, αυτό περιμένει η αγορά για να κινηθεί ωστόσο ξέρουμε όλοι ότι αυτές οι μέρες είναι κάποιες φορές εφιαλτικές για τους καταστηματάρχες, του πωλητές και τους σερβιτόρους.

Κάθε μέρα έχεις να αντιμετωπίσεις άπειρες διαφορετικές προσωπικότητες, ανθρώπους που θα μπουν θα ψωνίσουν και θα φύγουν (σπάνιοι αλλά υπάρχουν), ανθρώπους που θέλουν να σου κατεβάζουν όλο τα μαγαζί γιατί φυσικά δεν ξέρουν τι θέλουν, ανθρώπους που θαρρούν ότι πήγαν να αγοράσουν οικόπεδο, ανθρώπους που έχουν σοβαρό πρόβλημα με τον εαυτό τους αλλά δεν φαίνονται.

Έρχεται η άλλη και σε κρίνει! Εν έτη 2022 κρίνει και χαρακτηρίζει, που αυτά πια είναι γνωστά. ΔΕΝ κρίνουμε ανθρώπους, αλλά συμπεριφορές, αν πρέπει να κρίνουμε οπωσδήποτε. Και φυσικά εσύ είσαι άνθρωπος και το παίρνεις προσωπικά γιατί δίνεις το 100% του εαυτού σου, γιατί μπορεί να πεινάς, να μην σε βαστούν τα πόδια σου, αλλά είσαι εκεί με το χαμόγελο να βοηθήσεις και να κάνεις τη δουλειά σου με τον καλύτερο τρόπο.

Γιατί δεν πρέπει να ασχολούμαστε με αυτούς τους ανθρώπους

Όσο και αν αυτό φαντάζει δύσκολο, ειδικά το να ξεχωρίσεις τη δουλειά σου από εσένα, είναι δύσκολο γιατί έχεις βάλει ένα κομμάτι του εαυτού σου μέσα στη δουλειά σου, πρέπει να το κάνεις. Αν κάποιος κρίνει κάτι στο μαγαζί, στο εμπόρευμα, στο φαγητό, δεν κρίνει εσένα. Δεν θα ασχοληθείς με το μακρύ και το κοντό του κάθε πελάτη. Γιατί ξέρεις την αξία σου, την αξία του καταστήματός σου και του εμπορεύματός σου.

Αυτό που μπορείς να πεις και βάζει στη θέση του σχεδόν όλους τους ανθρώπους, είναι κάτι του τύπο: «Σας ευχαριστούμε για την ανατροφοδότηση, τι ακριβώς είναι αυτό που θα θέλατε να βελτιώσουμε και θα το λάβουμε υπόψιν μας. Η ανατροφοδότηση μας βοηθά να γίνουμε ακόμα καλύτεροι».

Θα μου πεις στου κουφού την πόρτα… αλλά αν κρατήσει κάποιος ψηλά το επίπεδο αυτός ας είσαι εσύ, μετά από αυτό θα νιώθεις πολύ καλύτερα που δεν έγινες ίδιος με αυτόν τον άνθρωπο που του φταίνε όλα.

Δεν λέγεται ειλικρίνεια αυτό αγαπητέ πελάτη, λέγεται αγένεια

Αγένεια, θράσος και κακοτροπιά. Ένας σωστά μεγαλωμένος άνθρωπος, δεν προσβάλλει κανέναν άλλον άνθρωπο, δεν προσπαθεί να τον μειώσει, δεν κρίνει προσωπικότητες, αν διαφωνεί κάπου, που και αυτό είναι πολύ εύλογο, το λέει με όμορφο τρόπο ή πολύ απλά δεν ψωνίζει ή δεν τρώει στο μαγαζί αυτό. Ευτυχώς υπάρχει ο ανταγωνισμός και υπάρχουν άπειρα καταστήματα για κάθε γούστο. Αν δεν σ’αρέσει κάτι μην το δοκιμάσεις, μη δώσεις τα χρήματά σου εκεί.

Το να κρίνεις τον άλλον δεν σε κάνει μάγκα. Δεν είναι κάτι που σε κάνει να χαίρεσαι. Αυτό όμως που πολύ συχνά βλέπω είναι ότι ενώ έχεις αυτή τη συμπεριφορά και άποψη για ένα μαγαζί ή έναν πωλητή, συνεχίζεις να ψωνίζεις από εκείνο. Άρα σημαίνει ότι κάτι σου αρέσει. Μήπως σε ενοχλεί η τιμή του; Μήπως σε ενοχλεί κάτι άλλο και με την συμπεριφορά και την κριτική σου προσπαθείς να τον μειώσεις.

Δεν γεννήθηκε ο άνθρωπος που θα με προσβάλλει

Είχα διαβάσει κάποτε και συμφωνώ πολύ, ότι δηλαδή δεν γεννήθηκε ο άνθρωπος που θα με προσβάλλει χωρίς τη θέλησή μου. Μπορείς να πεις ό,τι θες, αλλά έχω το δικαίωμα να διαφωνήσω, ή να συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε. Δεν θα κάτσω να χαλάσω ούτε λίγη από την ενέργειά μου για να σου αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Ούτε εγώ, ούτε το μαγαζί μου, ούτε η δουλειά μου, ούτε το φαγητό μου. Αν δε σου αρέσει μπορείς να μην ξανάρθεις.

Η εξυπηρέτηση πελατών είναι ένα τεράστιο σχολείο. Θέλει γερό στομάχι, όμως ταυτόχρονα σου προσφέρει με τον καιρό και με την τριβή ένα εξαιρετικό skill, την ανθεκτικότητα. Κομμάτι που είναι χρήσιμο σε όλες τις εκφάνσεις και τα επίπεδα της ζωής μας.

Τέλος το SMS
Dan Burton/Unsplash

Μήνυμα προς πελάτες που τους φταίνε όλα

Το ξέρω ότι αυτό που θα διαβάσεις δεν θα σου αρέσει, αλλά εγώ θα το πω. Για αρχή το γεγονός ότι μπαίνεις σε ένα κατάστημα όπου ο άνθρωπος απέναντί σου είναι όρθιος για 12 ώρες, πολλές φορές χωρίς να έχει προλάβει να φάει για να σε εξυπηρετήσει, είναι κάτι που θα πρέπει να το σεβαστείς. Ο άνθρωπος μπροστά σου εργάζεται για να βγάλει τον επιούσιο, στερείται την οικογένειά του, δουλεύει και δίνει το 100% του εαυτού του, τις περισσότερες φορές. Και μη μου πεις τα γνωστά περί επιλογών. Η δουλειά του του αρέσει, δεν του αρέσει όλο αυτό που γίνεται…

Δεν έχει καμία ανάγκη ούτε τα μούτρα σου, ούτε τα γινάτια σου, ούτε να του πεις την γνώμη σου για το εμπόρευμά του ή το μαγαζί του. Αυτή είναι μια γνώμη που δεν ζήτησε. Οι εργαζόμενοι και οι άνθρωποι που έχουν καταστήματα αυτές τις μέρες ξεκινούν από το σπίτι τους με χαρά το πρωί μη ξέροντας πώς θα καταλήξει η μέρα τους.

Αν για κάποιο λόγο ζηλεύεις, αισθάνεσαι ότι αυτός που βλέπεις έχει κάτι που εσύ δεν έχεις φρόντισε να λύσεις το πρόβλημα που έχεις με τον εαυτό σου και να μην ξεσπάς στους άλλους ανθρώπους.

Οι άνθρωποι αυτοί δουλεύουν και το μόνο που θα ήθελαν είναι να είναι σπίτι τους, με την οικογένειά τους και όχι να αντιμετωπίζουν αγενείς πελάτες.

Πώς να τα βγάλεις πέρα με δύσκολους ανθρώπους χωρίς να γίνεις και εσύ ένας από αυτούς

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News