Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην συνέπεια και την υπευθυνότητα και την εργασιομανία. Μήπως την έχεις ξεπεράσει και θέλεις συνεχώς να κάνεις πράγματα; Μήπως δεν αφήνεις τον εαυτό σου να χαλαρώσει και προσπαθείς να είσαι παραγωγικός όλη την ώρα;

Όταν πολλά απ’ τα πράγματα που είχες στο πρόγραμμά σου ακυρώνονται, είναι πολύ εύκολο να μπεις στον πειρασμό να βάλεις 1.500 πράγματα στο πρόγραμμά σου για να κρατήσεις τον εαυτό σου απασχολημένο. Εάν έχεις συνηθίσει να είσαι συνεχώς σε μια τρέλα, είναι δύσκολο να διαχειριστείς τον ελεύθερο χρόνο που διαθέτεις τώρα.

Ωστόσο, κάθε λεπτό της ημέρας σου δεν χρειάζεται να είναι παραγωγικό. Αντιστάσου στον πειρασμό να θέτεις συνεχώς υψηλούς στόχους και για τον νέο ελεύθερο χρόνο σου και σκέψου ότι μπορείς να αγκαλιάσεις αυτό το δώρο!

Ακολούθησε αυτά τα τέσσερα βήματα για να πεις όχι στην επιθυμία να είσαι παραγωγικός 24/7 και να χαλαρώσεις.

Πώς να σταματήσεις να πιέζεις τον εαυτό σου να είναι παραγωγικός όλη την ώρα

Σταμάτα να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους

Δεν είσαι ο συνάδελφός σου ή ο συγκάτοικός σου, οπότε σταμάτα να συγκρίνεις τον εαυτό σου με αυτούς. Ακριβώς επειδή κάποιος άλλος χρησιμοποίησε τον επιπλέον χρόνο στο σπίτι για να μάθει γαλλικά ή να κάνει προπόνηση για έναν μαραθώνιο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να το κάνεις κι εσύ. Είναι πιο σημαντικό να παραμείνεις αφοσιωμένος στον εαυτό σου -και το πώς θέλεις να περάσεις τον χρόνο σου- από το να αναγκάσεις τον εαυτό σου να ξεκινήσει ένα νέο χόμπι μόνο και μόνο επειδή το έκανε κάποιος άλλος.

παραγωγικός όλη την ώρα
Pixabay

Άκου τη διαίσθησή σου

Σκέψου ένα νέο χόμπι όπως το ξεσκαρτάρισμα της ντουλάπας: Πρέπει να μείνουν μόνο όσα σου προσφέρουν χαρά! Αν θέλεις πραγματικά να διαβάσεις 50 βιβλία φέτος απλά κάντο! Από την άλλη πλευρά, εάν το σώμα σου σου λέει να πάρεις έναν υπνάκο, αυτό είναι επίσης εντάξει. Το κλειδί είναι ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων που πραγματικά θέλεις να δοκιμάσεις από εκείνες που νομίζεις ότι πρέπει να κάνεις -και το να μπορείς να λες όχι σε οτιδήποτε δεν σε κάνει ευτυχισμένο.

20 πράγματα που δεν είχες σκεφτεί ότι μπορείς να κάνεις στον ελεύθερό σου χρόνο

Επικεντρώσου στην αναπνοή σου

Εάν είσαι συνηθισμένος σε ένα πολυάσχολο πρόγραμμα, το να έχεις πολύ περισσότερο ελεύθερο χρόνο μπορεί να είναι λίγο ενοχλητικό στην αρχή. Εξουδετέρωσε αυτά τα συναισθήματα και βοήθησε το σώμα σου να χαλαρώσει κάνοντας focus στην αναπνοή σου. Εισέπνευσε βαθιά, κράτησε την αναπνοή σου για λίγο και μετά εξέπνευσε σιγά σιγά. Επανάλαβε αυτήν την άσκηση με τα μάτια κλειστά μέχρι να αισθανθείς πιο χαλαρός και λιγότερο ανήσυχος.

παραγωγικός όλη την ώρα
Pexels

Απόλαυσε τον ελεύθερο χρόνο σου

Το τελευταίο -και μερικές φορές το πιο δύσκολο- βήμα είναι να μάθεις να απολαμβάνεις τον ελεύθερο χρόνο σου. Το να νιώθεις άνετα με την ιδέα να πεις όχι σε πράγματα μπορεί να είναι δύσκολο. Σκέψου όλα τα πράγματα που αγαπάς και μπορείς να κάνεις στον ελεύθερο χρόνο που έχεις τώρα. Είτε ήρθε η ώρα για ένα νυχτερινό αφρόλουτρο είτε για την ευκαιρία να διαβάσεις εκείνο το βιβλίο, είναι πραγματικά ανακουφιστικό το να ξέρεις να απολαμβάνεις τον ελεύθερο χρόνο σου!

Πάνω απ ‘όλα, να θυμάσαι ότι ο ελεύθερος χρόνος δεν είναι κάτι που πρέπει να σου προκαλεί ενοχές. Ακόμα κι αν δεν κάνεις τίποτα, αλλά χαλαρώνεις στον καναπέ, αυτές οι ήρεμες στιγμές που περνάς στο σπίτι μπορεί πραγματικά να είναι μια υπέροχη επένδυση στην ψυχική σου υγεία!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News