Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης ή αλλιώς το γνωστό σε όλους μας burnout. Μπορεί να συμβεί και τώρα που εργάζεσαι απ’ το σπίτι; Ναι, burnout και τηλεργασία συνδέονται και παρακάτω θα μάθεις πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις επιτυχώς.

Νιώθεις ότι δεν μπορείς να σηκωθείς απ’ το κρεβάτι; Χάνεις τις σκέψεις σου και δεν μπορείς να συγκεντρωθείς εύκολα; Έχεις συμπτώματα αϋπνίας, κατάθλιψης, στομαχικούς πόνους, έντονους πονοκεφάλους, νευρικότητα, ξεσπάσματα και μειωμένη όρεξη για σεξ; Αν έχεις κάποια ή όλα τα συμπτώματα που σου περιγράψαμε, πιθανότατα να βρίσκεσαι στα όρια του burnout ή να το βιώνεις ήδη.

Έχεις κάποιο απ’ αυτά τα συμπτώματα; Απέχεις ένα βήμα απ’ το burnout

Το burnout δεν κάνει διακρίσεις και σε καμία περίπτωση δεν είναι μια κατάσταση που δεν μπορεί να συμβεί σε περιόδους τηλεργασίας.

Πάνω από το 75% των εργαζομένων βιώνουν πλέον εξάντληση λόγω των προκλήσεων που έχει φέρει η πανδημία και εργάζονται εξ αποστάσεως. Η ανάγκη να ανταποκριθούμε σε πολλούς διαφορετικούς ρόλους, η συνεχιζόμενη ανησυχία και ανασφάλεια που βιώνουμε καθώς επίσης και η αύξηση στις ώρες εργασίας όσο δουλεύουμε απ’ το σπίτι έχει αυξήσει τα ποσοστά εξάντλησης.

Είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσεις την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι, σωματικά, ψυχικά και συναισθηματικά ώστε να μπορέσεις να ξεπεράσεις το burnout πριν αρχίσει να επηρεάζει αρνητικά όλη τη ζωή σου.

Burnout και τηλεργασία
Pexels

Burnout και τηλεργασία: Και τώρα τι κάνουμε;

Διαλογισμός

Ξεκίνα την ημέρα σου με έναν διαλογισμό που θα ηρεμήσει την ψυχή και το μυαλό σου, ενώ θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς το αυξημένο άγχος. Εφαρμογές διαλογισμού, όπως το Headspace, σου υπενθυμίζουν πόσο σημαντικό είναι να είσαι παρούσα στη στιγμή. Ακόμα και 5 λεπτά διαλογισμού μπορούν να κάνουν πραγματικά τη διαφορά!

Υγιή όρια

Πρόκειται για το αποκορύφωμα του self-care… Η επικοινωνία των αναγκών σου και ο καθορισμός υγιών ορίων για τον εαυτό σου είναι απαραίτητα για την αποτροπή και αντιμετώπιση της εξάντλησης.

Διαλείμματα

Η τηλεργασία “προσφέρεται” για περισσότερες ώρες δουλειάς, ενώ είναι πολύ εύκολο να περάσει όλη η μέρα και να μην έχεις συνειδητοποιήσει ότι δεν έχεις κάνει ούτε ένα διάλειμμα. Ένα διάλειμμα 15-30 λεπτών είναι ιδανικό για να μπορέσεις να αναπνεύσεις και να ξεκουράσεις τον εγκέφαλό σου. Όχι μόνο θα μειώσεις την πιθανότητα να πάθεις burnout, αλλά θα γίνεις και πιο παραγωγική απ’ το να κάθεσαι όλη μέρα αδιάκοπα μπροστά στον υπολογιστή.

Burnout και τηλεργασία
Pexels

Κίνηση

Τα οφέλη της κίνησης και της άσκησης καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας περιλαμβάνουν ρύθμιση της διάθεσης, αυξημένη ενέργεια, καλύτερη συγκέντρωση και παραγωγικότητα. Το κλειδί είναι να βελτιωθεί η ροή του αίματος σε όλο το σώμα και τον εγκέφαλό σου. Αυτό θα αυξήσει τις ορμόνες, όπως η νορεπινεφρίνη και η σεροτονίνη, οι οποίες μπορούν να μειώσουν την κατάθλιψη και το άγχος, ενώ απαλύνουν την ένταση.

Χρόνος για τον εαυτό σου

Βεβαιώσου ότι κάνεις πράγματα για σένα που σου προκαλούν χαρά. Αφιέρωσε λίγο χρόνο για τα χόμπι σου και θα δεις αύξηση της ντοπαμίνης στον εγκέφαλο. Εστίασε σε κάτι που σε κάνει να νιώθεις πραγματικά καλά και φρόντισε να το κάνεις αυτό κάθε μέρα που περνάει!

Υπάρχει συχνά η πεποίθηση ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να ασχοληθούμε με το πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το burnout. Ωστόσο, το να αγνοείς τα σημάδια, ειδικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σχεδόν εγγυάται ότι θα προκληθεί εξάντληση. Η συνεπής αυτο-φροντίδα συμβάλλει σημαντικά στο να διατηρηθεί το στρες σου σε φυσιολογικά επίπεδα και να μην βλάπτεις την υγεία σου.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News