«Πώς να γίνω ο καλύτερος στη δουλειά»; Να μια ωραία ερώτηση που κάνουν άνθρωποι με όραμα και εκείνοι που θέλουν να αφήσουν πίσω τους το στίγμα τους για έναν σκοπό, όχι για την ματαιοδοξία τους. Ίσως και εσύ έχεις αναρωτηθεί γιατί επιλέγουμε να αγοράσουμε πράγματα τα οποία είναι πολύ ακριβά, ακόμα και αν δεν έχουμε αυτά τα λεφτά άμεσα διαθέσιμα, όπως για παράδειγμα προϊόντα Apple ενώ μπορούμε να βρούμε ένα παρόμοιο προϊόν με δύο ή τρεις φορές κάτω στην τιμή. Τι έχει το προϊόν της Apple που το κάνει έναν ευσεβή πόθο για τους πιστούς της πελάτες; Για εκείνους που κοιμούνται απ’έξω από τα καταστήματά της στην 5η Λεωφόρο για να το πάρουν πρώτοι;

Πώς να γίνω ο καλύτερος στη δουλειά μου

εκατομμυριούχοι κάτω από τα 30
Freepik
  1. Να αγαπάς αυτό που κάνεις! Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να γίνεις καλός σε αυτό που κάνεις, παρά μόνο με το να λατρεύεις το αντικείμενο στο οποίο έχεις επιλέξει να κάνεις. Αν ακόμα δεν έχει έρθει κοντά σου αυτή η δουλειά που αγαπάς τόσο πολύ, να φροντίζεις να διαθέτεις πολύ από τον ελεύθερό σου χρόνο σε αυτό το αντικείμενο ώστε να γίνεσαι κάθε μέρα καλύτερος.
  2. Ξυπνάς μια μέρα του Ιουνίου, σε πέντε μήνες από σήμερα. Υποθετικό σενάριο, πώς είσαι επαγγελματικά; Που δουλεύεις, σε τι επίπεδο είναι η ποιότητα των υπηρεσιών σου; Καμιά φορά βάζοντας στόχους που αποτυγχάνουν, ξεχνάμε ότι μπορεί να έχουμε όραμα σχετικά με το σκοπό της ζωής μας, αλλά δεν κάνουμε τίποτα διαφορετικό από αυτό που κάναμε μέχρι χθες για να το αποκτήσουμε.Αν δεν θες να ξυπνήσεις στην ίδια κατάσταση που είσαι σήμερα τον Ιούνιο, πρέπει να δράσεις και να κάνεις διαφορετικά πράγματα σε σχέση με αυτά που έκανες μέχρι χθες.
  3. Βρες εκείνον που μπορεί πραγματικά να σε βοηθήσει. Είτε αυτός είναι ένας μέντορας, είτε κάποιος άνθρωπος που έχεις ως πρότυπο σχετικά με τα επαγγελματικά του και μίλησε μαζί του. Ζήτα την επαγγελματική του στήριξη για κάποιο διάστημα. Οι άνθρωποι όταν ζητήσεις τη βοήθειά τους σχεδόν πάντα θα σου τη δώσουν, όσο απασχολημένοι και αν είναι γιατί η αίσθηση της σημαντικότητας που λαμβάνουν από τους άλλους είναι κάτι που τους αρέσει. Σκέψου και από εσένα, δεν σου αρέσει να σε ρωτούν για κάτι που ξέρεις; Δεν σου αρέσει να σου ζητούν τη γνώμη σου;
  4. Να είσαι ξεκάθαρος σε αυτό που θες. Και να θες μόνο ένα πράγμα. Είναι διαφορετικό το να κάνεις χόμπι, και άλλο το να κάνεις την δουλειά σου. Δώσε το χρόνο που θες στο χόμπι σου αλλά αν αυτή τη στιγμή έχεις διαλέξει να επενδύσεις στη δουλειά πρέπει να κάνεις κάποιες θυσίες.
  5. Να είσαι επίμονος και να μην τα παρατήσεις αν δεν φτάσεις. Οι αποτυχία καμιά φορά έρχεται για να μας δείξει αν τελικά το θέλουμε πολύ αυτό που έχουμε βάλει στο μυαλό μας. Μόνο ότι δεν θέλαμε αρκετά παρατήσαμε.

Ποιο είναι το συστατικό που έχουν εκείνοι που γίνονται περιζήτητοι στις δουλειές; Τι χρειάζεται να κάνεις για να ξεχωρίσεις

Η αξία που λαμβάνουν οι άλλοι

Τι θα κερδίζει ο άλλος από εσένα; Πάντα να έχεις σαν φάρο μπροστά σου ότι εσύ ξέρεις κάτι, το οποίο το θεωρείς δεδομένο, αλλά κάποιος άλλος το χρειάζεται. Λύνεις κάποιο πρόβλημα, δίνεις λύση σε κάποιον άνθρωπο εκεί έξω, απλώς κάνοντας τη δουλειά σου. Πρέπει να βρεις τι είναι αυτό που:

  • ξέρεις πολύ καλά
  • το κάνεις τόσο και το κάνεις με απόλαυση
  • θα το έκανες ακόμα και δωρεάν γιατί πραγματικά σου αρέσει να περνάς το χρόνο σου κάνοντας αυτό

Εφόσον το βρεις αυτό που στις περισσότερες περιπτώσεις με τις κατάλληλες ερωτήσεις μπορείς να το βρεις εύκολα ακόμα και αν κάνεις μόνος σου στον εαυτό σου το εργαλείο «SWOT analysis». Αφού το βρεις πρέπει με κάποιον τρόπο να βρεις το κοινό σου. Τον άνθρωπο που χρειάζεται αυτό που έχεις να δώσεις και να του πεις ότι εσύ έχεις τη λύση στο πρόβλημά του.

Σήμερα στην εποχή του digital marketing και των social media, μιας εποχής που δεν χρειάζεται να ψάχνεις ψύλλους στα άχυρα, απλά βρίσκεις τον κατάλληλο επαγγελματία που μπορεί να σε βοηθήσει και να σου βρει ακριβώς τους ανθρώπους που χρειάζονται την υπηρεσία ή το προϊόν σου τους πληρώνεις γι αυτό που ξέρουν καλά να κάνουν.

Μην βάζεις κάτω από τη μασχάλη σου πολλά καρπούζια, για να γλιτώσεις λίγα χρήματα, είναι επένδυση η σωστή επιλογή του καλού συνεργάτη που θα σου δώσει λύση στο πρόβλημά σου. Χάνεις άσκοπα το χρόνο σου κάνοντας μια δουλειά που δεν ξέρεις, που πρέπει να ψάξεις για να κάνεις και πάλι δεν θα έχεις τα αποτελέσματα του επαγγελματία.

Η ερώτηση που πρέπει να απαντήσεις είναι : «Ποια λύση δίνω»; Μην μπαίνεις σε καλούπια αν πχ έχεις τελειώσει μια σχολή η οποία δίνει μια συγκεκριμένη επαγγελματική αποκατάσταση. Βγήκατε από αυτή τη σχολή την ίδια χρονιά ας υποθέσουμε χ άτομα και πόσα άτομα έχουν ήδη τελειώσει πριν από εσάς. Και κάπως έτσι η αγορά θα κορεστεί και δεν θα χρειάζονται τόσα άτομα. Πρέπει να σκεφτείς έξω από το κουτί. Μπορείς πχ να ψάξεις τι κάνει η Αμερική που είναι χρόνια μπροστά από εμάς σαν αγορά και μην ακούς αυτούς που λένε αυτά είναι Αμερικανιές, έρχονται και στην Ελλάδα κάποτε, ας είσαι εσύ ο πρώτος που το έφερε!

Τι είναι αυτό που ξέρεις πολύ καλά και θα δώσει αξία στους άλλους; Βρες το και γίνε πολύτιμος!

Αυτοί που πληρώνουν όσο όσο

Υπάρχουν εκεί έξω άνθρωποι οι οποίοι θα πληρώσουν όσο όσο για να πάρουν το προϊόν σου ή την υπηρεσία σου! Μην ρίχνεις την αξία σου για να σε επιλέξουν. Όταν είσαι τόσο καλός κανείς δεν μπορεί να σε αγνοήσει. Να θυμάσαι πάντα το παράδειγμα του Steve Jobs και της Apple που ξεκίνησε ως όραμα μέσα σε ένα γκαράζ αλλά η επιμονή του εμπνευστή της στην λεπτομέρεια και την καινοτομία την έφτασε εκεί που είναι σήμερα.

Οι άνθρωποι που την δημιούργησαν δεν είχαν ως σκοπό τους να γίνουν πλούσιοι. Πάμπλουτοι για την ακρίβεια! Ο σκοπός τους ήταν να μπει ο προσωπικός υπολογιστής σε κάθε σπίτι και να διευκολύνει έτσι τη ζωή των ανθρώπων. Βρήκαν το γιατί* τους και το έβγαλαν προς τα έξω και αυτό το γιατί τους άγγιξε τους πελάτες τους.

Μιλάμε για συναίσθημα! Και όμως παρά την τιμή, συνεχίζουν να αγοράζουν προϊόντα ακόμα και δέκα χρόνια μετά το θάνατο του εμπνευστή της, γιατί ξέρουν ότι ο Jobs είχε εμμονή με τη λεπτομέρεια και την καινοτομία και αυτός ο σκοπός είναι χαραγμένος ακόμα στην εταιρεία σαν φάρος που δείχνει το δρόμο σε εκείνους που έμειναν πίσω.

Αν είσαι λοιπόν κάπου εξαιρετικός, μην κάνεις εκπτώσεις στα θέλω σου και στην τιμή σου και να θυμάσια ότι εκεί έξω υπάρχουν άνθρωποι που θα πληρώσουν όσο όσο για να λάβουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα. Αν ανεβάζεις από μόνος σου τον πήχη ψηλά, μόνος σου δείχνεις το δρόμο και ξεκαθαρίζεις ότι αν σε διαλέξουν έχουν κάποιο λόγο και ότι αυτό που προσφέρεις είναι μια επένδυση για τον πελάτη ή τον εργοδότη που θα έχει την τιμή να συνεργαστεί μαζί σου!

Ο πιο πλήρης οδηγός για την εύρεση εργασίας. Όλες οι συμβουλές για όσα χρειάζεται να ξέρεις ώστε να γίνεις περιζήτητος

*Πληροφορίες: «Ξεκινήστε από το Γιατί»- Σάιμον Σίνεκ , Εκδ. κλειδάριθμός

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News