Διαβάζω τη νέα έρευνα που ανακοινώθηκε από το Harvard για την ενσυναίσθηση ηγετών και το πώς η παροχή αρνητικής κριτικής μπορεί να επηρεάσει τη δική τους αποτελεσματικότητα, ειδικά αν ο παραλήπτης της έχει έντονη αρνητική αντίδραση. Αντίθετα, οι ηγέτες χαμηλής ενσυναίσθησης έγιναν στην πραγματικότητα πιο αποτελεσματικοί. Με βάση αυτά τα ευρήματα, οι συγγραφείς της έρευνας που έγινε ανάμεσα σε 500 ηγέτες από το ευρύ φάσμα της βιομηχανίας, προσφέρουν διάφορες στρατηγικές για τους οργανισμούς για να υποστηρίζουν καλύτερα τους ηγέτες τόσο της υψηλής όσο και της χαμηλής ενσυναίσθησης.

Κεφάλαιο: Ενσυναίσθηση ηγετών

Η παροχή ανατροφοδότησης είναι ένα κρίσιμο συστατικό της αποτελεσματικής ηγεσίας σύμφωνα με την οποία έχει πολλά οφέλη για εκείνον που τη δέχεται, είναι λιγότερο προφανές πως η παροχή αρνητικής κριτικής επηρεάζει τους ηγέτες. Φυσικά υπάρχουν κάποιοι που απολαμβάνουν να δίνουν αρνητικά σχόλια, όμως, η έρευνα διαπίστωσε ότι το 44% των διευθυντών το βρίσκουν αγχωτικό και δύσκολο, το οποίο δεν αφορά μόνο το να νιώθεις λίγο άβολα.

Σύμφωνα με μια σειρά μελετών που πραγματοποιήθηκε με 500 ηγέτες από ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, διερευνώντας τις κρυφές συνέπειες της παροχής αρνητικών σχολίων, διαπιστώθηκε ότι για ορισμένους ηγέτες, η αποτελεσματικότητά τους δέχτηκε σημαντικό πλήγμα αμέσως μετά την υποβολή των σχολίων.

Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; Η έρευνα απέδειξε ότι ένας βασικός παράγοντας είναι η ενσυναίσθηση. Ενώ η ικανότητα ενσυναίσθησης είναι μια κρίσιμη ηγετική ικανότητα σε πολλά πλαίσια, διαπιστώθηκε ότι οι ηγέτες με υψηλή ενσυναίσθηση έγιναν στην πραγματικότητα λιγότερο αποτελεσματικοί αφού έδιναν αρνητικά σχόλια, ενώ οι ηγέτες με χαμηλή ενσυναίσθηση έγιναν πιο αποτελεσματικοί. Είναι ενδιαφέρον ότι προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι οι ηγέτες με ενσυναίσθηση είναι καλύτεροι στο να δίνουν αρνητικά σχόλια.

Η ικανότητά τους να προβλέπουν πώς είναι πιθανό να σκέφτεται και να αισθάνεται ο αποδέκτης και να εκφράζουν γνήσια φροντίδα και συμπόνια, κάνουν αυτούς τους ηγέτες πιο πιθανό να επικοινωνούν την ανατροφοδότηση με εποικοδομητικό τρόπο. Και όμως οι μελέτες μας έδειξαν ότι οι ηγέτες που δίνουν ανατροφοδότηση που θα είναι πιο ωφέλιμη για τον παραλήπτη είναι πιθανό να γίνουν λιγότερο αποτελεσματικοί οι ίδιοι αφού την δώσουν.

Τα δύο πρόσωπα της κριτικής-Ποιο δεν χρειάζονται οι άνθρωποι που συναναστρέφεσαι

Τα αποτελέσματα της έρευνας:

  • Όσο υψηλότερη βαθμολογία είχαν σε τυπικά ερωτηματολόγια που είχαν σχεδιαστεί για τη μέτρηση της ενσυναίσθησης, τόσο πιο στενοχωρημένοι και απρόσεκτοι γίνονταν μετά την ανατροφοδότηση, οδηγώντας τους να αναφέρουν ότι έγιναν λιγότερο αποτελεσματικοί στη δουλειά τους και λιγότερο ικανοί να εμπνεύσουν τις ομάδες τους.
  • Όσο πιο αναστατωμένοι φαινόταν να είναι οι αποδέκτες της ανατροφοδότησης, οι ηγέτες με υψηλή ενσυναίσθηση επιδόθηκαν σε εργασίες σχεδιασμένες για τη μέτρηση κρίσιμων ηγετικών δεξιοτήτων, όπως η διαχείριση χρόνου και η ικανότητα εστίασης είχαν χειρότερα αποτελέσματα. Αυτό είναι λογικό: Εφόσον το να είσαι πιο ενσυναίσθητος ουσιαστικά κάνει τους ηγέτες πιο πιθανό να «πιάσουν» τα συναισθήματα των άλλων, μια έντονη αρνητική συναισθηματική αντίδραση από τους παραλήπτες που θα μπορούσε να μεταδοθεί στους ηγέτες με υψηλή ενσυναίσθηση, επηρεάζοντας τις δικές τους συναισθηματικές καταστάσεις και συνεπώς την απόδοσή τους.
  • Αντίθετα, οι λιγότερο ενσυναίσθητοι ηγέτες είναι λιγότερο πιθανό να υιοθετήσουν τις προοπτικές των υπαλλήλων τους ή να καταγράψουν συναισθηματικά πώς η λήψη σκληρής ανατροφοδότησης μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται άσχημα. Αυτό σημαίνει ότι δεν επηρεάζονται τόσο από τα αρνητικά συναισθήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι όταν λαμβάνουν αρνητικά σχόλια. Ως αποτέλεσμα, αυτοί οι ηγέτες ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα ενέργειας και σε ορισμένες περιπτώσεις, εμφάνισαν βελτιωμένη απόδοση μετά την παροχή αρνητικών σχολίων, υποδηλώνοντας ότι για τους λιγότερο συμπονετικούς ηγέτες, η παροχή αρνητικής ανατροφοδότησης μπορεί στην πραγματικότητα να είναι μια δυναμωτική εμπειρία, παρά μια εξαντλητική εμπειρία.

Διαφορετικοί ηγέτες επωφελούνται από διαφορετικές μορφές υποστήριξης

Σύμφωνα με τα ευρήματα, πώς μπορούν οι οργανισμοί να εξουσιοδοτήσουν τους ηγέτες να δίνουν χρήσιμη ανατροφοδότηση, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει για την ψυχική τους κατάσταση και την αποτελεσματικότητά τους;

  1. Να αναγνωρίσουμε ότι οι ηγέτες με υψηλή και χαμηλή ενσυναίσθηση αντιμετωπίζουν διαφορετικές προκλήσεις και έτσι πιθανότατα θα επωφεληθούν από διαφορετικές μορφές υποστήριξης. Είναι σημαντικό, ενώ σε έναν ιδανικό κόσμο, μπορεί να επιθυμούμε η ηγεσία να είναι αποκλειστικά ο τομέας των ατόμων με μεγάλη ενσυναίσθηση, η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότεροι οργανισμοί είναι πιθανό να απασχολούν έναν συνδυασμό διευθυντών και στελεχών με υψηλότερη και με χαμηλότερη ενσυναίσθηση.
  2. Υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι τα χαμηλότερα επίπεδα ενσυναίσθησης είναι πιο κοινά μεταξύ των ανώτερων ηγετών από ό,τι στον γενικό πληθυσμό, επομένως είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη κατά την ανάπτυξη πολιτικών που έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίζουν ένα ευρύ φάσμα ηγετών.

8 απλές συνήθειες που έχουν οι συναισθηματικά ευφυείς άνθρωποι και μπορείς να ακολουθήσεις και εσύ!

Στρατηγικές για ηγέτες με υψηλή ενσυναίσθηση

Οι οργανισμοί θα πρέπει να αναγνωρίζουν το κόστος ενέργειας και απόδοσης της παροχής αρνητικών σχολίων και να διερευνούν στρατηγικές για την ελαχιστοποίηση αυτών των δαπανών. Για παράδειγμα, μια προσέγγιση είναι οι ηγέτες να λάβουν το χρόνο για να ανακάμψουν μετά την παροχή αρνητικών σχολίων. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η παροχή αυτής της ανατροφοδότησης να γίνεται πριν από ένα προγραμματισμένο διάλειμμα ή στο τέλος της εργάσιμης ημέρας για να δώσουν στον εαυτό τους χρόνο για να “αναρρώσουν” πριν αναλάβουν σημαντικές αποφάσεις ή εργασίες.

Εναλλακτικά, εάν το διάλειμμα δεν είναι εφικτό, μπορεί να μειωθεί προληπτικά ο αντίκτυπος της σκληρής ανατροφοδότησης ακολουθώντας αυτές τις συζητήσεις με καθήκοντα που οι ηγέτες αναμένουν να είναι ευχάριστα ή ενεργητικά, όπως η δικτύωση, ο εθελοντισμός ή η εργασία σε ένα έργο που αγαπούν. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αναπλήρωση της ενέργειας των ηγετών, ώστε να είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουν το υπόλοιπο της εργάσιμης ημέρας τους.

Στρατηγικές για ηγέτες με χαμηλότερη ενσυναίσθηση

Η έρευνά δείχνει ότι η παροχή αρνητικών σχολίων είναι λιγότερο πιθανό να βλάψει την απόδοση για αυτούς τους ηγέτες. Ωστόσο έχει αντίκτυπο στο προσωπικό η αρνητική ανατροφοδότησή τους.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό, οι οργανισμοί θα πρέπει να παρέχουν εκπαίδευση και καθοδήγηση σε ηγέτες με χαμηλότερη ενσυναίσθηση σχετικά με το πώς να είναι χρήσιμοι και συμπονετικοί όταν παρέχουν αρνητικά σχόλια. Υπάρχουν πολλές συγκεκριμένες δεξιότητες και τακτικές που αυτές οι εκπαιδεύσεις μπορούν να βοηθήσουν τους ηγέτες να το καλλιεργήσουν:

  1. Τη δημιουργία περιβάλλοντος που είναι ψυχολογικά ασφαλές και προσανατολισμένο στην ανάπτυξη των εργαζομένων.
  2. Να παρατηρούν τα δικά τους συναισθήματα και να αποφεύγουν να δίνουν σχόλια ενώ νιώθουν υπερβολικά συναισθηματικοί.
  3. Επιδεικνύοντας σεβασμό στους υπαλλήλους τους και δίνοντάς τους χρόνο να προετοιμαστούν ζητώντας την άδειά τους ή/και προγραμματίζοντας μια ειδική συνάντηση για την παροχή σχολίων
  4. Υπενθυμίζοντας στον εαυτό τους και στους υπαλλήλους τους ότι ο σκοπός της ανατροφοδότησης είναι να βοηθήσει τον παραλήπτη να αναπτυχθεί.
  5. Έμφαση σε λύσεις και εστίαση σε συγκεκριμένες συμπεριφορές που χρειάζονται βελτίωση, αντί να κατηγορείς τον εργαζόμενο ή να επιθέσεις στην προσωπικότητά του.
  6. Προσκαλώντας τον παραλήπτη να συμμετάσχει στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, αντί να πλαισιώσει την ανατροφοδότηση ως μονόδρομο.
  7. Παρακολούθηση μετά την παράδοση των αρνητικών σχολίων και αναγνώριση θετικών αλλαγών.

Η ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων, η ενσυναίσθηση ηγετών και η τήρηση των βέλτιστων πρακτικών μπορεί να βοηθήσει πολύ τους ηγέτες να δώσουν ανατροφοδότηση πιο αποτελεσματικά. Αλλά παράλληλα με αυτές τις προσπάθειες, η έρευνα προτείνει ότι οι οργανισμοί θα πρέπει επίσης να ενσωματώσουν εκπαίδευση που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους ηγέτες να αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν τις συναισθηματικές απαιτήσεις της παροχής αρνητικής ανατροφοδότησης. Αυτό θα ωφελήσει την ευημερία και τις επιδόσεις όλων των ηγετών στο να παρέχουν χρήσιμη ανατροφοδότηση, να αισθάνονται πιο άνετα με το να δίνουν σχόλια, ωφελώντας τελικά τους ηγέτες, τους υπαλλήλους τους και ολόκληρους οργανισμούς.

Γιατί οι εταιρείες χρειάζονται περισσότερες γυναίκες Leaders

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News