Προσπαθείς να βάλεις περισσότερη οργάνωση στη δουλειά σου καθημερινά και δυσκολεύεσαι να το καταφέρεις; Μην ανησυχείς! Αν και κάποιοι άνθρωποι είναι γεννημένοι master της οργάνωσης, αυτή η ικανότητα είναι και επίκτητη και μπορεί να απαπτυχθεί.

Άλλωστε, συνήθως η έλλειψη οργάνωσης στη δουλειά και στον χρόνο μας είναι απ’ τους βασικούς λόγους που δεν μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας.

Οργάνωση στη δουλειά και στη ζωή, ξεπερνώντας όλα τα εμπόδια. Μάθε τον τρόπο να το καταφέρεις!

Οργάνωση στη δουλειά και στη ζωή: Τα tips που χρειάζεσαι

Λίστες, λίστες, λίστες

Δώσε 10 λεπτά στον εαυτό σου για να καταγράψει σε ένα χαρτί όλα όσα πρέπει και θέλεις να κάνεις. Βάλε ένα timer 10 λεπτών και απλά ξεκίνα να γράφεις. Μπορείς να γράψεις τα μεγάλα projects που έχεις αλλά και μικρά tasks που πρέπει να γίνουν ώστε να ολοκληρωθεί κάτι μεγαλύτερο. Αφού τα γράψεις, θα έχεις καθαρίσει λίγο χώρο απ’ τον εγκέφαλό σου!

οργάνωση στη δουλειά
Pexels

Εβδομαδιαία ρουτίνα

Μια εβδομαδιαία ρουτίνα είναι το θεμέλιο στο οποίο βασίζονται όλα τα υπόλοιπα. Ξεκουράζει το μυαλό και διευκολύνει τη λήψη σωστών αποφάσεων. Ο προγραμματισμός της εβδομάδας μπορεί να νιώθεις ότι είναι περιοριστικός, αλλά στην πραγματικότητα είναι το αντίθετο! Η δομή δημιουργεί ελευθερία. Σου προσφέρει ηρεμία το να γνωρίζεις ότι έχεις χρόνο για όλα όσα πρέπει να κάνεις.

Υπάρχουν εργασίες που επαναλαμβάνεις καθημερινά ή τακτικά σε εβδομαδιαία / μηνιαία βάση που θα μπορούσαν να προγραμματιστούν και να ολοκληρωθούν μαζί;

Θέσε προτεραιότητες

Πήγαινε στη λίστα σου και ομαδοποίησε τα tasks σου:

  • Ποιες υποχρεώσεις έχουν deadline;
  • Ποια tasks έχουν ξεπεράσει το deadline τους και πρέπει να παραδοθούν άμεσα;
  • Ποια είναι τα μεγαλύτερα projects που μπορούν να “σπάσουν” σε μικρότερρα tasks;
  • Ποια είναι τα καθημερινά/ εβδομαδιαία/ μηνιαία tasks σου;
  • Ποια tasks θα σε φέρουν ένα βήμα πιο κοντά προς τον στόχο σου;

Αναβλητικότητα: Οι 3 ερωτήσεις που θα σε οδηγήσουν στη ρίζα του προβλήματος και πώς θα αποκτήσεις μεγαλύτερη δέσμευση στους στόχους σου

Όρισε χρόνο

Αυτό λειτουργεί για πολλούς ανθρώπους. Εάν έχεις να ασχοληθείς με τα emails, μπορείς να ορίσεις ένα χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο θέλεις -και είναι εφικτό- να ολοκληρώσεις τη συγκεκριμένη εργασία. Συνήθως, όταν έχουμε ένα Χ χρόνο για να ολοκληρώσουμε κάτι, έχουμε έναν ορατό στόχο και προσπαθούμε γι’ αυτόν χωρίς να χρονοτριβούμε.

Φυσικά, εάν συνειδητοποιήσεις ότι δεν έχεις δώσει έναν ρεαλιστικό χρόνο, όρισε νέο!

οργάνωση στη δουλειά
Pixabay

Ο κανόνας του 1 λεπτού

Είτε προσπαθείς να παραμείνεις οργανωμένος στην εργασία ή στο σπίτι, ο κανόνας του ενός λεπτού είναι μια απλή στρατηγική που θα σε βοηθήσει να έχεις τον έλεγχο. Ουσιαστικά, η στρατηγική είναι η εξής: Εάν κάτι πρέπει να γίνει και θα διαρκέσει 60 δευτερόλεπτα ή λιγότερο, κάντο αμέσως.

Μη διστάσεις. Μην πεις στον εαυτό σου ότι θα το κάνεις αργότερα. Αντ ‘αυτού, αφιέρωσε αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα και ολοκλήρωσε αμέσως την συγκεκριμένη εργασία.

Όταν σκέφτεσαι για το πώς να οργανώσεις τη δουλειά και τη ζωή σου, δεν χρειάζεσαι να πελαγώνεις. Μπορεί να κάνεις ήδη κάποια απ’ τα παραπάνω, αλλά να μην κάνεις ένα απ’ αυτά, το οποίο μπορεί να κάνει πραγματικά τη διαφορά!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News