Ζούμε σε μια εποχή που τα πάντα τρέχουν με φρενήρεις ρυθμούς. Που παραγωγικότητα και multitasking θεωρούνται συνώνυμα και αν δεν μπορείς να διαχειριστείς ταυτόχρονα και διαφορετικά θέματα ώστε στο τέλος της ημέρας να έχεις ολοκληρώσει την παραφουσκωμένη λίστα με τις υποχρεώσεις, να θεωρείσαι μη αρκετός.

Κανείς δεν κουβάλησε δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη με επιτυχία

William Iven/Unsplash

Είναι αυτή η ανάγκη που υπάρχει γύρω μας, κυρίως στον εργασιακό τομέα, να είσαι λίγο από όλα, να τα κάνεις όλα και να συμφέρεις και ταυτόχρονα όλα αυτά να γίνονται στη χαμηλότερη τιμή. Εκείνος που ζητά από κάποιον να έχει όλα αυτά τα προσόντα θα πρέπει να γνωρίζει ή ότι η δουλειά του δε θα ολοκληρωθεί ή ότι θα ολοκληρωθεί πολύ αργά και χωρίς το τέλειο αποτέλεσμα. Γιατί κάπου θα κόψεις, δεν γίνεται να ζητά και την ποιότητα και την ποσότητα.

Όταν μιλάμε για ανθρώπους και όχι για κάποια μηχανή. Οι άνθρωποι βάσει ερευνών νευροεπιστημόνων δεν μπορούν να παραμένουν συγκεντρωμένοι σε ένα πράγμα για πολύ ώρα. Τα αποτελέσματα διαφέρουν, υπάρχουν θεωρίες που μιλούν για 20 λεπτά, άλλες για 30 λεπτά και άλλες για μία ώρα ικανότητας συγκέντρωσης.

Με πόσα ανοιχτά ταμπς αντέχεις να δουλεύεις

Ξεκινάς τη δουλειά σου και ανοίγεις ένα- ένα τα ταμπς. Ένα για τα e-mail, ένα για το ανοιχτό παράθυρο επικοινωνίας με τους συναδέλφους, ένα το βασικό παράθυρο της εργασίας, ένα ταμπ για να παίζει μουσική. Ταυτόχρονα δίπλα σου το κινητό με ανοιχτές τις ειδοποιήσεις, χτυπάει κάθε δέκα λεπτά, είτε μηνύματα από social media, διαφημίσεις και όλα αυτά που αναζητούν την προσοχή σου.

Ξεκινάς τη δουλειά σου ύστερα από όλη αυτή τη βαβούρα και συνεχώς κάτι σε διακόπτει. Αισθάνεσαι ήδη τον εγκέφαλό σου να χτυπάει τα καμπανάκια του, δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό να φανείς διαθέσιμος σε όλα αυτά. Μετά από οκτώ ώρες εργασίας, σου έχουν μείνει κάποιες εργασίες ανολοκλήρωτες για την επόμενη μέρα και το κεφάλι σου είναι τόσο ζαλισμένο που το μόνο που θες είναι να βρεις έναν τρόπο να χαλαρώσεις.

Γυρνάς στο σπίτ και βάζεις Νετφλιξ, ταυτόχρονα τρως φαγητό που σου ήρθε με το πάτημα ενός κουμπιού, γιατί δεν έχεις δύναμη ούτε να ψωνίσεις, ούτε να μαγειρέψεις και το τρώς σκρολάροντας εικόνες στο Instagram. Το multitasking σε ακολουθεί σε όλη σου τη μέρα, είτε στην εργασία σου είτε στον ελεύθερό σου χρόνο.

Οργάνωσε τη μέρα σου από την προηγούμενη

Στις βιογραφίες σπουδαίων ανθρώπων που έχω διαβάσει έχω βρει σε όλους ένα κοινό. Όλοι ξυπνούσαν νωρίς, από τις 4:00 μέχρι τις 6:00 μαξ. και το δεύτερο που έκαναν ήταν ότι είχαν προγραμματίσει τι θα κάνουν την επόμενη μέρα από το βράδυ. Τέλος δεν ήταν πολύ διαθέσιμοι.

Οι πρώτες ώρες της ημέρας είναι οι πιο παραγωγικές. Είναι σπάνιο να πετύχεις την πρώτη μιάμιση ώρα της δουλειάς του κάποιον άνθρωπο που ήρθε να κάνει κάτι σπουδαίο σε αυτόν τον κόσμο. Κατά κάποιους τα πρώτα 90 λεπτά της μέρας καλό είναι να ολοκληρώσουμε τα πιο δύσκολα και απαιτητικά τασκ της ημέρας καθώς εκείνη την ώρα το μυαλό είναι πιο καθαρό και μπορεί να αποδώσει καλύτερα.

Επίσης οι πιο δύσκολες δουλειές συνήθως είναι αυτές που αποφεύγουμε να κάνουμε για να αποφύγουμε τον πόνο, όμως είναι και αυτές που συνήθως μας βοηθούν να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα.

Ξεκίνα λοιπόν με τη λίστα σου για την επόμενη μέρα. Να διαλέξεις τις τρεις πιο σημαντικές δουλειές που θα πρέπει να κάνεις την επόμενη. Μην παραφορτώνεις αυτή τη λίστα γιατί θα νιώθεις πιεσμένος ήδη από το βράδυ. Ξεκίνα βασισμένος στη λίστα αυτή.

Δεσμεύσου στο να αφιερωθείς για 30 λεπτά

Ο κανόνας των 30 λεπτών τουλάχιστον. Κλείνεις τα mail, τις ειδοποιήσεις και ό,τι μπορεί να σε αποσπάσει για 30 λεπτά και ξεκινάς με την εργασία που έχεις να ολοκληρώσεις, βάσει λίστας, χωρίς διακοπές. Βάζεις ένα ρολόι και εργάζεσαι όσο γίνεται με μεγαλύτερη αφοσίωση σε αυτό που κάνεις. Μόλις χτυπήσει το ρολόι, κάνεις ένα διάλειμμα πέντε λεπτών και συνεχίζεις με το επόμενο μισάωρό σου.

Όσοι το δοκίμασαν λένε ότι είδαν μεγάλη διαφορά στην απόδοσή τους και στα αποτελέσματά τους.

  • Κάνε τις δοκιμές σου, τι δουλεύει με εσένα και αφιερώσου σε αυτά που έχεις να κάνεις. Κάνε μια δοκιμή για μια εβδομάδα και δες τα αποτελέσματα αυτής της δράσης σου.

Κάνε το με mindfull διάθεση

Και τελικά τι είναι αυτό το mindfulness;

Κάνε το με αυτή τη διάθεση της αφιέρωσης αποκλειστικά σε ένα κομμάτι κάθε φορά. Πριν ξεκινήσεις, κλείσε τα μάτια, βάλε τη μουσική που αγαπάς να ακούς και πάρε τρεις βαθιές αναπνοές και εκπνοές έχοντας πλήρη επίγνωση πού είσαι, τι είναι αυτό που έχεις να κάνεις και πώς θα είσαι στο τέλος της ημέρας αυτής. Έχε μια εσωτερική ηρεμία και τη διάθεση να αφιερωθείς και να είσαι εκεί, μέσα στη μέρα σου σε ό,τι κάνεις. Την ώρα της εργασίας σου αποκλειστικά εκεί ,την ώρα του ελεύθερου χρόνου σου επίσης. Με τον καιρό αυτή θα γίνει μια όμορφη συνήθεια που θα σε συντροφεύει.

Μην παρασύρεσαι από το ρεύμα

Να πηγαίνεις με τους δικούς σου ρυθμούς και να σε ακούς. Όσο και αν κάποιοι προσπαθούν να σε πείσουν ότι η παραγωγικότητα και multitasking πάνε μαζί, απέδειξέ τους ότι μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερα με τον άλλο τρόπο, τον πιο φιλικό στις ανάγκες του κάθε ανθρώπου.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News