Μπορεί να υπάρχουν αμέτρητες τεχνικές παραγωγικότητας που ισχυρίζονται ότι σε βοηθούν να εργάζεσαι με την καλύτερη δυνατή απόδοση, όμως, εμείς σήμερα ξεχωρίσαμε κι αποφασίσαμε να σου μιλήσουμε για την Τεχνική Flowtime.

Τι είναι αυτή η τεχνική;

Η τεχνική Flowtime, αν και δεν είναι τόσο γνωστή όσο η τεχνική Pomodoro, υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό. Από πολλές απόψεις, είναι απόγονος του Pomodoro. Είναι το πνευματικό τέκνο της Zoe Read-Bivens και το σκέφτηκε ως ένα μέσο για να αντιμετωπίσει ορισμένες από τις ελλείψεις που αντιμετώπισε χρησιμοποιώντας την τεχνική Pomodoro.

Διαπίστωσε ότι η προσκόλληση σε τμήματα εργασίας 25 λεπτών συχνά διέκοπτε τη ροή της και κατέληγε να βλάπτει την παραγωγικότητά της αντί να την ενισχύει. Για να διορθώσει το πρόβλημα, προσπάθησε να δημιουργήσει ένα σύστημα που διατήρησε τις ευεργετικές πτυχές της Τεχνικής Pomodoro ενώ της επέτρεπε να μπει σε μια θετική ροή και να παραμείνει εκεί.

SWOT analysis ή αλλιώς το εργαλείο που θα σε φέρει πιο κοντά στον επιτυχημένο εαυτό σου

Όσα πρέπει να ξέρεις για την Τεχνική Flowtime

Για να αρχίσεις να χρησιμοποιείς την τεχνική Flowtime, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα φύλλο χρόνου που θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς τις καθημερινές σου δραστηριότητες. Μπορείς να το κάνεις αυτό με ένα υπολογιστικό φύλλο ή με το χέρι, όποιο θεωρείς πιο βολικό για σένα. Στην επικεφαλίδα του φύλλου χρόνου σου, συμπεριέλαβε τις ακόλουθες επικεφαλίδες στηλών:

  • Όνομα εργασίας
  • Ώρα έναρξης
  • Τέλος χρόνου
  • Διακοπή
  • Ώρα εργασίας
  • Διάλειμμα
Τεχνική Flowtime
Pexels

Το φύλλο χρόνου σου θα είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο παρακολουθείς τις καθημερινές σου εργασίες και καθιερώνεις μια ροή που λειτουργεί καλύτερα για εσένα. Αφού το οργανώσεις, δες πώς να το χρησιμοποιήσεις:

  1. Διάλεξε μια εργασία
    Για να ξεκινήσεις, διάλεξε μια εργασία που θέλεις να ολοκληρώσεις. Θα πρέπει να είναι κάτι συγκεκριμένο που μπορείς να ολοκληρώσεις ρεαλιστικά μέσα στον χρόνο που έχεις.
  2. Άρχισε να εργάζεσαι για την εργασία σου
    Το επόμενο βήμα είναι να αρχίσεις να δουλεύεις για την εργασία σας. Ξεκίνα αναφέροντας την εργασία που πρόκειται να κάνεις στο κατάλληλο πεδίο του φύλλου χρόνου σου. Στη συνέχεια, ανάφερε την ώρα που ξεκινάς την εργασία. Μόλις ξεκινήσεις την εργασία σας, ο μόνος κανόνας που πρέπει να τηρήσεις είναι ότι δεν επιτρέπεται η εκτέλεση πολλαπλών εργασιών. Αυτό θα σε βοηθήσει να εστιάσεις σε αυτό που πρέπει να κάνεις και να ελαχιστοποιήσεις τυχόν περισπασμούς.
  3. Εργάσου μέχρι να χρειαστείς ένα διάλειμμα
    Στη συνέχεια, μπορείς να συνεχίσεις να εργάζεσαι για όσο διάστημα θέλεις. Εάν αισθάνεσαι ότι κουράζεσαι μετά από 15 λεπτά, κάνε ένα διάλειμμα. Επίσης, μπορεί να δουλεύεις για 1 ώρα σερί γιατί έχεις απορροφηθεί, κι αυτό είναι ΟΚ.

Η ιδέα είναι να γνωρίσεις τα δικά σου μοτίβα και να εργαστείς σε τμήματα χρόνου που σου ταιριάζουν καλύτερα. Εάν δεν εστιάζεις καλά σε ορισμένες εργασίες, δούλεψε μ’ αυτές για μικρότερη διάρκεια. Εάν τα πας καλύτερα μ’ άλλους τύπους εργασιών, μεγιστοποίησε την απόδοσή σου δουλεύοντας για όσο διάστημα νιώθεις ότι μπορείς να παραμείνεις συγκεντρωμένος.

Αναπάντεχοι αλλά αποτελεσματικοί μέθοδοι που θα σου δώσουν ενέργεια το μεσημέρι και θα σε βοηθήσουν να νικήσεις την νύστα

Πιθανότατα θα διαπιστώσεις ότι η μεγαλύτερη περίοδος που θα μπορέσεις να δουλέψεις χωρίς διάλειμμα είναι περίπου 90 λεπτά περίπου. Αυτό αντιστοιχεί στις εναλλασσόμενες περιόδους εγρήγορσης και ανάπαυσης που βιώνει ο εγκέφαλός μας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

  1. Κάνε ένα διάλειμμα επαρκούς διάρκειας
    Όταν αποφασίσεις ότι πρέπει να κάνεις ένα διάλειμμα, απλά κάντο, σημειώνοντάς το στο φύλλο χρόνου. Ως γενικό εμπειρικό κανόνα, μπορείς να δοκιμάσεις να κάνεις ένα διάλειμμα πέντε λεπτών για κάθε περίοδο εργασίας 25 λεπτών και να αυξάνεις τον χρόνο του διαλείμματος αναλογικά για μεγαλύτερες περιόδους εργασίας.
  2. Κατάγραψε τους περισπασμούς καθώς συμβαίνουν
    Ενώ εργάζεσαι, πάντα θα υπάρχουν στιγμές που θα αποσπάται η προσοχή σου. Μπορεί αυτί να γίνει με τη μορφή ενός τηλεφωνήματος, ενός επείγοντος email ή οτιδήποτε άλλο. Όταν συμβαίνουν αυτά τα πράγματα, κατάγραψε το περιστατικό στη στήλη “διακοπή” στο φύλλο χρόνου σου. Κάνε ό,τι καλύτερο μπορείς για να μην διαρκέσει πολύ ο περισπασμός, αλλά μην τον αποφύγεις τελείως.
  3. Επανάλαβε μέχρι να ολοκληρωθεί η εργασία σου
    Το μόνο που έχεις να κάνεις στη συνέχεια είναι να επαναλάβεις τα παραπάνω βήματα μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες τις οποίες δουλεύεις. Καθώς ολοκληρώνεις κάθε εργασία, φρόντισε να καταγράφεις τον τελικό χρόνο.

Το μόνο που έχει σημασία είναι να μην αφήνεις κενά στην παρακολούθηση του χρόνου σου. Τα φύλλα χρόνου, μόλις συμπληρωθούν, θα γίνουν ένα πλεονέκτημα που βελτιώνει την ικανότητά σου να δημιουργείς ένα πρόγραμμα εργασίας που μεγιστοποιεί την καθημερινή σου απόδοση!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News