Πρώτη εργάσιμη εβδομάδα του χρόνου αυτή που μόλις ξεκίνησε, με επιστροφή στη δουλειά και ίσως είναι και για εσένα δύσκολο να συγκεντρωθείς και πάλι στις εργασιακές υποχρεώσεις σου μετά από τόσο καιρό ξεκούρασης.  

  • Με ποιους τρόπους να μην αφήσω το άγχος όλων αυτών των υποχρεώσεων που ξαναμπαίνουν στη ζωή μου, να με καταβάλει;
  • Πώς αφήνω στην άκρη τους περισπασμούς και να αφοσιώνομαι στην εργασία μου, μετά από τόσες μέρες απουσίας;
  • Και τέλος τι λάθος δεν θα πρέπει να κάνω αυτήν τη χρονιά με την εργασία μου, ακόμα και αν εργάζομαι από το σπίτι;

Αυτές είναι εύλογες ερωτήσεις που ίσως προκύψουν αυτό το πρώτο διάστημα καθώς επιστρέφουμε πίσω στο καθημερινό μας πρόγραμμα. 

Επιστροφή στη δουλειά
Unsplash/Amel Majanovic

Επιστροφή στη δουλειά και πώς να οργανώσεις καλύτερα φέτος τον χρόνο σου

Το πρόγραμμα λοιπόν είναι ένα βασικό βήμα.

  1. Οργανώνουμε όσο καλύτερα μπορούμε την καθημερινότητά μας. Ανάλογα με τη φύση της εργασίας μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα χρονοδιάγραμμα του έτους (σε αυτό το βήμα ίσως χρειαστεί η συνεργασία, συναδέλφων ή του προϊσταμένου μας ώστε να ορίσουμε τις βασικές εργασίες και αρμοδιότητες για τη νέα χρονιά, βασισμένες στους στόχους που έχει η εταιρεία ώστε να ξέρουμε και εμείς ατομικά ποια πράγματα είναι εκείνα που περιμένουν από εμάς).  Γνωρίζουμε λοιπόν από που ξεκινάμε και που θέλουμε να φτάσουμε.
  2. Θέτουμε ημερομηνίες ως Deadline και οργανώνουμε κάθε μέρα το πρόγραμμα μας βάσει αυτού του στόχου. Δημιουργούμε τη στρατηγική ώστε κάθε μέρα να μας φέρει πιο κοντά σε αυτόν το στόχο. Τον σπάμε ουσιαστικά σε βήματα και εργαζόμαστε πάνω σε αυτόν. Αξιολογούμε εβδομαδιαία την πορεία μας  ώστε αν ξεφύγουμε λίγο χρονικά να αλλάξουμε τη στρατηγική.
  3. Καθημερινά ορίζω τι είναι επείγον και σημαντικό δημιουργώντας τις προτεραιότητές μου. Δεν αναλώνομαι σε πράγματα που δεν είναι επείγοντα και σημαντικά και ξεκαθαρίζω πότε ακριβώς θα ασχοληθώ με αυτά.
  4. Συχνά άνθρωποι αναφέρονται στην αναβλητικότητα. Τι είναι αυτό που αφήνεις για μετά; Συνήθως είναι κάτι που είτε είναι βαρετό, είτε είναι κάτι που απαιτεί περισσότερο χρόνο είτε είναι κάτι που δεν γνωρίζεις καλά. Η λύση για να νικήσεις την αναβλητικότητα και να δεις άμεσα τα αποτελέσματά στην εργασία σου είναι να ασχοληθείς με αυτό θέτοντας το σαν προτεραιότητα. Δηλαδή να ασχοληθείς με αυτό το πρωί όταν ξεκινάς να εργάζεσαι που βάσει κάποιων ερευνών είμαστε πιο παραγωγικοί. Αν το αφήσεις στο τέλος της ημέρας, δεν θα έχεις την ενέργεια να το ολοκληρώσεις και θα μείνει εκεί και θα το βρεις πάλι αύριο μπροστά σου και αυτό θα διαιωνίζεται επ΄ αόριστον.
  5. Όταν φτιάχνω το χρονοδιάγραμμα της ημέρας, μου αρέσει να γράφω μια εκτίμηση χρόνου, πόσο δηλαδή θα μου πάρει η κάθε εργασία. Συνήθως εργάζομαι με ξυπνητήρι, θέτω ένα αλάρμ ανάλογα με τον χρόνο που χρειάζεται (συνήθως μέχρι 50 λεπτά). Προσπαθώ να ολοκληρώσω την εργασία μέσα στο χρόνο αυτό, άρα βγάζω τους διάφορους περισπασμούς όπως χρόνο σε social media  ή ότι άλλο με αποσπά, ώστε μόλις χτυπήσει να δω πώς έχει προχωρήσει η εργασία μου. Συνήθως εκεί δίνω στον εαυτό μου το δικαίωμα να κάνει ένα διάλειμμα πέντε ή δέκα λεπτών. Μετά το διάλλειμα επιστρέφω στην εργασία με έξτρα ενέργεια ώστε να ολοκληρώσω το έργο μου (αν δεν έχει ολοκληρωθεί ή συνεχίζω με άλλη εργασία). 
  6. Η ενσυνειδητότητα είναι μια βασική αρχή που καλό είναι να ορίζει την καθημερινότητά μας. Δηλαδή κάθε τι που κάνουμε να είμαστε αφιερωμένοι σε αυτό. Να δίνουμε το 100% του εαυτού μας. Κάθε κύτταρο μας να θέλει να είμαστε εκεί που είμαστε. Αν την ώρα που εργάζομαι, το μυαλό μου ταξιδεύει στις διακοπές που μόλις τελείωσαν ή σε εκείνες που θα έρθουν σε έξι μήνες, δεν ζω στο σήμερα αλλά είμαι εγκλωβισμένος στο χθες που πέρασε αλλά και στο αύριο που δεν έχει έρθει. Ο στόχος είναι να ζούμε την κάθε στιγμή στο τώρα. Αν θες μπορείς να ορίσεις τα διαλείμματα της ημέρας και αν θες μέσα σε αυτά να κάνεις σχέδια για το μέλλον ή να αναπολήσεις το παρελθόν και όταν περάσει το διάλειμμα ( ή ότι άλλο ευχαριστεί εσένα)  να επιστρέψεις στο σημείο που ήσουν πριν.
  7. Τι είναι αυτό που σε αγχώνει; Είναι κάποιο συγκεκριμένο θέμα που έχεις να διευθετήσεις; Είναι κάποιος συνάδελφος/προϊστάμενος;  Πάρε το χρόνο που χρειάζεται ώστε να αναλύσεις την κατάσταση. Έχεις δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό; Έχεις φροντίσει να ολοκληρώσεις την εργασία σου εμπρόθεσμα και με το επιθυμητό αποτέλεσμα; Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώσεις σε αυτό, πότε να ξεκινήσεις, πώς και πόσο να εργαστείς καθημερινά ώστε να ολοκληρώσεις την εργασία αυτή. Αν δεν το έχεις ελέγξει ήδη, ίσως πρέπει να αξιολογήσεις τι άλλο θα πρέπει να κάνεις; Ή πώς αλλιώς θα ήταν σωστό να εργαστείς. Αν ναι τότε ίσως πρέπει να φιλτράρεις την εποικοδομητική κριτική που πιθανόν σου ασκείται ώστε να ξεκαθαρίσεις ποια είναι τα κίνητρα.  
  8. Αν εργάζεσαι από το σπίτι, θα ήταν μια καλή ιδέα να ξεκαθαρίσεις τα όριά σου. Δηλαδή να είσαι διαθέσιμος κατά το ωράριό σου, όπως όταν εργαζόσουν στον επαγγελματικό σου χώρο. 

Η εργασία μας καλύπτει περίπου το 1/3 του χρόνου μας. Εφόσον εργαζόμαστε σε ένα αντικείμενο που μας αρέσει και αγαπάμε τότε χαιρόμαστε να διαθέτουμε την ενέργειά μας σε αυτήν. Εύχομαι να διαθέτεις την ενέργειά σου σε μια εργασία που σε κάνει να λάμπεις! Αν όχι, να δημιουργήσεις τις συνθήκες και τις ευκαιρίες ώστε στο άμεσο μέλλον να βρίσκεσαι εκεί που πραγματικά θα ήθελες να διαθέτεις την ενέργειά σου κάθε μέρα, εφόσον το θες. 

Διάβασε ακόμα: Μήπως ο ελεύθερος χρόνος είναι ένα δώρο για όλους μας;

Βιογραφικό

Λαμπρινή Λαδά

Είμαι η Λαμπρινή Λαδά (Instagram account), κάπου γύρω στο 2018 ξεκίνησα το μαγικό ταξίδι προς την αυτοβελτιώση και την αυτογνωσία. Ο πρώτος σταθμος αυτού του ταξιδιού, με έβγαλε στο Coaching. Είμαι κάτοχος του Certificate of Coaching, του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου με εξειδίκευση στο Life Coaching. 

Αποστολή μου είναι να βοηθήσω με τα εφόδια που έχω αποκτήσει, όσους περισσότερους ανθρώπους μπορώ, να βρουν το σκοπό της ζωής τους και να εργαστούν γι’ αυτόν, μιας που είμαι βέβαιη ότι όλο αυτό, μπορεί να βγάλει από μέσα μας την προσωπική μας λάμψη.  

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News