Έχεις μια επιχείρηση και ζητάς επαγγελματικές συμβουλές απ’ τους experts του είδους, αλλά και τη συνεργασία μ’ έναν ειδικό που εσύ διαλέγεις. Ξέρεις πολύ καλά ότι αυτή είναι η καλύτερη λύση, γιατί την επιχείρησή σου. Οι επιχειρήσεις δεν είναι one man show. Δεν μπορείς, ούτε ξέρεις να τα κάνεις όλα μόνος σου και γι’αυτό επενδύεις χρήματα, χρόνο και πόρους για να προσλάβεις κάποιον άλλον, που ξέρει να σου κάνει τη δουλειά σου. Καλά μέχρι εδώ, το θέμα ξεκινά όταν νομίζεις ότι ξέρεις καλύτερα πώς να κάνει ο ειδικός τη δουλειά του και επεμβαίνεις συνεχώς στο έργο του.

Όταν ζητάς επαγγελματικές συμβουλές από ειδικούς

Εκείνη την παλιά διαφήμιση που έλεγε :«Έκαστος στο είδος του» τη θυμάσαι; Όταν μιλάμε για δουλειές καλό είναι να το έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας. Δεν είμαστε παντογνώστες, δεν έχουμε ένα τεράστιο φάσμα γνώσεων ούτε πληρωνόμαστε για να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Τη στιγμή που θα το καταλάβεις αυτό και αρχίσεις να μοιράζεις αρμοδιότητες από κάτω, χωρίς να ελέγχεις και να πατρονάρεις συνεχώς τη δουλειά των ανθρώπων, θα δεις μεγάλη αλλαγή στη ζωή σου.

Κάνεις την έρευνά σου, ρωτάς και μαθαίνεις για έναν συγκεκριμένο επαγγελματία. Βλέπεις τη δουλειά του και αποφασίζεις να προχωρήσεις σε συνεργασία μαζί του.

Στα πλαίσια μια συνεργασίας τι είναι οκ και τι όχι;

Όταν δώσετε τα χέρια και υπογράψετε να δουλέψετε μαζί, πρέπει να ξεκαθαρίσεις τι είναι αυτό ακριβώς που θέλεις από αυτόν; Ποιος είναι ο στόχος από την συνεργασία αυτή, τι έχεις να περιμένεις και πότε από εκείνον και ποιες είναι οι δικές σου υποχρεώσεις.

Κανένας επαγγελματίας, δεν θέλει να έχει πάνω από το κεφάλι του τον πελάτη, να του ορίζει με ποιον τρόπο θα κάνει τη δουλειά του. Καλώ έναν μηχανικό στο σπίτι να μου φτιάξει το πλυντήριο που χάλασε. Εγώ δεν ξέρω να φτιάχνω πλυντήρια, δεν είμαι ειδικός, ούτε ξέρω πώς να το φτιάξω. Γι’αυτό καλώ τον άνθρωπο που έψαξα και έμαθα ότι κάνει καλή δουλειά, πεπεισμένη, ότι θα έρθει, θα δει το πρόβλημά μου και θα μου το λύσει. Δεν κάθομαι από πάνω του να του λέω «και γιατί δεν βάζεις αυτό το σωληνάκι εδώ» και μήπως είναι αυτό ή το άλλο.

Αυτό λέγεται έχω εμπιστοσύνη στον επαγγελματία, ότι θα έρθει, θα κάνει τη δουλειά του, θα πληρωθεί και θα φύγει. Τόσο απλά. Υπάρχει εμπιστοσύνη σε αυτήν τη σχέση. Το αν ο άλλος είναι άξιος εμπιστοσύνης, θα το δείξει η φήμη μου, το αποτέλεσμα της δουλειάς του και άλλοι παράγοντες.

Δεν είναι οκ να έχεις ξεκινήσει την συνεργασία και πριν παραδώσει ο επαγγελματίας τη δουλειά να επεμβαίνεις σε όλα. Στον τρόπο που θα κάνει τη δουλειά του. Ο καθένας εργάζεται με άλλον τρόπο και ο κάθε επαγγελματίας έχει τη δική του μέθοδο.

τρόποι να σώσεις ένα επαγγελματικό meeting

Αφού το ξέρεις εσύ καλύτερα, γιατί δεν το κάνεις μόνος σου;

Οι συνεργασίες δεν είναι καψόνια. Δεν προσλαμβάνουμε έναν συνεργάτη για να τον ακυρώσουμε, για να δείξουμε ότι εμείς ξέρουμε καλύτερα. Οι άνθρωποι που έχουν αυτό τον καημό καλύτερα να εργάζονται μόνοι τους. Δεν τη χρειάζονται τη βοήθεια του επαγγελματία. Δεν χρειάζεσαι τη βοήθεια κανένα, τα ξέρεις όλα μόνος σου. Προς τι λοιπόν όλη αυτή η σπατάλη πόρων, ενέργειας και χρόνου;

Για να μπεις στην διαδικασία να επιλέξεις έναν ειδικό, σημαίνει ότι τον χρειάζεσαι αυτόν τον άνθρωπο στην επιχείρησή σου. Θα έρθει και θα προσφέρει αυτή την φρεσκάδα της σκέψης του, το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Όλα αυτά τα έχει κερδίσει από τα χρόνια που εργάζεται. Σου δίνει το κάτι διαφορετικό από αυτό που μπορείς μόνος σου να κάνεις. Και ξέρεις γιατί; Γιατί είναι ειδικός. Δεν είναι λίγο απ’όλα και συμφέρω. Και λίγο από το ένα και λίγο απ’ το άλλο και «πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης».

Άρα, αφού την έχεις την ανάγκη του και αυτός ο επαγγελματίας θα σου δώσει πραγματικά ανάσα και θα σου κάνει τη δουλειά (που κακά τα ψέματα δεν ξέρεις), γιατί δεν κρατάς την ενέργειά σου για αυτό που προορίζεσαι; Γιατί δεν κάθεσαι λίγο πίσω στην πολυθρόνα σου, να απολαύσεις αυτό που πλήρωσες, χωρίς άγχος, χωρίς πατρονάρισμα, χωρίς περιττές κουβέντες;

Από τα social media μέχρι τις συνεντεύξεις για δουλειά, πώς μπορώ να «πουλήσω» καλύτερα τον εαυτό μου;

Προς τον αγαπητό επαγγελματία που του έτυχε αυτός ο πελάτης που κανείς μας δεν θέλει

Σε καταλαβαίνω απόλυτα. Έχουμε πήξει από ξερόλες και παντογνώστες παντού και σε όλα τα επαγγέλματα. Το θέμα είναι ότι με κάποιον τρόπο καθώς περνούν τα χρόνια στο ελεύθερο επάγγελμα και έχοντας κάνει τα χιλιόμετρά σου στο αντικείμενό σου, μαθαίνεις να βάζεις τα όριά σου.

Κάνεις όλες τις εξηγήσεις εξαρχής, για τον τρόπο που δουλεύεις, τι θα δίνεις και πότε, τι έχει να περιμένει ο πελάτης από εσένα. Πώς θα γίνει το feedback πώς οι διορθώσεις. Τα όρια για άλλη μια φορά θα έρθουν να σώσουν την κατάσταση. Το ξέρω ότι σε κάποιες περιπτώσεις είναι δύσκολο να τεθούν, όμως η πιο σίγουρη λύση για να βγεις από αυτή τη δύσκολη θέση είναι η δημιουργία μιας πολύ ξεκάθαρης «Πολιτικής της εταιρείας» η οποία θα βγάλει το φίδι από την τρύπα.

Το ελεύθερο επάγγελμα δεν είναι ένας δρόμος σπαρμένος με ροδοπέταλα. Αφιερωμένο σε αυτούς που είναι πλασμένοι μόνο γι’αυτό

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News