Εσύ είσαι αφεντικό ή ηγέτης; Πολλοί μοιράζονται την λανθασμένη αντίληψη πως το να είσαι το αφεντικό στην δουλειά σου είναι κάτι σχετικά εύκολο καθώς σε απαλλάσσει από το άγχος του να πρέπει να ανταποκρίνεσαι στις απαιτήσεις των ανωτέρων σου και σου προσφέρει μεγαλύτερες ελευθερίες. Η αλήθεια όμως είναι ότι η πραγματικότητα απέχει πάρα πολύ από αυτό το ειδυλλιακό σενάριο που σου επιτρέπει να έχεις μια ανώτερη θέση εργασίας με λιγότερες ευθύνες.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες καθημερινής πίεσης, είναι εύκολο για κάποιον σε μια τέτοια θέση να χάσει την ψυχραιμία του, να τον καταβάλει το άγχος του και να ασκήσει την εργασιακή του εξουσία του με τους λάθος τρόπους, κατατάσσοντας τον εαυτό του στην κατηγορία του αφεντικού αντί για του ηγέτη. Δες, λοιπόν, παρακάτω την διαφορά ανάμεσα στο αφεντικό και τον ηγέτη και ανακάλυψε την σημασία τους για μια πιο χαρούμενη ζωή στην δουλειά.

Pexels
  • Το αφεντικό διατάζει τους υπαλλήλους του ενώ ο ηγέτης τους καθοδηγεί
  • Το αφεντικό εκπέμπει φόβο ενώ ο ηγέτης σεβασμό
  • Το αφεντικό λέει «εγώ» ενώ ο ηγέτης «εμείς»
  • Το αφεντικό κατηγορεί και ρίχνει ευθύνες όταν παρουσιάζονται προβλήματα ενώ ο ηγέτης τα λύνει
  • Το αφεντικό ξέρει την δουλειά ενώ ο ηγέτης δείχνει και στους άλλους πώς να την μάθουν
  • Το αφεντικό χρησιμοποιεί τους υπαλλήλους του ενώ ο ηγέτης τους εξελίσσει
  • Το αφεντικό παίρνει τα εύσημα ενώ ο ηγέτης τα δίνει
  • Το αφεντικό απαιτεί ενώ ο ηγέτης ζητάει
  • Το αφεντικό διατάζει να κάνουν ενώ ο ηγέτης ενθαρρύνει να κάνουμε  

Όπως καταλαβαίνουμε οι διαφορές που οριοθετούν την  απόσταση μεταξύ αφεντικού και ηγέτη κρίνονται στην λεπτομέρεια αλλά είναι τεράστιας σημασίας. Αυτές οι διαφορές έχουν τη δύναμη να εμπνεύσουν ένα πιο ευχάριστο και δημιουργικό εργασιακό περιβάλλον το οποίο ωφελεί τόσο τους εργαζομένους όσο και τον ίδιο τον ηγέτη. Με λιγότερο άγχος και πίεση για όλους και καλή επικοινωνία η καθημερινότητα στην δουλειά θα κυλά γεμάτη θετικότητα.

Αυτά είναι 3 tips που θα σε βοηθήσουν να γίνεις καλύτερος ηγέτης άμεσα:

  1. Δες τον εαυτό σου σαν ίσο μέλος της ομάδας. Μην θεωρείς ότι είσαι ανώτερος λόγω της εργασιακής σου θέσης και εγκλιματίσου με τον περίγυρό σου.
  2. Εμπιστεύσου την ομάδα σου και δώσε τους την ελευθερία να πάρουν πρωτοβουλίες με επίβλεψη εφόσον χρειάζεται. Θα είναι και για εσένα ανακούφιση να δεις ότι μπορείς να βασιστείς και σε κάποιον  άλλον, και θα δημιουργηθεί μια σχέση ασφάλειας και εμπιστοσύνης στην ομάδα.
  3. Αναγνώρισε τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε εργαζομένου. Μην εκνευρίζεσαι εάν κάποιος υστερεί σε κάτι που σου φαίνεται εσένα εύκολο και κατανόησε ότι όλοι έχουν διαφορετικά δυνατά σημεία που μπορούν να προσφέρουν πολλά στην ομάδα σου. Χρησιμοποίησε τα ταλέντα του κάθε ένα με έξυπνο και πρακτικό τρόπο.

Αν θέλεις να σε σέβονται, ακολούθησε αυτούς τους 3 κανόνες- Και μην ξεχνάς, όλα ξεκινούν απ’ το πώς βλέπεις εσύ τον εαυτό σου!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News