Το συναίσθημα μπορεί να σου είναι οικείο… Έχεις δουλέψει σκληρά για ένα πρότζεκτ, σπαταλώντας ακόμα και ώρες απ’ τον ελεύθερο χρόνο σου και έρχεται τώρα κάποιος να σου πει ότι όσα έκανες δεν είναι αρκετά. Τι κάνεις όταν δέχεσαι κριτική για τη δουλειά σου;

Πιθανώς νιώθεις αδικημένος και θέλεις να αντιδράσεις. Θέλεις να πεις “απλά δεν καταλαβαίνω γιατί μου το λες, αφού έχω δουλέψει τόσο πολύ” ή ακόμα χειρότερα θέλεις να επιτεθείς στο άτομο που σου ασκεί την κριτική.

Όμως, σε αυτό το σημείο η σωστή διαχείριση της κριτικής παίζει κομβικό ρόλο. Το να μην δέχεσαι κανένα σχόλιο, αρχικά είναι αδύνατο, και κατά δεύτερον δεν θα σε βοηθήσει να εξελιχθείς. Όλοι χρειαζόμαστε την εποικοδομητική κριτική στη δουλειά μας για να γινόμαστε καλύτεροι. Φυσικά, δεν μιλάμε για περιπτώσεις κακοπροαίρετων σχολίων που έχουν στόχο να σε μειώσουν κι όχι να σε εξελίξουν.

Η κριτική είναι σαν ένα… άχρωμο διαμάντι: Είναι άσχημο… στην αρχή. Αλλά στη συντριπτική πλειοψηφία, αυτή η ασχήμια θα βασίζεται στην αλήθεια. Κι ακόμα κι αν δεν συμβεί αυτό, μπορεί ακόμα να σε βοηθήσει να βελτιωθείς, αφού θα κατανοήσεις καλύτερα το πώς αντιλαμβάνονται οι άλλοι τη δουλειά σου.

κριτική για τη δουλειά

Αυτό που πρέπει να κάνεις με την κριτική είναι να την… επεξεργαστείς! Πρέπει να πάρεις αυτό το ακατέργαστο διαμάντι και να το μετατρέψεις σε κάτι όμορφο, μεταμορφώνοντας αυτή την κριτική σε ένα μάθημα ζωής!

Η κριτική στον εαυτό σου θα γίνει καλύτερη με αυτά τα βήματα!

Πώς μπορείς όμως να διαχειριστείς την κριτική στη δουλειά σου με τον σωστό τρόπο;

Λοιπόν, πώς μπορείς να συγκρατήσεις τα συναισθήματά σου και να αξιοποιήσεις στο έπακρο την κριτική;

Κάθε φορά που λαμβάνεις μια κριτική, απάντησε κάπως έτσι:

Ευχαριστώ που εκφράσατε τις σκέψεις σας … Δώστε μου λίγο χρόνο για να το επεξεργαστώ και θα απαντήσω με νέες προτάσεις

Αυτή η τεχνική λειτουργεί επειδή συνήθως έχεις δύο αντιδράσεις στην κριτική:

  • Υπάρχει η πρώτη αντίδραση, η συναισθηματική.
  • Στη συνέχεια, υπάρχει η δεύτερη αντίδραση, η πιο λογική.
κριτική για τη δουλειά

Χρειάζεται, όμως, χρόνος για να φτάσουμε στη δεύτερη αντίδραση … γι ‘αυτό βοηθά να περιμένουμε τουλάχιστον 24 ώρες πριν να ανταποκριθούμε!

Φυσικά, εάν είσαι εσύ αυτός που κάνει την κριτική, θα πρέπει επίσης να το κάνεις έχοντας συναισθηματική νοημοσύνη. Αυτό συνεπάγεται το να ξέρεις σε ποιον μιλάς και να επεξεργαστείς αυτό που λες με τέτοιο τρόπο ώστε να το δει το άτομο στο οποίο απευθύνεσαι ως μια συμβουλή για βελτίωση κι όχι ως έναν κακοπροαίρετο σχόλιο.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News