Επιλογές. Όλη μας η ζωή πια αφορά σε επιλογές που κάνουμε. Συνήθως συνειδητά αλλά και άλλες φορές χωρίς πολύ σκέψη. Τι γίνεται όμως όταν μιλάμε για τον εαυτό μας; Πώς να γίνουμε εμείς η επιλογή κάποιου άλλου και πώς να πουλήσω τον εαυτό μου καλύτερα; Μπορεί να μην αρέσει σε πολλούς η έννοια «να πουλήσω τον εαυτό μου», όμως αυτός που ξέρει από πωλήσεις μπορεί να κάνει τα πάντα. Χρησιμοποιώντας λοιπόν την έκφραση με την ορθή της σημασία, είναι μεγάλο ταλέντο αυτό της πώλησης. Όσοι έχετε εργαστεί σε αυτόν τον κλάδο κάποτε στη ζωή σας, πήρατε ένα σπουδαίο μάθημα για τη ζωή.

Ο πιο πλήρης οδηγός για την εύρεση εργασίας. Όλες οι συμβουλές για όσα χρειάζεται να ξέρεις ώστε να γίνεις περιζήτητος

χαρακτηριστικά ενός ατόμου με αυτοπεποίθηση

Μάθε ποιος είσαι και πού θες να πας;

Όπως και σε μια πώληση, αν δεν γνωρίζεις το προϊόν σου, δεν ξέρεις τα θετικά του στοιχεία, εκείνα που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνιστή, εκείνα που εξηγούν την αξία και την τιμή του, δεν θα μπορέσεις να το πουλήσεις. Πρέπει να το πιστεύεις το προϊόν σου. Αν δεν το πιστέψεις εσύ δεν θα πείσεις κανέναν να το διαλέξει.

Το ίδιο ισχύει και για εμάς. Θες να σε επιλέξουν ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους, χωρίς όμως να αναδεικνύεις τα όμορφα και μοναδικά χαρίσματα που έχεις. Μάθε λοιπόν τα πάντα για εσένα και τα τοπ τρία χαρακτηριστικά σου που σε κάνουν μοναδικό και κάποιος θα ήθελε να έχει έναν άνθρωπο με αυτά τα στοιχεία στη δουλειά του.

Πού θες να πας; Ποιος είναι ο στόχος σου; Δεν μπορείς να κάνεις κινήσεις άσκοπες, πρέπει να ξέρεις τι θες και να το κάνεις σαφές και στους άλλους ανθρώπους γύρω σου. Ότι δεν είσαι διατεθειμένος να σκορπίζεις τον χρόνο σου εδώ και εκεί άσκοπα.

Μάθημα ηγεσίας: Όταν μόνο δύο ερωτήσεις είναι αρκετές για να έχεις ξεκάθαρη γνώμη

Φρόντισε την παρουσία σου συνολικά

Στην εποχή μας καλό είναι να ξέρεις ότι έχουμε όλοι ένα ψηφιακό αποτύπωμα. Με το που κάνεις τις συστάσεις οι άλλοι ψάχνουν στο Ίντερνετ να βρουν τι κάνει αυτός ο άνθρωπος εκεί έξω. Φρόντισε πολύ την εικόνα που έχεις στα social media. Αν υπάρχουν πράγματα που δεν είσαι περήφανος που είναι στον τοίχο σου, ή δεν θα ήθελες να τα γνωρίζει ο CEO της εταιρείας που θα πιάσεις δουλειά, κάνε κάτι γι’αυτά.

Γενικά ότι κάνεις να έχεις ένα σκοπό, είτε είναι η παρουσία σου στα social media είτε οτιδήποτε άλλο και να ξέρεις γιατί το κάνεις.

Τα πάντα έχουν να κάνουν με τους άλλους

Οι άνθρωποι μπορεί να ξεχάσουν τι λέτε και μπορεί να ξεχάσουν τι κάνετε. Όμως κανείς δεν θα ξεχάσει ποτέ πώς τους κάνατε να νιώσετε

Μάγια αγγέλου

Είσαι ένας άνθρωπος με χαρίσματα (όλοι έχουμε, μην πεις ότι εσύ δεν έχεις, ψάξε να τα βρεις μέσα σου) και αυτά τα χαρίσματα είναι το δώρο που έχεις για να βοηθήσεις τους άλλους με οποιονδήποτε τρόπο, να τους ανυψώσεις και να τους δώσεις την αξία σου. Να έχεις αυτό που λένε επιχειρηματική εξωστρέφεια και να δείχνεις στους ανθρώπους σου πώς μπορούν να πάρουν όφελος από εσένα.

Με τον ανταγωνισμό τι γίνεται;

Ήμουν καλεσμένη σε μια παρουσίαση τελειόφυτων πρωτοκλασάτης σχολής των οικονομικών και άκουγα με μεγάλο ενδιαφέρον τις ερωτήσεις που έκαναν στον καθηγητή τους, έναν χαρισματικό άνθρωπο που έδινε έμπνευση σε κάθε κουβέντα που έλεγε. Ρωτούσαν λοιπόν: «Πώς θα ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό»; Πάρα πολύ σωστή ερώτηση. Και εμένα με απασχολούσε στο ξεκίνημα, γιατί τότε σου λείπει η πείρα και όλο αυτό που έρχεται μπροστά σου μοιάζει με βουνό. Το θέμα είναι ότι ο ανταγωνισμός δεν έχει να κάνει με τους άλλους αλλά με τον εαυτό μας.

Αυτό θα το ακούσεις και από κολοσσούς. Αυτός που έχουμε να ανταγωνιστούμε είναι ο εαυτός μας. Φτιάχνοντας καλύτερα εμάς, δίνοντάς μας εφόδια και γνώσεις, δουλειά και περισσότερη πείρα, αποκτάμε την αυτοπεποίθηση η οποία μας κάνει ακαταμάχητους. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τη θέση σε έναν άνθρωπο που είναι επαγγελματίας, ξέρει καλά τη δουλειά του και πιστεύει στον εαυτό του. Σίγουρα παίζει ρόλο ο ανταγωνισμός, αλλά αν πας σε μια συνέντευξη και δώσεις αυτήν την αίσθηση του ανθρώπου που ξέρει πού πατάει, τι θέλει και γιατί, δεν μπορείς να ξεχαστείς εύκολα, όσοι υποψήφιοι και αν περάσουν, θα θυμούνται αυτόν τον χαρισματικό άνθρωπο που θα έδινε αξία στην εταιρεία και το έχει! Να δίνεις αυτήν την αίσθηση από όπου περνάς και να ξέρεις ότι είσαι ο άνθρωπος που χρειάζονται οι άλλοι, είτε αυτό είναι δουλειά, είτε είναι social, είτε ανθρώπινη σχέση.

Πώς να πουλήσω τον εαυτό μου καλύτερα; Γίνεται; Ναι γίνεται να το καταφέρεις αλλά χρειάζεται να πιστέψεις σε εσένα, να ξέρεις που θες να πας και να μην τα παρατήσεις. Έχεις το καλύτερο πακέτο και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το παρουσιάσεις σωστά. Αν δεν είναι ακόμα έτοιμο το πακέτο αυτό, φρόντισε να κάνεις ό,τι χρειαστεί για να το βελτιώσεις.

SWOT analysis ή αλλιώς το εργαλείο που θα σε φέρει πιο κοντά στον επιτυχημένο εαυτό σου

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News