Έχω νεύρα στη δουλειά! Το σημερινό άρθρο το γράφω όχι για σένα που έχεις να αντιμετωπίσεις τα νεύρα του εργοδότη ή των συναδέλφων σου κάθε μέρα στη δουλειά αλλά για σένα που δεν μπορείς να διαχειριστείς τα νεύρα σου στη δουλειά και που μπορεί να εμφανίζονται με τη μορφή του έντονου θυμού. Είναι γνωστό πια πόσο καταστροφικό είναι για όλους μας το να καταπιέζουμε τα συναισθήματά μας. Πάμε να δούμε εύκολους και πρακτικούς τρόπους να διαχειριστείς τα συναίσθημά σου.

Τρόποι να αντιμετωπίσω τα νεύρα στη δουλειά

  1. Ανάσες! Πάρε 4-5 βαθιές εισπνοές και αργές εκπνοές. Δώσε λίγο φρέσκο οξυγόνο στον εγκέφαλό σου και άσε τον να κάνει αυτός όλη τη δουλειά.
  2. Μουσική η σωτήρια: Η μουσική εξημερώνει τα ήθη. Σίγουρη και πάντα εγγυημένη συμβουλή σε όλες τις ηλικίες, από τα βρέφη και τα παιδιά μέχρι τους ενήλικες. Πάρε ένα ασύρματο ακουστικό και έχε το συνδεδεμένο με το κινητό σου, βάλε αμέσως τη μουσική που σ’αρέσει και άσε εκείνη να σε χαλαρώσει.
  3. Θυμήσου ένα άτομο που δεν μπορείς να ξεσπάσεις τα νεύρα σου πάνω του ποτέ και για κανέναν λόγο. Όλοι έχουμε έναν τέτοιο άνθρωπο στη ζωή μας, είτε κάποιο μικρό παιδάκι που επειδή ακριβώς είναι παιδάκι δεν θα καταλάβει κάτι αν του εκφράσουμε τα νεύρα μας, ή κάποιος που σεβόμαστε πολύ. Όταν φτάσεις στο μη παρέκει, θυμήσου αμέσως αυτό το άτομο. Τι θα έκανες αν ήταν μπροστά εκείνος ο άνθρωπος.
  4. Πιες μια γουλιά από τον καφέ σου και κοίτα για λίγο έξω από το παράθυρο.
  5. Πήγαινε ένα δεκάλεπτο διάλειμμα έξω από τον χώρο εργασίας σου.
  6. Πάρε ένα αγαπημένο σου άνθρωπο και μιλήστε για κάτι άσχετο.
  7. Πάρε χαρτί και μολύβι και απελευθέρωσε το συναίσθημά σου με αυτόν τον δημιουργικό τρόπο.
  8. Θυμήσου μια οδοντόπαστα! Τα λόγια που κάνουμε και οι πράξεις μας, μοιάζουν με την οδοντόπαστα που αν βγουν από το σωληνάριο δεν μπορούμε ποτέ να τα ξαναβάλουμε μέσα με κανέναν τρόπο. Σκέψου ότι αυτό που θα πεις και θα κάνεις εκείνη την ώρα ίσως πληγώσει κάποιον που είναι εκεί και μπορεί να μη φταίει καθόλου σε αυτό που σου συμβαίνει.
Πώς να εκφράσεις τον θυμό
Unsplash/ Gabriel Matula

Τα μαθήματα που παίρνουμε από τη δουλειά και είναι χρήσιμα για το σύνολο της ζωής μας

Πώς χάνεις το δίκιο σου

Έχεις δίκιο τις περισσότερες φορές! Οι εκρήξεις αυτές δεν έρχονται χωρίς λόγο, ή κατά τύχη. Κάποιος σε πείραξε, κάποιος έκανε λάθος, κάποιος σε αδίκησε, κάποιος πελάτης ίσως είναι περισσότερο ιδιότροπος από όσο αντέχεις αυτή την μέρα.

Όλη αυτή η έκρηξη όμως μήπως δεν δικαιολογείται από αυτό που την πυροδότησε; Μήπως ήταν μια υπερβολική αντίδραση; Μήπως με κάποιον άλλον τα έχεις, μήπως κάποιος παλιότερα δεν ήταν εκεί να σε στηρίξει όταν οι ανάγκες σου δεν ικανοποιήθηκαν.

Το χάνεις το δίκιο σου με τις φωνές και τα νεύρα και το ξέρεις. Όταν ηρεμήσει αυτή η φουρτούνα μέσα σου, όταν γαλέψει αυτή η άγρια θάλασσα που πήρε τα πάντα στο περάσμά της, πώς θα μαζέψεις τα σπασμένα; Ή μήπως είσαι από εκείνους που ξέρουν να κάνουν στη στιγμή ειρήνη με τους άλλους;

H συναισθηματική ωριμότητα είναι ένα από τα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά σε έναν άνθρωπο-6 σημάδια που αποδεικνύουν ότι το έχεις και εσύ!

Προετοίμασε το πλάνο σου

Να είσαι προετοιμασμένος, βρες όλα εκείνα τα tips που θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τα συναισθήματά σου όταν εμφανιστούν. Όπως έλεγε και ένας από τους δασκάλους μου, τα συναισθήματα είναι σαν τα σύννεφα, από μακριά φαίνονται συμπαγή αλλά όσο πλησιάζεις βλέπεις ότι είναι μόνο σταγόνες νερού.

Επίτρεψε στον εαυτό σου να βιώσει τα συναισθήματά σου με λειτουργικό τρόπο, αγκάλιασέ τα, ρώτησε εσένα γιατί νιώθεις έτσι αυτή τη στιγμή. Μάθε να τα διαχειρίζεσαι και κάθε μέρα δίνει από μια ευκαιρία για να το κάνεις. Τι πιάνει με εσένα, καθένας μας είναι διαφορετικός.

Όταν δεν έχεις επιλογή και η δουλειά είναι ένας χώρος που δεν έχεις την απόλυτη ελευθερία να αντιδράσεις εντελώς ελεύθερος είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να βελτιώσεις το κομματι του εαυτού σου που χρειάζεται βελτίωση.

Προσοχή

Οι πρόγονοί μας έβγαιναν έξω και κυνηγούσαν άγρια ζώα. Η αδρεναλίνη έβγαινε κάθε μέρα και ο οργανισμός τους ξεσπούσε. Εμείς οι σύγχρονοι άνθρωποι δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση των άγριων ζώων και της επιβίωσης. Η πρόκλησή του σύγχρονου ανθρώπου είναι οι απαιτητικοί πελάτες και εργοδότες και όλοι αυτοί που μας αδικούν και δεν μπορούμε να τους χαράξουμε τα όριά μας και καταπιεζόμαστε!

Μην καταπιέζεις τα συναισθήματά σου, και τα νεύρα στη δουλειά. Αν έχεις περάσει τόσο πιεστική μέρα, βρες κάθε μέρα την ευκαιρία να εκτονώνεις την αδρεναλίνη σου με μια μισάωρη τουλάχιστον άσκηση μετά τη δουλειά, αλλιώς αν συνεχίσεις έτσι έχεις βρει τη σίγουρη συνταγή για burnout. Είναι διαφορετικό το να έχω νεύρα και όποιον πάρει ο χάρος, διαφορετικό το να φιμώνω τα συναισθήματά μου και τέλος διαφορετικό το να μάθω να διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου.

8 απλές συνήθειες που έχουν οι συναισθηματικά ευφυείς άνθρωποι και μπορείς να ακολουθήσεις και εσύ!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News