Πώς να αυξήσω την παραγωγικότητά μου; Να ένα ερώτημα που απασχολεί όλους όσους εργαζόμαστε. Να διαθέτουμε το χρόνο μας στη δουλειά μας, χωρίς περισπασμούς και όσο πιο ουσιαστικά γίνεται. Το να δουλεύεις 50 ώρες την εβδομάδα, αντί για 40, να ανοίγεις υπολογιστή όταν γυρνάς στο σπίτι ή τα Σαββατοκύριακα, δεν θα βοηθήσει να τελειώσει η δουλειά σου. Στις διακοπές του Πάσχα ή τα Σαββατοκύριακα, επειδή οι μέρες ξεκούρασης είναι ελάχιστες κάποιοι χρησιμοποιούν κάποια τιπς παραγωγικότητας ώστε να κερδίσουν όλο το χαμένο χρόνο της εβδομάδας και τελικά σβήνουν και πολλές δουλειές από τη λίστα τους, ξεκουράζονται και επιστρέφουν στη δουλειά τους με άλλη διάθεση. Μπορούμε άραγε να εντάξουμε αυτά τα τιπς και στην εργάσιμη εβδομάδα μας ώστε να γίνουμε πιο παραγωγικοί και στοχευμένοι στην ουσιαστική δουλειά μέσα στον χρόνο του ωραρίου μας;

Πώς να αυξήσω την παραγωγικότητά μου

Μια έρευνα που διενεργήθηκε στο Στάνφορντ διαπίστωσε ότι η παραγωγικότητα ανά ώρα μειώνεται απότομα όταν η εβδομάδα εργασίας υπερβαίνει τις 50 ώρες και η παραγωγικότητα πέφτει τόσο πολύ μετά από 55 ώρες που δεν έχει νόημα να εργάζεσαι πια. Θα το έχεις καταλάβει και εσύ από τις φορές που έχεις αναγκαστεί να μείνεις παραπίσω στη δουλειά σου για να βγει η δουλειά. Το μυαλό σου έχει δουλέψει τόσες ώρες που είναι αδύνατον να κάνεις ακόμα και απλές πράξεις καθαρά.

Η παραγωγικότητα δεν σχετίζεται με τις πολλές ώρες εργασίας, αυτά τα δύο είναι αντιστρόφως ανάλογα και μάλιστα σύμφωνα με έρευνες η ουσιαστική, παραγωγική δουλειά γίνεται μόνο τις 4 ώρες που εργάζεσαι. Τις άλλες 4 ουσιαστικά συντηρείς το έργο σου, μιλάς με συναδέλφους, στέλνεις e-mail, επικοινωνείς. Γι’αυτό σε πολλές χώρες του εξωτερικού έχουν εντάξει το bonus παραγωγικότητας, ή μπορείς να φύγεις από τη δουλειά σου πριν τελειώσεις το 8ωρο αρκεί να έχεις τελειώσει τη δουλειά σου. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απορίας άξιο, πώς πραγματικά καταφέρνει ο εργαζόμενος και τελειώνει τη δουλειά του, στοχευμένα, ποιοτικά και πολύ πιο γρήγορα από το ωράριο!

διακοπές και δουλειά
Pexels

Αγαπητέ εργοδότη: Σε νοιάζει η ποσότητα των ωρών ή η ποιότητα της δουλειάς;

Οι συνήθειες των διακοπών

Μιλάω συγκεκριμένα για τις ολιγοήμερες διακοπές όπως, τα Σαββατοκύριακα ή το Πάσχα, που ουσιαστικά έχεις δύο τρεις μέρες να ξεκουραστείς και να μαζέψεις όλες τις δουλειές που πρέπει να γίνουν τότε γιατί μέσα στην εβδομάδα δεν προλαβαίνεις. Ως δια μαγείας, αυτές οι διακοπές, έχουν και ξεκούραση και χρόνο με την οικογένεια μα και φεύγουν και πολλά τασκ που κουβαλάμε όλη την εβδομάδα.

  1. Κλείσε τον υπολογιστή και μην τον ξανανοίξεις πριν την Δευτέρα πρωί που θα πας στο γραφείο. Αν πιστεύεις ότι κάτι κοσμοιστορικό έχει συμβεί μέσα στο Σκ ή στις διακοπές του Πάσχα που όλοι κάθονται, κάνε ένα μικρό τσεκ από το κινητό κάποιο βράδυ. Συνήθως τίποτα σημαντικό δεν συμβαίνει και φυσικά ο κόσμος θα συνεχίσει να κινείται, είτε εσύ διαβάσεις αυτό το e-mail, είτε όχι.
  2. Φτιάξε την πρωινή ρουτίνα των διακοπών. Μην λιώνεις στο κρεβάτι μέχρι τις 10, είναι μεγάλο χάσιμο χρόνου να είσαι στο κρεβάτι όταν μπορείς να σηκωθείς και να κάνεις πράγματα μόνο για σένα. Αν έχεις οικογένεια ίσως καταλαβαίνεις τι εννοώ, αυτή η ιεροτελεστία του πρωινού ξυπνήματος σε ένα ήσυχο σπίτι ώστε να ετοιμάσεις τη λίστα με όλα όσα χρειάζονται να γίνουν αλλά και όσα θες να κάνεις με τους δικούς ανθρώπους είναι πολύ σημαντική. Δεν γίνεται να κάνεις πράγματα αν δεν τα προγραμματίσεις ή αν δεν το στοχεύσεις από πριν, ακόμα και το πιο απλό, τα πράγματα δεν γίνονται κατά τύχη.
  3. Κάνε τη γυμναστική που ίσως παρέλειψες την εργάσιμη εβδομάδα. Ακόμα και αν είσαι πολύ κουρασμένος για κλασική γυμναστική, φόρα τα αθλητικά σου και βγες για περπάτημα έξω από το σπίτι και γύρνα πίσω σε μια ώρα. Όλη αυτή η επαφή με τη φύση αλλά και το περπάτημα, που είναι μια μορφή άσκησης, θα σου δώσει αυτήν την αίσθηση ευεξίας και ευφορίας και επιπλέον θα νιώσεις υπέροχα με τον εαυτό σου που του έκανες κάτι τόσο σημαντικό.
  4. Βρες χρόνο να κάνεις την αυτοαξιολόγηση της εβδομάδας που πέρασε. Τι πήγε καλά, τι χρειάζεται δουλειά, τι είναι αυτό που θα ήθελες να βελτιώσεις την εβδομάδα που έρχεται; Όταν είμαστε έξω από τα πράγματα βλέπουμε τα πράγματα καθαρότερα. Φυσικά μέσα στο τρέξιμο της δουλειάς και μετά όταν γυρνάμε με τις δραστηριότητες και την τρέλα της καθημερινότητας, είναι αδύνατον να μπορέσουμε να τα αξιολογήσουμε όλα αυτά. Γνωρίζοντας όλες αυτές τις πληροφορίες μπορείς να ξεκινήσεις την δουλειά σου με μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση, αλλάζοντας ό,τι χρειάζεται να αλλαχθεί.
  5. Ποιοτικός χρόνος με την οικογένειά μας! Αυτό δεν είναι άλλωστε οι διακοπές; Να περάσεις αποκλειστικό και ποιοτικό χρόνο με τους αγαπημένους σου που έχεις στερηθεί τις καθημερινές.
  6. Άλλαξε παραστάσεις. Προγραμμάτισε μια βόλτα στην εξοχή ή σε μια κοντινή πόλη. Πήγαινε σε μια παράσταση ή σε μια συναυλία, δες μια έκθεση ζωγραφικής. Δώσε ερεθίσματα στον εαυτό σου ανάλογα με τα πράγματα που σου αρέσουν.
  7. Κάνε τον προγραμματισμό για την εβδομάδα που έρχεται. Είναι μια συνήθεια που προσφέρει πραγματικά οφέλη και κάτι που κάνουν όλοι οι επιτυχημένοι άνθρωποι σε όλο το κόσμο. Το journaling είναι ένα από τα πιο βασικά τιπς παραγωγικότητας, σε βοηθά να αφαιρέσεις αυτό που δεν χρειάζεται και να μην ξεφεύγεις από το στόχο σου.

Πώς να αδειάσω το μυαλό μου στις διακοπές

Τι θα γινόταν αν όλα αυτά ήταν καθημερινές συνήθειες;

Αυτές οι μικρές συνήθειες αν υιοθετηθούν στην καθημερινότητα θα σε βοηθήσουν να παραμείνεις προσηλωμένος στο στόχο σου, παραγωγικός και φυσικά χωρίς να ζεις για να δουλεύεις όλη μέρα. Ο χρόνος είναι πολύ περιορισμένος αν σκεφτείς ότι το 1/3 φεύγει στον ύπνο και το άλλο 1/3 στη δουλειά σου μένουν μόνο 8 ώρες για εσένα και τους δικούς σου ανθρώπους, που φυσικά πάντα είναι λιγότερες με τις μετακινήσεις, τις υπερωρίες, τις δραστηριότητες και όλη αυτήν την φρενίτιδα που επικρατεί.

Αν η δουλειά σου δεν βγαίνει, δεν φταις εσύ μόνο! Κάνε την αυτοαξιολόγησή σου και δες τι μπορείς να κάνεις καλύτερα και πιο στοχευμένα. Μήπως χρειάζονται ακόμα ένα ή δύο άτομα για να κάνετε αυτή τη δουλειά και σου έχουν φορτώσει όλο αυτό το βάρος;

Στις διακοπές που έρχονται δώσε πολύ χρόνο να σκεφτείς και να ξεκαθαρίσεις τι μπορεί να διορθωθεί και στόχευσε να το αλλάξεις ώστε να βελτιώσεις τη ζωή σου.

Διακοπές και δουλειά: Να σχεδιάσω το επόμενο επαγγελματικό βήμα ή όχι;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News