Μήπως ξυπνάς μες τη νύχτα και δεν μπορείς να ξανακοιμηθείς; Πώς θα χαλαρώσεις και θα νυστάξεις και πάλι; Πώς να κοιμηθείς ξανά, όταν ήδη έχεις ξυπνήσει μες το βράδυ;

Μπορεί να ξυπνάς μες τη νύχτα είτε από άγχος, είτε για να πας στο μπάνιο, είτε γιατί είδες έναν εφιάλτη, είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Όμως, το μόνο που θέλεις πραγματικά εκείνη την ώρα είναι να ξανακοιμηθείς. Κι επειδή δεν είναι εύκολο για άλλους, είτε έχεις σηκωθεί απ’ το κρεβάτι είτε όχι, εδώ θα βρεις μερικούς πρακτικούς τρόπους για να κοιμηθείς και πάλι σαν πουλάκι.

Πώς να κοιμηθείς ξανά όταν ξυπνάς μες τη νύχτα;

Κάνε μερικές ασκήσεις ποδιών

Δεν μιλάμε φυσικά για γυμναστική και διατάσεις, αλλά για ασκήσεις χαλάρωσης των μυών, λυγίζοντας και τεντώνοντας το κουντεπιέ, βοηθώντας έτσι το σώμα σου να χαλαρώσει και να διώξει το άγχος. Λύγισε τα πόδια σου πιέζοντάς τα μαζί και χαλάρωσέ τα αργά. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και μόνο με τα δάχτυλα των ποδιών σου.

Μάθε το στρατιωτικό μυστικό για να σε παίρνει ο ύπνος σε 2 λεπτά!

Άσε το κινητό κάτω

Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη απαραίτητη για τον ύπνο, ώστε να κοιμηθείς ξανά. Εάν είσαι ξύπνιος στη μέση της νύχτας, δεν έχεις μελατονίνη και η χρήση του τηλεφώνου δεν θα αυξήσει τα επίπεδά της. Αντίθετα, το φως από την οθόνη θα τη μειώσει ακόμη περισσότερο και θα καταστήσει αδύνατο το να κοιμηθείς ξανά. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βγάλεις εντελώς το τηλέφωνό σου από το δωμάτιο.

Ωστόσο, αν θες να απασχοληθείς με κάτι, μπορείς να διαβάσεις ένα βιβλίο. Ναι μεν ίσως να πρέπει να ανάψεις ένα φωτάκι, όμως διαβάζοντας είναι πιο σίγουρο ότι θα νυστάξεις.

ξυπνάς μες τη νύχτα
Pexels

Πρόσεχε την… παρέα που έχεις

Ο ύπνος με το κατοικίδιό σου μπορεί να είναι καλός, αλλά και όχι. Όπως έχει δείξει μια μελέτη, τα κατοικίδια ζώα μπορούν να σε βοηθήσουν να μειώσεις τα επίπεδα άγχους σου, αλλά μια άλλη έχει δείξει πως μπορούν επίσης να διαταράξουν τον ύπνο σου. Αυτό εξαρτάται από το αν το κατοικίδιο ζώο σου κοιμάται ήρεμα ή στριφογυρίζει όλη τη νύχτα. Πάντως αν έχεις αλλεργίες ή αν το ζωάκι σου δεν είναι καθαρό, καλό θα ήταν να μην κοιμάσαι με τον τετράποδο φίλο σου.

Φόρα κάλτσες

Οι κάλτσες έχουν την ικανότητα να διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία στα πόδια σου και να μεταφέρουν τη ζεστασιά τους στο υπόλοιπο σώμα. Μια έρευνα έδειξε πως η χρήση τους στο κρεβάτι κατά τον ύπνο βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου και τη διάρκειά του. Ωστόσο, φρόντισε οι κάλτσες να μην είναι αρκετά σφικτές, γιατί ίσως επηρεάσουν την κυκλοφορία του αίματος.

ξυπνάς μες τη νύχτα
Pexels

Σήκω!

Εάν είσαι στο κρεβάτι για 20 λεπτά προσπαθώντας να κοιμηθείς και δεν τα καταφέρνεις, γιατί το μυαλό σου “τρέχει”, τότε σήκω. Πήγαινε σε ένα άλλο δωμάτιο του σπιτιού και κάνε κάτι χαλαρωτικό και ήρεμο, όπως άκου χαλαρωτική μουσική ή διάβασε ένα βιβλίο. Εάν μείνεις στο κρεβάτι και δεν κάνεις τίποτα διαφορετικό, το μυαλό σου θα συνεχίσει να είναι κολλημένο στην κατάσταση της εγρήγορσης και δεν πρόκειται να κοιμηθείς.

Κάνε ένα ντους

Εντάξει, σίγουρα είναι κάτι που θες να αποφύγεις, γιατί ποιος πλένεται μες τη μέση της νύχτας;! Όμως, στην έσχατη λύση, μπορείς να το κάνεις και θα βοηθήσει πραγματικά. Ίσως να έχεις παρατηρήσει, άλλωστε, πως το ντους πριν τον ύπνο χαλαρώνει το σώμα σου και βοηθάει στο να νυστάξεις. Άσε που είναι σα να καθαρίζει και το μυαλό σου κατά κάποιον τρόπο.

Μήπως φταις εσύ που δεν κοιμάσαι καλά; Τα 5 πράγματα που πρέπει να κάνεις πριν πέσεις για ύπνο!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News