Έχεις παρατηρήσει πως, όταν κοιμάσαι με κουβέρτα, κοιμάσαι καλύτερα; Κι όμως, είναι γεγονός πως ο ύπνος σου είναι πολύ καλύτερος και σου έχουμε και τους λόγους.

Κι όμως δεν πρέπει να χρησιμοποιείς πλέον την κουβέρτα σου μόνο για το κρύο. Ο ύπνος με κουβέρτα μπορεί να φανεί ιδιαίτερα ευεργετικός, αφού έχει θεραπευτικά οφέλη. Ποια είναι, όμως, αυτά; Πώς σε επηρεάζει ο ύπνος με κουβέρτα και τι μπορεί να αλλάξει ακόμα και στην καθημερινότητά σου;

Ποια τα οφέλη από το να κοιμάσαι με κουβέρτα;

Μπορεί να σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις το άγχος

Η κουβέρτα σου προσφέρει μια χαλαρωτική αίσθηση, ενώ νιώθεις πιο ήρεμος και άνετος, κάτι που θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς πιο γρήγορα. Επιπλέον, η σεροτονίνη είναι μια ουσία που παίζει σημαντικό ρόλο στο να παραμείνεις ήρεμος και χαρούμενος. Όταν είσαι αγχωμένος και ανήσυχος, είναι δύσκολο να κοιμηθείς. Ωστόσο, όταν σκεπάζεσαι, η ποσότητα αυτής της ουσίας αυξάνεται και τα αρνητικά συναισθήματα αρχίζουν να εξαφανίζονται.

Γιατί δεν μπορούμε να κοιμηθούμε χωρίς σεντόνι ακόμα κι όταν κάνει ζέστη;

Θα έχεις την αίσθηση της αγκαλιάς

Η κουβέρτα προσομοιώνει μία πίεση που αισθάνεσαι λες και αγκαλιάζεις κάpoion. Η αγκαλιά είναι πολύ σημαντική γιατί έχει τη δύναμη να δημιουργήσει ένα αίσθημα χαλάρωσης λόγω της απελευθέρωσης της ορμόνης οξυτοκίνης. Ταυτόχρονα, μπορεί να μειωθεί ο καρδιακός σου ρυθμός, αλλά και η αρτηριακή σου πίεση, καθώς θα χαλαρώσει το σώμα σου και ο ύπνος σου θα βελτιωθεί.

Θα κοιμηθείς καλύτερα

Μπορεί να αντιμετωπίζεις κόπωση λόγω έλλειψης ύπνου ή κακής ποιότητας του ύπνου σου. Ακόμα κι αν νομίζεις ότι κοιμάσαι καλά κάθε βράδυ, ίσως να μην ξεκουράζεσαι επαρκώς και αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που ξυπνάς κουρασμένος. Μία καλή κουβέρτα μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σου. Μπορεί να αρχίσεις να κοιμάσαι γρηγορότερα, περισσότερο, και ακόμη και να νιώθεις ξεκούραστος όταν ξυπνάς.

κοιμάσαι με κουβέρτα
Freepik

Μπορεί να διευκολύνει τις ψυχικές διαταραχές

Μπορεί να επωφεληθείς από την κουβέρτα. Θα μπορούσε να σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις τραυματικά συμβάντα και να διευκολύνεις άλλες ψυχικές διαταραχές, όπως η κατάθλιψη, ακόμη και η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή. Παρ’ όλο που το OCD είναι μοναδικό για όλους και η κάθε περίπτωση ανθρώπου διαφορετική, όπως και το άγχος, συνδέεται με χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης. Η βαθιά πίεση μπορεί να λειτουργήσει ως θεραπεία, ενισχύοντας τη σεροτονίνη και διατηρώντας τα συμπτώματα OCD υπό έλεγχο.

Μπορεί να βοηθήσει στο σύνδρομο ανήσυχων ποδιών

Το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών μπορεί να είναι ένα βάρος όταν κοιμάσαι. Αυτό συμβαίνει επειδή το μυρμήγκιασμα είναι πιο εμφανές τη νύχτα και μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σου. Ακόμα κι αν οι κάλτσες μπορούν να σε βοηθήσουν ελαφρώς, ίσως να σε κάνουν να αισθάνεσαι άβολα ή να τις νιώθεις πολύ σφικτά, ειδικά αν δεν τις έχεις συνηθίσει. Έτσι, μια κουβέρτα θα σε κάνει να νιώσεις πιο άνετα και θα σου παρέχει την πίεση χαλάρωσης που χρειάζονται τα πόδια σου.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News