Οι Μπλε Ζώνες γίνονται κάθε μέρα όλο και πιο δημοφιλείς για καλό λόγο. Έτσι ονομάζουμε τις περιοχές του πλανήτη όπου οι άνθρωποι ζουν περισσότερο ενώ έχουν επίσης χαμηλά ποσοστά χρόνιων παθήσεων, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και καρκίνο. Πρόκειται για πέντε περιοχές του κόσμου λέγεται ότι έχουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση αιωνόβιων, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί από τους κατοίκους τους ζουν έως και 100 χρόνια ή περισσότερα. Και σε ορισμένες από αυτές οι άνθρωποι έχουν ένα μυστικό για την μακροζωία που δύσκολα θα φανταζόσουν. Ποιο είναι αυτό; Τρώνε στο πάτωμα!

Σε 5 σημεία στον πλανήτη οι άνθρωποι ζουν πάνω από 100 χρόνια (Το ένα είναι στην Ελλάδα). Δες τις συνήθειες και τη διατροφή τους

Οι άνθρωποι των Blue Zones έχουν πολλά μυστικά μακροζωίας αλλά ένα είναι αυτό που θα σε εντυπωσιάσει

Οι Μπλε Ζώνες έχουν γίνει δημοφιλείς επειδή πολλοί άνθρωποι θέλουν να μάθουν τα μυστικά της μακροζωίας τους με την ελπίδα να εφαρμόσουν αυτές τις συνήθειες στη ζωή τους. Αυτές οι κοινότητες ενσωματώνουν την υγεία στην καθημερινή τους ρουτίνα και εκτιμούν την προληπτική ιατρική, αντί να περιμένουν απλώς να προσπαθήσουν να διορθώσουν κάτι αφού έχει ήδη συμβεί. Το κάνουν αυτό τρώγοντας υγιεινά, παραμένοντας σε στενή κοινότητα και ενσωματώνοντας την γυμναστική στην ζωή τους.

Ειδικά μια από τις μπλε ζώνες έχει μια αρχαία αλλά απλή πρακτική που κρατά τους κατοίκους της υγιείς σε όλη τους τη ζωή. Οι κάτοικοι της Οκινάουα της Ιαπωνίας κάθονται στο πάτωμα για πολλές από τις καθημερινές τους δραστηριότητες: ξεκούραση, διάβασμα, περνούν χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα, ακόμη και για το φαγητό!

είμαι επικριτικός με τον εαυτό μου
Pexels

Τι σχέση όμως έχει αυτή η πρακτική με την υγεία και τη ζωτικότητά τους; Σύμφωνα με τον αρχικό ιστότοπο της Blue Zones, ο οποίος είναι αφιερωμένος στην παρακολούθηση της έρευνας μακροζωίας και των πρακτικών που σχετίζονται με αιωνόβιους, οι κάτοικοι της Οκινάουα κάθονται στο πάτωμα και σηκώνονται πολλές φορές την ημέρα, περισσότερο από πολλές άλλες περιοχές του κόσμου. “Αυτό ασκεί τα πόδια, την πλάτη και τον πυρήνα τους με φυσικό τρόπο καθώς σηκώνονται και κάθονται όλη την ημέρα. Το να κάθονται στο πάτωμα βελτιώνει επίσης τη στάση του σώματος και αυξάνει τη συνολική δύναμη, ευελιξία και κινητικότητα”, λέει ο ιστότοπος.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η διατήρηση αυτής της κινητικότητας καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής σου μπορεί να σε βοηθήσει να ζήσεις περισσότερο. Σύμφωνα με μια δημοφιλή μελέτη από το European Journal of Preventative Cardiology, το να μην μπορείς να κάθεσαι στο πάτωμα συνδέθηκε στην πραγματικότητα με μικρότερη διάρκεια ζωής.

Εάν θες να βελτιώσεις την υγεία σου υιοθετώντας μια απλή πρακτική, ο ιστότοπος Blue Zone προτείνει να επενδύσεις σε μερικά άνετα μαξιλάρια δαπέδου και να αλλάξεις τη ρουτίνα σου! Δοκίμασε να τρως ένα γεύμα την ημέρα στο πάτωμα ή να κάνεις την επόμενη συνάντηση Zoom από εκεί!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News